{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.588 visninger | Oprettet:

Jonas
Jonas
Tilmeldt:
30. okt 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Hvor forsvinder kølervæske? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Passat fra 2000 1,9TDI, som bruger kølervæske. Den bruger det efter lidt kørsel hvis man slukker bilen. Kører man lidt og bare stopper og tjekker så bruger den ikke. Toppakning, utætheder ved slanger, køler osv er tjekket der er intet og komme efter. Hvad kunne det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor forsvinder kølervæske?
  • #1   26. nov 2018 Du har åbenlyst ikke tjekket godt nok for det forsvinder jo ikke uden der er en grund.
    Hvis der ikke er nogle synlige lækager, så er det højst sandsynligt toppakningen.
    Du skriver for øvrigt at du har tjekket toppakningen, hvordan har du gjort det?


  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #2   26. nov 2018 Jamen motoren blander ikke vand og olie, der er intet damp fra udstødningen, og den bruger også KUN vand så snart man slukker motoren? Kølervæske beholderen bliver også varm, ved ikke om det kan betyde noget?

  • #3   26. nov 2018 Har du lavet en kompressionstest, har du trykprøvet kølesystemet eller tjekket om der er spor af udstødningsgas i luften i ekspansionsbeholderen?

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #4   26. nov 2018 Nej det hsr jeg ikke, men tænker bare hvis det skulle være pakningen så var der nok tegn ved udstødningen eller olien, for den bruger altså meget vand. Og udover det, så varmer den heller ikke rigtigt i kabinen. Nogle gange virker den hvis man giver den lidt omdrejninger, men kører man lidt til bliver den iskold igen og andre gange hjælper omdrejninger ikke?

  • #5   26. nov 2018 De gange jeg har skruet på en passat tdi der mistet køler vand når den er slukket. der har det enten været køleren der var tæret i bunden. og så kan vandet løbe ned og stå på skoldet under. så det først løber af når man køre så der kommer ikke en vandpyt under vis det bare er lidt. eller så kan det være din vandpumpe der er utæt det har jeg også set.og der løber det også bare ned på det skjold under motoren. så tjek de to ting ud evt tag forkofanger af for at tjekke køleren for tæring i bunden da det kan være svært at se ellers. og har skiftet en hel del af de kølere på dem så det er en svaghed når de har kørt en del km.tjek også det kølervandhus der sidder under tandem pumpen,de har det også med at blive utætte ved det plastik hus der sidder på det.hvor slangen til varme elementet sider på. og så kan det være en dårlig top eller toppakning. Det kan være mikro flækket toppen eller pakningen. og den behøver ikke blande olie eller vand for at den er gået. men få lavet en tryk test og evt co2 test så burde du kunne se hvor vandet kommer ud . eller alt er tæt og så det kun kan være toppen. husk at køre den godt varm inden du tester den med en tryk tester. da jeg har set så små revner i topstykket der først bliver utæt,når motoren er godt varm da revnen udvider sig når motoren er varm.

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #6   26. nov 2018 Og nu kan jeg se at den mister det mens den holder stille? Og varmen i kabinen driller også nogen gange selv når der er væske på

  • #7   27. nov 2018 Egr køleren har intern utæthed så det løber ind i indsugning, kendt problem på vw.

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #8   27. nov 2018 Bør der så ikke komme røg?

  • #9   27. nov 2018 De årgange har ikke egr køler så det kan ikke være det.

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #10   28. nov 2018 Har fået lavet test vedr toppakningen og der er vi næsten 99% på at det ikke er den. Den ene af de to slanger som går ind til varmeapparatet bliver suget ind nogen gange, og der er næsten altid vand under expensionsbeholderen. Kunne det så måske være at låget til beholderen kunne have problemer? For den er virkelig beskidt også indvendig

  • Jonas
    Jonas Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #12   28. nov 2018 Okay, jeg tjekker køleren

Kommentér på:
Hvor forsvinder kølervæske?

Annonce