{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Ny pendlerbil {{forumTopicSubject}}

Godaften, og godt nytår!

Jeg har fået nyt job, og i den anledning er jeg begyndt at kigge efter en ny bil. Min gamle Golf har rundet 20 år og 430.000 km, så den er ved at være udskiftningsmoden. Jeg har 100 km om dagen i alt til/fra arbejde, fordelt på 50 km motorvej og 50 km landevej, så jeg vil gerne have en dieselbil.

Jeg kan se at Citroén kører tilbud på deres topmodel af C3 med en ny 1,5 BlueHDi 100 HK motor og en 6-trins manuel gearkasse til 150.000 DKK, med alt i udstyr undtagen DAB-radio, bakkamera og nøglefri start.

Umiddelbart virker det som et godt tilbud, f.eks. koster en Peugeot 208 med samme udstyrsniveau væsentligt mere.

Hvilke modeller bør jeg ellers overveje når det skal være en diesel som er ny/næsten ny, koster under 200.000 og er rimeligt komfortabel på motorvej og landevej? Og er den "nye" 1,5 BlueHDi lige så stabil som forgængeren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pendlerbil
  • #3   3. jan 2019 Det er en kæmpe fordel at den har 6 trins gearkassen, den er markant bedre end 5 trins (hvis det er samme gearkasse som BlueHDI 120)
    Ved ikke med Citroën men Peugeot har jo 10 år/200.000 km garanti på drivlinen Google evt Peugeot motorgaranti smiley Tænker Citroën har det samme smiley


  • #4   3. jan 2019 DAB+ og Bakkamera burde følge med til 150.000kr.
    Bilen skal nok holde fint hvis du holder den med service (og skifter olie for værd 10000km) de har før haft en tendens til olieproblemer på den gamle 1.6hdi så hvorfor tage chancen og stole på de meget lange service intervaller


  • #5   3. jan 2019 Har også overvejet en Clio, jeg har faktisk været ude og prøve en smiley

  • #6   3. jan 2019 DAB+ virker af helveds til, Vores Honda kan fange en og nogle gange 3 kanaler på lolland...
    Overvejede selv at købe bakkamera men da den har sensorer som std synes jeg det var spild af penge smiley

    Ville godt have haft klimapanelet i skærmen som på 308 men det kommer nok først i den næste 208 smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #7   3. jan 2019 En 208 koster præcis det samme. Hvad mener du den mangler som en C3 har?


    profilbillede
  • #9   3. jan 2019 Den mangler bl.a. alufælge, selvom det ikke er så vigtigt. Og så er en 208'er også ved at være en "gammel" model, der kommer en helt ny model senere på året, som Trolle P også nævner.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #11   4. jan 2019 Nu var dit argument blot den manglede udstyr i forhold til en C3.


Kommentér på:
Ny pendlerbil

Annonce