{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.458 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Opel Insignia 2018 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har netop været ude og se på en lettere brugt Opel Insignia, og har i den forbindelse fået et ret godt tilbud hvor min egen bil indgår i udbetalingen (De ville give ca. 15.000 mere for den end 3 andre forhandlere)
Jeg har hele tiden holdt fast i at jeg skulle have en Benzin bil, egentlig mest pga. alt den omtale Diesel biler har fået i medierne på det sidste.

Den vil jeg har prøvekørt er en Diesel med 136 hk, en tilsvarende benziner er på 165hk og kun omkring 9.000 dyrere. Til gengæld kører Diesel motoren ca. 19 km/l hvor Benzin motoren kører omkring 12 km/l i følge forhandleren, og derfor vil han til enhver tid anbefale diesel bilen da jeg har omkring 25 km pr. vej til arbejde og ellers ligger og kører rundt som konsulent (Primært mindre distancer på ca. 20-30 km i hovedstadsområdet)

Hvad siger i til det? Er det helt hul i hovedet og købe en nyere diesel bil i dag?
Udover det er min eneste bekymring ift. Insigniaen at den hurtigt bliver teknologisk "outdated" i kabinen. Det er en større udstyrsvariant jeg har kigget på som bl.a. har automat gear og "virtual cockpit" hvis man ellers kan kalde det det.. Skærmen fylder kun ca. halvdelen af instrumentbrættet og fader så over i analog, men ift. at både Peugeot, VW, og Audi har virtual cockpit i de fleste af deres modeller i dag, frygter jeg lidt at købe en bil som er outdated om 1-2 år... Hvad er jeres holdning?

Hvem kan generelt leverer de bedste finansieringsmuligheder? Er det forhandlerne selv eller bankerne? Det finanseringstilbud jeg har fået ligger på 1,75% i rente men til gengæld 5% ÅOP. Jeg kan ikke rigtigt greje om det er billigere at tage det i banken og betale kontant eller om forhandlerne rent faktisk kan følge med bankerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Insignia 2018
  • #1   22. apr 2019 Insigniaen er en rigtig flot bil og foretrækker den over mange af konkurrenterne. Jeg ville dog aldrig nogensinde købe en diesel og slet ikke nu, hvor de bliver forbudt i flere bydele rundt omkring (Tyskland f.eks.).

    Mht. finansieringen, så er åop jo netop et sammenligningspunkt smiley


  • #3   22. apr 2019 Jeg tror, det endnu er lidt for tidligt at bekymre sig om, hvorvidt diesel er dumt at købe. Men tendensen peger da uden tvivl mod, at diesel ikke vil være eftertragtet i fremtiden.

    Jeg synes, at ture på 25 km er for lidt til at få det optimale ud af diesel. Den bruger sikkert op mod halvdelen af distancen på at blive ordentligt varm. Men det er da ikke sådan, at den tager skade af sådanne ture. Jeg tænker bare, det reelt er lidt lige meget, om du vælger benzin eller diesel.

    Hvad ligger de hver især på i ejerafgift? Det kan også blive relevant for den samlede økonomi.

    Hvor længe tænker du, at du vil have bilen og billånet? Det er nemlig yderst relevant i forhold til, om det er smartest at finansiere hos forhandler eller i banken.


  • #6   22. apr 2019
    Vi havde en Peugeot 407 2,0HDI, købt ny i 2004, som var god og klar til turen med nye dæk mm. Når den ville generere, var det en grim oplevelse, efter mange værkstedbesøg hos Peugeot besøg i Risskov gik det ikke over,
    Og min kone kunne ikke holde ud af at tænke på vi skulle køre til Schwarzwald i den bil så vi besluttede os at købe en anden bil, vi, især min kone var interesseret i en mindre bil i sedan Benzin udgave.
    Da det tager ½ time at køre til Risskov, synes jeg vi skulle besøge Toyota det ligger meget nær, og som jeg kører forbi næsten hele tiden.
    Vi var blevet overbevist om at vi skulle have en anden bil til at køre på ferie i, men da jeg så så fik jeg øje på en flot Honda Sedan i lokalet, blev jeg helt forelsket (siger min kone) og kun derfor sagde hun ja til handlen, efter en kort tur til Solbjerg og hjem skrev vi under på at den skulle leveret først i næste uge.
    Honda Accord 2.0 Lifestyle aut. 4d. 2012 Benzin

    Sælgeren bemærkede at Honda var Japans BMW.
    Aftalen var en bytte pris på 246,000 som jeg ville overføre næste mandag.

    Vi har nu kørt i bilen i 7 år og har kun ros for den
    og dem jeg har spurgt har alle været glade over en driftssikker bil.


  • #7   22. apr 2019 Morten: Nej, men sådan noget smitter og hvem ved hvornår grænseværdierne igen flyttes.
    https://fdm.dk/alt-om-biler/kor-selv-ferie/regler-udlandet/miljozoner-europa



  • #8   22. apr 2019 Jeg ville tage en diesel, alt det hysteri med diesel er ved at lægge sig.

    Desuden det med at man ikke må køre ind i Tyske byer er noget ævl, det gælder kun bil der er under Euro 5 og ned, en nyere Euro 6 må køre alle steder.
    Selv min Insignia A fra 2011 er en Euro 5

    Desuden er der jo også partikelfiltre på de nye benzinbiler, så det argument kan man heller ikke bruge.

    Se på dit forbrug. en Benziner skal nurses op på 12 km/l en diesel kan køre 19-21 km/l det hele dagen lang uden problemer.


  • #9   23. apr 2019 Du vil også få en noget mere kedelig bil, hvis du vælger diesel. Den der 136 hk Opel diesel er der ikke meget spræl i...

  • #10   23. apr 2019 Sådan en diesel trækker ganske godt, jeg har selv haft en 130hk diesel Insignia A og den kørte lige op med en 140hk benziner af samme model, da momentet er helt anderledes i en Diesel mærker man ikke forskellen.

    Og selvom om hvis der er en marginal forskel, er det så virkeligt det værd for at køre næsten 10km ringere på literen? plus at man giver 1-1,5kr mere pr. liter brændstof?

    Jeg kan ikke se at der er meget vinding i en benzin i hvert fald


  • #11   23. apr 2019 Én ting er at skulle trækkes med at køre i en tung Opel, men ligefrem at skulle nøjes med en med sløv motor oveni... Ja ja, det må der jo også være et marked for, siden de laver modellen, men... smiley

  • #12   23. apr 2019 Jeg har chippet min diesel til 210hk og går 20 km/l så jeg klager ikke

  • #13   23. apr 2019 Kan en 136'er også det?

  • #14   23. apr 2019 Ved det ikke, men den gamle 130hk kunne ja

  • #15   23. apr 2019 Kan se at WD kan lave 160hk på den
    http://wdtuning.dk/chiptuning/?merk_id=37&model_id=430&year_id=8&type_id=1950


  • #16   23. apr 2019 Det var vel sagtens også en 2-liters motor eller der omkring. Men det kan da være, du har ret i, at det kan lade sig gøre.

  • #17   23. apr 2019 160hk er da også ganske fint, det er jo også værd at nævne at den nye Insignia jo er en hel del lettere end den gamle model, 200-300kg lettere hvis jeg ikke tager fejl

    Så det kombineret med 160hk så skal det også nok køre fint


  • #19   23. apr 2019 Nu er det jo altså også 136 - og ikke 160 - hk, den har. Det er altså ikke alverden for en bil, der vejer 1,5 tons. Jeg tænker ikke, det er et godt udgangspunkt at købe en bil og chiptune den dagen efter. Heller ikke selv om det er en Opel.

    Så jeg ville afgjort lige give den benziner en ekstra overvejelse, så man ikke konstant ligger og bliver overhalet af diverse Kia Ceed, Dacia Logan osv. smiley


  • #20   23. apr 2019 Jeg tænker jo nok den skal flytte sig

    Hvis det er performance man vil have, så skulle man jo have en 2.0T Benzin eller diesel

    og slet ikke de små motorer

    Til trådstarter: Men tag ud og prøv en af hver, og dan dit eget billede


  • #21   23. apr 2019 Der er forskel på at ville have performance og "bare" at ville have en bil, der ikke taber fart op ad bakke smiley

    Synes i øvrigt, du skal have ros for ikke at springe på en eneste af mine Opel-flames i dag smiley


  • #22   23. apr 2019 Ja det undre mig egentligt hvorfor du overhovedet svare trådstarter på et emne om en bil du tydeligvis ikke bryder dig om.

    Og ikke bare siger at han skal gå ud og købe en Audi til 1.5 million

    meh


  • #23   23. apr 2019 Nå, helt tilbage kunne du alligevel ikke holde dig smiley

    Arh, 1,5 mio. var da lige så voldsomt igen... smiley

    Jeg kan egentlig også godt lide den nye Insignia. Den er pæn. Har dog aldrig prøvet den.


  • #24   23. apr 2019 Den køre faktisk også rigtigt godt, man kan virkeligt mærke at den har smidt en masse kg.
    Min vejer jo næsten 1900kg og der skal altså lidt kræfter til at få så meget vægt i omdrejninger.

    Den nye virker friskere og lettere især i svingene


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #25   23. apr 2019 Uden at tage økonomien i betragtning og ikke have prøvet dieseludgaven, så tog jeg benzin modellen.
    Den kører rigtig godt.


  • #26   23. apr 2019 Ja det gør den faktisk, eneste problem man høre fra mange ejere er at den drikker alt for meget benzin for sin ulejlighed..
    Men en af hovedfaktorene er vidst at de har partikelfilter på ligesom en diesel og det koster på økonomien.

    Har selv haft en Astra OPC Stationcar fra 2003 med 250HK og den gik det samme på literen som en 165hk Insignia... så man tænker jo ikke ligefrem sparegris


  • #27   23. apr 2019 Jeg synes i hvert fald godt, jeg kan mærke på min, at den vejer de ca. 1.800 kg. Den er bestemt heller ingen raket med 190 hk. Men den ligger til gengæld super på vejen, nok delvist af samme årsag. Jeg kører så også mest lige landevej...

    Men ja, det er nu en fin bil, sådan en. Hvis den så bare havde haft plads til alle mine børn, kunne den have været et emne...


  • #28   23. apr 2019 Min Astra OPC gik faktisk omkring 14 km/L på landevej, nu du lige nævner OPC'er smiley Det var en særdeles positiv overraskelse!

  • #29   23. apr 2019 Men sådan en Insignia B 2.0 Bi-turbo diesel med 210hk standard og 4x4, ja tak smiley

  • #30   23. apr 2019 Jeg har haft en insignia b 1.5 140 HK som firma bil - tur/retur til de norske fjelde holdte jeg et gennemsnit på 16.4 km literen ved pæn og rolig kørsel 120 på motorvej.
    Jeg syntes den 1.6 diesel klær bilen fint også men med dit kørselsmønster så gå efter en benzin.


  • #31   23. apr 2019 Markus, det tyder Ikke på at mange Danskere har formået der I deres 165hk i hvert fald, og kigger man på spritmonitor.de så tegner det lidt samme billede

  • #33   24. apr 2019 Det er kun enkelte gader i enkelte byer, det skal jeg nu nok overleve

    Og køber han en Euro 6 så er det jo ingen problem


  • #34   24. apr 2019 Carsten: Det er måske ikke et problem lige nu, men historisk er der kommet ny euro standard hvert 4. år. Euro6 er tilsyneladende fra 2014, så det er vel ikke helt usandsynligt at der er en Euro7 på trapperne?

    Min tanke går mest på, hvorvidt de intensiverer mht forureningen og stiller skrappere krav. Er man heldig, betyder det intet indenfor de næste få år, men jeg ville bare ikke satse på det. Men hey, så er der flere diesel biler til jer andre smiley


  • #35   24. apr 2019 Det kniber producenterne at komme over Euro6 så der kommer ikke til at ske noget det næste lange stykke tid

  • #36   24. apr 2019 Har kun så meget erfaring med 140hk, men der blev også kørt så økonomisk som muligt...

    Har nu kunder som kan ligge deromkring men helt derop er der ikke mange som kommer.

    Ved blander kørsel er den tørstig.


  • Klavs P
    Klavs P Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #37   14. sep 2020 Hej til Jer Opel Insignia kyndige smiley
    Jeg lurer lidt på at købe en Insignia 2,0 CDTi 170HK fra 2015, den har rullet ca. 110.000km. Den har 6g manuel og den har Xenon-lygter, den har P-sensor for&bag.

    Er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på når jeg prøvekører den?

    - Den har ikke Apple Carplay, ved I om det kan efterinstalleres på en NAVi900 radio ?
    - Den har ikke varme i forrude, ved I om det kan eftermonteres?
    - Den har ikke adaptiv fartpilot (kun alm. ), ved I om det kan eftermonteres?
    - Den har ikke varme i bagsæder, ved I om det kan eftermonteres?

    - Hvad er Jeres erfaring mht. Dieselforbrug og serviceomkostninger?

    På forhånd tak til dem der finder tid til at svare smiley


Kommentér på:
Opel Insignia 2018

Annonce