{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Lenette A
Lenette A
Tilmeldt:
29. mar 2019
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 1

Hjælp til bilkøb. Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Min gamle Skoda er færdig, og jeg har for nu valgt at gå med en ældre bil, maks pris 50.000,-

Jeg har bl.a. kig på en Ford Mondeo, 1,8 TDCi 125 Titanium stc. Diesel
Godt nok fra 2007 og har kørt 205.000 km, men er det ikke noget med en Mondeo godt kan kører en 400.000 km?

Hvad ville I selv vælge hvis I stod i min situation?
Det skal helst være en station car. God komfort, og en tung bil der er sikker at køre i med mine børn.
Jeg har som sagt ikke forstand på biler og km på tælleren. Den skal bare gerne kører godt 3-4 år endnu. Jeg kører ca. 20.000 km om året.

Hjæælp.
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bilkøb. Hvad ville I gøre?
  • #1   2. apr 2019 du bør nok overveje om diesel er det rigtige valg, 20.000 km er i underkanten af hvad der kan svare sig især med de afgifter og kontra hvad diesel vs benzin koster i dag, specielt hvis ford også har problemer med de motorer de bruger, hvis det absolut skal være diesel så find dig en uden partikelfilter hvis det fåes på de årgange, jeg ved ford før i tiden har haft seriøse problemer med rust men det kan en anden kyndig herinde svare på om den årgang er ramt af dette

    bedste råd herfra gør dig seriøse overvejelser omkring en benzinbil, gerne med tandrem da ingen kan få biler med kæde til at holde i længden

    og thumbs op for du vil have en stor bil, for de små skraldespande på 4 hjul de holder ikke til en påkørsel bagfra, slet ikke hvis man sidder på bagsædet


  • #3   2. apr 2019 Når man køber brugt bil med så mange kilometer, kan man aldrig være sikker på noget alligevel! Mondeo er et rigtig godt bud, jeg havde også kigget den vej hvis det var mig.

    Kører selv Primera 2007 stc. uden problemer, udvalget er bare ikke så stort som Ford.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #4   2. apr 2019 Ford mondeo er en fin bil, eller en c-max. Men gå efter en benzin model og ikke 1,8 den er slem til at bruge olie. 1.6 og 2.0 er stabile motorer. Jeg har selv en c-max fra 2005 med en 1,6 benzin, og det er bare en dejlig bil.

Kommentér på:
Hjælp til bilkøb. Hvad ville I gøre?

Annonce