{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Stemme mentalitet {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg godt nok bunden er nået. Konceptet for denne side er blevet tabt på gulvet, og det er blevet til noget "bytte stemme" system istedet. Man kan jo overhovedet ikke længere stole på de karakterer som de forskellige biler har fået herinde. Folk giver alt for nemt topkarakterer ud. Man ser jo tit at en gennemsnit golf eller bimmer, får det ene 7 tal efter det andet. Vil det sige at de folk der har stemt 7 på denne gennemsnitgolf, overhovedet ikke kan forestille sig noget federe.. OVERHOVEDET. Det er simpelthen bare den fedeste bil de nogensinde har set, og hvis de vandt 20 millioner i lotto, så var det lige netop DEN golf de ville ha'? For det mener jeg nærmest må være definitionen for et 7-tal. Man kan jo ikke give højere end 7. Nogle steder ser man nogen sige; "Ah, jeg kan ikke li' farven og du kunne også godt bruge nogle andre fælger, og en federe spoiler. Men har har du 7".. Jamen, hvad så hvis manden følger rådene, og lakerer bilen om, sætter nogle rigtig fede 19" krom fælger på og en kulfiber spoiler. Hvad skal han så ha'? 7,1? NEJ! For det går kun til 7.

En anden ting, som jeg ser som det værste problem. Folk stemmer kun ud fra hvad de selv får. Giver du mig 7 får du også 7. Prøv lige at besøg den her enormt fede citroen, som er SÅ fed at den har fortjent et 5-tal (got it? smiley )

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2962&comments=showall

Prøv at læse de forskellige kommentarer til den! Jeg har tilladt at quote nogle af de kommentarer der er blevet lagt derinde.

" ville godt ha givet dig 7. men kan se du kun har givet mig 5 så.. ja hvis du retter skal jeg også nok... ellers må det jo blive det.. "

"fin bil du har.. er lidt trist over det 4 tal du gav mig... hvad sys du der er i vejen med den siden jeg kun skal ha 4??? ville ellers ha gevet din bil et 5 tal for det er den da værd, men lige for lige.... (o:"

Det vil altså sige, at fordi manden giver karakterer efter hjertet, så bliver hans bil altså mindre fed, eller hvordan skal det lige forstås? Jeg tror snart jeg skal ha' lagt min æske-grimme golf GTi '86 rustraket herind, så smider jeg bare rundt med mig med 7-taller, og indkasserer selv det ene 7-tal efter det andet.... quote: "men lige for lige.... " (se ovenfor)

Jeg er bange for at vi ikke slipper af med den mentalitet, og det er ellers syn, for konceptet for denne side var rigtig godt... indtil den blev skampulet af sådan nogle 2-årige bil-ejere.

Skal lige sige her til sidst, at jeg ikke skærer alle over med en kam. Men jeg håber virkelig folk begynder at bedømme bilerne på denne side. Tak for denne gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stemme mentalitet
  • #2   25. jun 2004 Ok, jeg er ked af jeg har kommenteret et emne der har været oppe at vende så mange gange før, men jeg har ikke lige fulgt så meget med i fora'erne her. Kan godt se det måske er lidt trivielt at læse om det endnu engang. Men jeg ville bare lige af med gasset da jeg synes det underminerer denne side for vildt. Hvis jeg var udvikler/administrator for denne side, ville jeg græde snot over den måde folk har modtaget dette vidunderlige værktøj til at beskue DK's smukkeste 4-hjulere. Prøv f.eks at find en rigtig fed opel... Du leder efter bedst bedømte, og så kommer der 1 rigtig fed i toppen, og så nogle ligegylde gennemsnitlige brian-biler, og langt langt nede på listen, finder man guldkornene af ejere som har valgt at stemme med hjertet, som så til gengæld ikke har fået "bytte-point".

  • #4   25. jun 2004

    Jeg synes sådan set, at karatkerne skulle afskaffes. Hvis man går og kigger på de bedst bedømt biler under oversigten, kan man godt få sig en god griner over nogle af de biler på Top 20...

    Jeg er en af dem der ikke gad nulstille sine stemmer, efter systemet blev ændret og jeg stemmer personligt aldrig først på en bil, for efter mit synspunkt er det karakter lige så ligegyldigt som Amin Jensen´s sex-liv..

    Men jeg er FULDSTÆNDIG enig med Jer - en kommentar er MEGET mere konstruktiv og giver større udtryk for ros/ris og evt. gode idéer vedr. videre projekter.



  • #5   25. jun 2004 Så synes jeg måske hellere der skulle være en form for dommerpanel, med nogle seriøse stemmere.. En 8-10 stykker som så bedømmer motor/styling/ice og så videre efter en % skala (0%-100%). Så er man sikker på der ikke flyver så mange topkarakterer rundt til afdankede polo'er og en std. BMW 320d med kromlister. Så er det også meget nemmere at finde de biler der virkelige er kanonfede.

    Mit besyv...


  • #6   25. jun 2004 Man skal ikke tage det for mere end hvad det er...tal !
    Hvis man opretter sin bil her, fordi man gerne vil have bedømt bilen, så er det en meget dårlig idé.
    De af jer som hænger jer for meget i bedømmelserne, find et andet sted. Fordi disse bedømmelser bliver aldrig seriøse.
    Min mening !


  • #7   25. jun 2004 Mange tak for de venlige ord Philip

    Jeg synes umiddelbart at Bjørn L's forslag er rigtig godt. Anonym karaktérgivning af bilerne. Det ser jeg som den indtil videre bedste løsning på problemet. Det kan da godt være at man har fået et 1-tal, men der er ikke nogen at hævne sig på. Samtid slipper de mere uselvstændige individer for at føle sig "tvunget" til at give tilbage af hvad de har fået, for de har jo ikke nogen at give til. Men så skulle det også samtidigt forbydes at skrive i div. indlæg hvilken karakter man har givet folk.

    Jeg håber virkelig www.bilgalleri.dk ser med her, og tager det op til seriøs overvejelse, da det netop er point-systemet der er hele sidens største hæmsko, samtidig med det også er en af grundpillerne i konceptet.

    Hvad siger i bilgalleri??? Bare et lille pip, for lige at se om i nu også følger med her.


Kommentér på:
Stemme mentalitet

Annonce