{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Skrotpræmie {{forumTopicSubject}}

Hej alle brugere herinde,

Jeg er forholdsvis ny her og har ikke vanvittigt meget forstand på biler og reservedele.

Jeg har en gammel varevogn - Toyota Corolla 2,0 Diesel fra 2005.
Min mekaniker fortalte mig, den dårligt kunne gå igennem syn, og anbefalte mig, at skrotte den.

Men kan det virkelig passe jeg kun kan få skrotpræmien - som jeg kan læse er 5.000 kr for den? Jeg har ringet et par skrothandlere, og det højeste bud jeg fik var 4000, hvilket jeg intet forstår af.

Ved i, hvad jeg bør få for sådan en bil og om man kan få mere end blot skrotpræmien?
Den skal synes næste måned og har gået på den gode side af 350.000 km


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrotpræmie
  • #2   24. jun 2019 Eller prøv at hør til export.

  • #3   24. jun 2019 For at få 5000 skal bilen være afmeldt inden du selv afleverer den. Der er steder der tager penge for at afmelde og evt. hente.

  • #4   24. jun 2019 5000kr skrotpræmien er forsvundet igen. Det var kun en kort periode. Nu er det alm takst

  • #5   24. jun 2019 Vis du er hurtig kan du nå det. for det slutter her den 1/7 det med 5000 kr for en diesel bil i skrot. Og så starter det igen den 1/1/20 og ind til de har brugt de sidste penge af de skrot penge,de har tilbage af dem de har lagt ud til det. Jeg har selv en bil jeg vil køre til skrot i januar månede i 2020 så har fulgt lidt med i det.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   24. jun 2019 skrotpræmien en inddelt i årskvoter. de har brugt alt for i år, til januar er der en ny portion..


  • #7   24. jun 2019 Okay - Mange tak for svar !
    Super info med skrotpræmien udløber 1/7 !
    Så ved en skrothandler kan man ikke umiddelbart forhandle prisen højere? De giver bare skrotpræmien?
    Det virker godt til, at de prøver, at fuske en dog, når man snakker med dem.


  • #9   25. jun 2019 De prøver at handle om prisen fordi, der ikke er nogen penge i bilskrot.

  • #10   25. jun 2019 "De prøver at handle om prisen fordi, der ikke er nogen penge i bilskrot."

    Kan det virkelig passe? Skrotpræmien er jo betalt af staten, og så er der jo en masse reservedele og metal skrot de vil kan vidersælge? Derfor kan ikke forstå, at de ikke engang tilbyder at købe den for skrotpræmien smiley


  • #11   25. jun 2019 Så skal der lige betales miljøafgift osv.

  • #12   25. jun 2019 Hvem skal de sælge delene til når bilerne bliver skrottet ?
    Og gammel jern er ikke mange basseøre værd.


  • #15   25. jun 2019 Der er en kategori, der bare hedder bilskrot fordi det er med glas, plastik, sæder osv efter den er miljøbehandlet.
    Hvis huggeren har haft nogle dele ud af bilen, så har han bare været heldig, men for det meste er der næsten ikke en skid at hente på biler som skrot, og som der bliver nævnt længere oppe - hvem skal så købe alle de reservedele fra alle de biler, der bliver skrottet fordi de ikke er miljøvenlige nok, eller finansieringsperioden er udløbet?

    Vi kan vel lave en hurtig spørgerunde her på bg,, og finde ud af hvem der gider køre en 22 år gammel bil som jeg f.eks. har, og der er heller ikke mange tilbage der gider skrue selv fordi de tjener for meget på deres eget arbejde til, at de gider bøvle med noget som helst.


  • #16   26. jun 2019 De høje skrotpræmier på diesel fra før 06 var et tilskud alle ophuggere fik fra staten og det var en tilskudskasse der var smidt 100 mio i - når pengene så var brugt op fik de ikke længere tilskudet - det blev sidst skudt til at udløbe 1 juli men mange ophuggere er bange for at ikke få tilskuddet

  • #17   26. jun 2019 Få nu bare skrottet lortet det er sku da fuldstændig ligegyldig om du får 4 eller 5k for den

  • #18   26. jun 2019 Jeg fik en til at hente min opel zafir også udfyldt jeg nogle miljø papir, sendt dem og min reg attest til skat.. Tre dage efter stod der 5000kr på min konto

  • #19   29. jun 2019 Med den vægtafgift så skal den da bare afmeldes så hurtigt som muligt, så sparer du da næsten flere penge , end du kan få ved at forhandle om de sidste 1000 Kr. smiley

  • #20   29. jun 2019 Lige præcis

Kommentér på:
Skrotpræmie

Annonce