{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Lars G
Lars G
Tilmeldt:
24. nov 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14

Nylakeret, hvad må man? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en ny dør samt fået lakeret en forskærm pga en skade.
Er der nogle restriktioner mht til vask/vaskehal men skal være opmærksom på, så længe lakken er ny?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nylakeret, hvad må man?
  • #1   30. mar 2019 Hvad siger maleren? Der kan være flere faktorer der gør dig gældende.
    Ville give det er par uger for være på den sikre side.


  • Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #2   30. mar 2019 Jeg har ikke talt med maleren. Det var gennem mekanikeren det blev lavet, og han var gået hjem da jeg hentede bilen i går.
    Men tak for svar


  • #3   30. mar 2019 min maler sagde jeg bare kunne vaske løs, ventede dog lidt over en uge før jeg gjorde det.. det er min e34 i galleriet, billederne er taget lige efter vask smiley

  • #5   30. mar 2019 De fleste lakerere jeg har talt med, siger, at man kan vaske det nylakerede nærmest umiddelbart efter at bilen eller det lakerede emne er kommet ud af "varmeovnen". Som @Mark ovenfor venter jeg dog personligt også altid ca. 14 dage med 1. vask.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   30. mar 2019 de maler i kabine med kort hærder og giver den varme derefter er det lavet efter forskrifterne som det jo nok er
    er den fuldstændig gennem hærdet og klar til alm brug også vask etc.


  • #7   30. mar 2019 Det er da bare at vaske den. Alle biler der har været ved pladesmeden, og derefter maler ryger da i vaskehal inden kunden får den...

  • #8   30. mar 2019 Ja nu har bilforhandlere også som regl en afstumpet og tåbelig måde at behandle biler på. Deres klargøringer er oftes en gang pis og papir hvor lak blot smøres ind i en gang silicone holdig glaze så det hele skinner som katte lort i måneskin.
    Selv helt nye biler puttes i vaskehal, har selv afvist levering af flere nye biler hvor lakken fremstod med svirvel mærker. Så måtte bilerne omkring et sted de vidste hvad de lavede.


Kommentér på:
Nylakeret, hvad må man?

Annonce