{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.320 visninger | Oprettet:

Thomas P
Thomas P
Tilmeldt:
21. jul 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kilrem larmer...hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er ikke den største gør-det-selv automekaniker, men min kilrem er begyndt at larme vildt meget. Den piver indtil bilen er kørt varm, og så er der ikke noget...

Men jeg vil selvfølgelig gerne have det ordnet, så hvad kan/skal jeg gøre ved det?

Jeg har hørt lidt om, at jeg kan prøve at køre den lidt ind i stearin, og se om det hjælper, eller skal jeg have mig en ny kilrem?

Som sagt, så har jeg ikke så meget forstand på bil motorer, så lidt hjælp her, ville være meget behjælpeligt...

Mvh.
Thomas Lunde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kilrem larmer...hjælp?
  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   21. jul 2004 Kan man så være sikker på at det er den?

    Jeg har også tænkt på om den kan være blevet tør og derfor piver? Jeg har købt bilen for ca. 1 år siden, og den har ikke været skiftet i mellemtiden, og jeg ved ikke hvor længe den har været deri før det...

    Så måske den har kørt det den skal...


  • #2   21. jul 2004 Hej.

    Du kan evt. prøve at give den lidt HHS sprey. Hvis den "synger" skal den løsnes eller hvis den hyler skal den strammes. Hvis det ikke hjælper skal der nok ny til.


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   21. jul 2004 "synger" smiley Hvordan lyder det??

    Sådan som det er nu, så piver den når bilen startes op, og de første 5-10 min, indtil bilen er varm, og derefter piver den ikke mere...

    Og så gav min storebror mig rådet og at prøve at smøde den ind i stearin, for at se om det ville hjælpe, og det var så det jeg ville prøve i morgen tidlig...

    Hjælper det ikke, så kan jeg godt se, at jeg må købe en ny kilrem og få den monteret...


  • #4   22. jul 2004 Hej..

    Det er din kilerem.

    Hvis du ikke selv vil rode med det, så køre ned til en mekker og gi 100 til kage/øl osv. kassen..

    Det tager 10 min og skift den...


Kommentér på:
Kilrem larmer...hjælp?

Annonce