{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

peter s
peter s
Tilmeldt:
25. maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Pendlerbil 70000 km om året {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

jeg har fået nyt arbejde hvor jeg dagligt skal køre 130 km hver vej, og mangler derfor nogle idé'er til hvilken bil der ville være bedst og smartest og købe/lease.

I forhold til budget er jeg meget åben, det kan være en lille bil eller det kan være en større bil, begge dele kan være en mulighed.

Jeg har svært ved at gennemskue hvad der bedst kan betale sig om det er køb eller lease, begge dele virker som mange penge ud af vinduet pga de mange km vil bilen hurtig være done.

Håber på nogle gode svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendlerbil 70000 km om året
  • #1   18. sep 2018 Jeg købte en citigo til 50.000 km om året kort efter jeg fik bilen ændrede kørselsmønstret sig dog.

    Jeg ville sagtens kunne klare de 50k om året i den.

    Grunden til citigo:
    Indkøbspris så lav at det var kontantkøb.
    Jeg ville slippe for at ligge og reparere på den hver weekend. (Jaja, alt er relativt)
    Afskrevet fra dag 1.
    Så når den var udtjent efter 4 år, så havde den kostet under 25k kr om året, hvis den blev kørt til skrot. Så alt hvad den kunne sælges til, ville være gevinst i det regnestykke.
    Komforten, den smule der er, er bedre end hvad jeg har haft i mange af mine gamle biler.


  • #2   18. sep 2018 Ville overveje end Toyota hybrid.
    1. Det er en Toyota de er kendte som pålidelige biler
    2. Deres hybrid er ret pålideligt
    3. Deres priser er rimelige og finansiering er fin.

    Ellers så havde jeg måske sigtet efter end fransk bil med end 1,6/1,5l Hdi selvom jeg ikke kan lide den lorte skærm de har.



  • #3   18. sep 2018 Find noget diesel med automatgear og adaptiv fartpilot. Så bør du være godt kørende.
    Du kører for meget til leasing er en mulighed.


  • #4   18. sep 2018 Leasing må være voldsomt dyrt med så mange kilometer om året. Har du mulighed for at få firmabil?

  • #5   18. sep 2018 Tesla. + All inclusive aftale. 679 kr om måneden for alt den strøm du kan bruge. smiley

  • #6   18. sep 2018 Jeg pendler samme distance, og valgte at købe en ordentlig bil. Her tænker jeg sikkerhed og komfort. Ville ikke sidde så mange timer og km i en "blikæske".
    Mit valg faldt på en BMW 530D - og ja, den er dyrere at have og køre i end en citigo, men oplevelsen og sikkerheden er også i en helt anden klasse smiley


  • #7   19. sep 2018 Jeg pendler selv i en Citigo 75.000km om året har kørt 190.000km i den nu og der har ikke været andet end service og så skiftede jeg skiver og klodser efter 135000km ikke engang en pære er der sprunget endnu så kan man vidst ikke være billigere kørende

  • peter s
    peter s Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   19. sep 2018 tak for svarene, kan godt være jeg skal prøve en Citigo, da dette klart er den billigste løsning. ellers overvejer jeg også en 320 eller 420 for at få lidt mere oplevelse. ellers bliver det en magen til den jeg har nu.

  • #9   19. sep 2018 Citigo er overordnet pisse kedelig. Men Je hygger mig i den. Det er oftest den af vores biler jeg hopper i.

  • peter s
    peter s Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   19. sep 2018 jeg har prøvet i10 aygo c1 101 og up af mikro biler og ingen af dem sagde mig noget overhoved smiley dog var up'en i lidt højere kvalitet end de andre, så må ud og prøve en citigo og se om det er det samme, uanset hvad så kan det også være at den billige løsning bliver den mest fornuftige her i starten, så kan jeg altid genoverveje på et senere tidspunkt.

  • #11   19. sep 2018 Citigo og ud er jo faktisk samme bil.

  • #12   19. sep 2018 Opel Karl er også et alternativ.

  • #13   19. sep 2018 Karl'en var faktisk en positiv overraskelse at køre i for mig..

  • #15   19. sep 2018 Min mor har lige købt en Peugeot 208 1,6 HDI, den kører rigtig godt. Bilen er 2 1/2 år gammel, og har gået 50.000. Det er en Allure model med Apple Car Play, bakkamera, klimaanlæg mv., og den kostede 110.000. Den går reelt 20-25 km/l ved blandet kørsel, og har væsentligt mere komfort og udstyr end en Up.

  • #16   19. sep 2018 De mest pålidelige små pendler biler er Citigo/UP/MII trillingerne Toyota Yaris og Honda Jazz og egentligt os Aygo/107/c1 trillingerne de køre bare ikke så godt og virker meget billige men de gør det okay

Kommentér på:
Pendlerbil 70000 km om året

Annonce