{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Køb af anden bil {{forumTopicSubject}}

Hej Venner

Så er jeg igen på banen, og søger råd og vejledning til bil.
I tirsdag var jeg ude og prøvekøre en brugt peugeot 208 1,6 Bluehdi, som har kørt 18.000, fra 2017.
Den er årgangen hvor den årlige afgift er på 260 kroner, så jeg synes den virker meget attraktiv. Den har det meste af det mere basale udstyr jeg ønsker mig, bortset fra armlæn og anhængertræk.
Den koster 130.000
Egentlig har jeg ikke behov for at det er en diesel, selvom jeg synes det kører fantastisk, på trods af det tager lidt længere tid om at blive varm. Men jeg har søgt blandt andet her, hvor benzinerne uden turbo ikke får rosende ord med på vejen.
Jeg kører ikke mere end 10.000 om året, og jeg forventer at have bilen 5-6 år.
Pt betaler jeg 5500 i afgift på min bil, så henover de næste 6 år, kan afgiften alene jo faktisk betale kreditoromkostningerne på et lån, så er det egentlig kun det månedlige beløb jeg skal have fundet.

Jeg er typen der godt kan lide noget der er lækkert og spækket med udstyr, men hvis jeg tænker over mit reelle behov for en bil, skal det ihvertfald være noget hvor afgiften er så lav som muligt, da jeg i dagligdagen cykler, og ellers mest bruger bilen til større indkøb, de dage det regner meget, eller langture på 2x 100 km, som jeg har 1-2 gange hver måned, samt nogle et par ture til kbh om året. Så mit behov er ikke så voldsomt, men når jeg sidder på en længere tur i min bil, så kan jeg godt sidde og nusse lidt om rattet, og sætte pris på at have en god, veludstyret og velkørende bil, og ikke bare en smadderkasser.
Jeg har sans for kvalitet

Tilbage til 208éren
Jeg er dog lidt i vildrede, for de kører samtidig kampagne på nogle af de lagerførte 208ére som skal skydes af, før den nye generation kommer hjem. Den kan jeg få, med nogenlunde samme udstyrs plus den har f.eks navigation yderligere. Så koster en ny 170.000.
Men for mig betyder det ikke alverden, at sætte mig i en ny bil. Man slipper for at ærgre sig over de første ridser, og tabe de første 20.000 på at trille over kantstenen fra forhandleren

Jeg har også kigget lidt videre. Min bedste ven har en Hyundai i30 fra 17, som han er ganske godt tilfreds med. Den har jo nærmest alt i udstyr, og er en klasse større. 1,0 benzin så den er også ret billig i afgifter.
Det ville nok være nummer 1, men det er alligevel også en del ekstra penge jeg skal gældssætte mig for de næste 4-6 år.

Hvad tænker i når i køber bil, hvilke overvejelser gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af anden bil
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   31. okt 2019 En peugeot med benzin motor kan sandelig ikke kaldes for kvalitet, deres diesel motorer er super gode. Jeg var helt sikkert gået efter en i30, bedre bil på alle punkter.

  • #2   31. okt 2019 Med kun 10000 Km. om året skal du IKKE ha diesel og med så mange småturer kan du slet ikke holde et partikkelfilter rent så find en god benziner !

  • #3   31. okt 2019 Min kammerat er også glad for den han leaser. som sagt, vil jeg da også hellere have sådan en, men igen, må jeg sige at lige på nuværende tidspunkt spiller penge en væsentlig rolle.
    Til gengæld har jeg set mange videoer om peugeot 3008 med 1,2 turbo benziner, som folk roser meget. Også dem kan jeg finde brugt, men så er det igen yderligere 40.000 jeg skal finde.
    Jeg har selv haft en citroen picasso 2,0 HDI og den kørte altså også fremragende. Den jeg prøvede forleden kørte også rigtigt godt.
    Nu ved jeg ikke præcist hvor meget banken vil låne mig, men jeg har fået et par tilbud på blandet andet 160.000 som koster 25.000 at låne over over 72 mdr , og 90.000, som koster 15.000 over 48. personligt er jeg typen der gerne vil afvikle lån så hurtigt som muligt


  • #4   31. okt 2019 #2
    Som jeg skriver, kører jeg faktisk ikke mange små ture. Jeg cykler i det daglige, og tager bilen når jeg skal længere væk, eller have indkøb med jeg ikke kan have på cyklen.

    Hvor længe holder et partikkelfilter? I grove træk kan man sige at jeg regner med at skulle have bilen i 4-6 år. den kommer ud og køre 2x100 km 1-2 gange i måneden, så det er ikke en bybil


  • #5   31. okt 2019 Køb en Toyota
    De finanncierer ti 0 % i rente over 8 år med samlede kredit omkostninger på ca.16000 Kr. over de 8 år hvilket kun giver små 2000 kr plus afdragene om året
    Køb f.eks. en Yaris


  • #6   31. okt 2019 Partikkel filteret regenererer ved længere ture 100 Km og derover så derfor ikke en dieselbil men filteret burde holdeca. 8 år ved korrekt drift

  • #7   31. okt 2019 #5 Jeg så godt de kørte den kampagne. Jeg er bare ikke super stor fan af at optage et lån over 8, når jeg ikke forventer at have bilen mere end 4-6 år. smiley


  • #8   31. okt 2019 Bilens restværdi er nok højere end restgælden på lånet efter 6 år

  • #9   31. okt 2019 Hvad med og kigge på en Kia Rio 1,0 turbo motor, samme motor som i Hyundai I30 https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/rio/10-t-gdi-100-advance-5d/4461913
    Den har anhængertræk og GPS

    Eller en Citroën C3 1,2 Turbo 110 Sport 5d, som også har anhængertræk og GPS. https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/12-pt-110-sport-5d/4457503
    Begge biler koster knap 125.000 kr.


  • #10   31. okt 2019 #9 Jeg kan ikke se dine liks smiley


  • #12   31. okt 2019 #10
    Når du åbner linket og bilbasen melder fejl, så klikker du oppe i adresselinjen og fjerner %20
    Så virker det smiley
    Har erfaret, at der tit er problemer med links herinde til Bilbasen


  • #13   31. okt 2019 Peugeot 308 1,6 HDI 335.000 km 3 partikelfiltre og 3 turboer...! ..men ikke engang en kobling blev skiftet.
    Nu kører jeg benzin igen...


  • #14   2. nov 2019 Lidt ligeglad med udstyr, jeg vil have frihøjde, så jeg kommer frem om vinteren

  • #15   2. nov 2019 Jeg er ligeglad med frihøjde, vil have en bil der ligger komfortabelt på vejen og kan styre rattet og holde afstand for mig, så jeg kan slappe af mens jeg kører smiley

    Bluehdi'erne og andre AdBlue biler har ikke så store problemer med korte ture som ikke AdBlue biler har, da temperaturen er meget højere i brændkammeret = færre dieselpartikler men mere NOx, som AdBluen netop håndtere smiley


  • #16   3. nov 2019 Hvad med en ford fiesta benzin og turbo? Dem kan du vidst få til omkring 100k. De køre virkelig godt og er forholdvis spækket med udstyr. Ville til hver en tid holde mig fra Peugeot, alt for mange dårlige erfaringer.

Kommentér på:
Køb af anden bil

Annonce