{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Fup eller fakta? {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter..

Har min bil tilsalg for øjeblikket og har lige fået at vide at der er en køber.. Men for mig at se tror jeg der er lidt ugler i mosen..

1. Han skriver kun pr E-mail
2. Han skriver på engelsk.
3. Efter 1 mail fra mig vil han købe bilen.
4. han vil overføre pengene i enten Euro eller Pund.
5. Han har en agent til at afhente bilen.

Udover det vil jeg mene at min bil skal exporteres.

Så spørgsmålet er har nogen oplevet at få lignene mails?

Mvh Jack.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fup eller fakta?
  • #1   23. feb 2007 LOL...ja et lyder sq...undskyld jeg siger det...skummelt...

  • #2   23. feb 2007 Ville jeg ha noget at gøre med! sådan en.

    Hvis de/ham kommer og kigger på den, siger han pænt nej tak og dagen efter er den stjålet


  • #3   23. feb 2007 hey, synm du skulle ladvær med at sægle den til ham. Han ligner en Faker ?

  • #4   23. feb 2007 Der har før været mange som er blevet narret af "udenlandske" bilkøbere. Der er flere variationer af deres fupnumre, men forlang evt. at der bliver betalt med danske kroner når de henter den. Hvis de alligevel skal til DK, kan de veksle i enhver bank for 25 kroner...

  • #5   23. feb 2007 ikke

  • #6   23. feb 2007 Syns ****

  • #7   23. feb 2007 kan være det nogen som vil se om de kan få din adr så de kan stjæle den... ellers virker det underlig

  • #8   23. feb 2007 lad ham overføre penge først OG HÆV DEM eller flyt dem over på anden konto MED DET SAMME..

    og så ka han hente den og gøre hvad han vil smiley

    husk at få lavet seddel på at den overfører til xxx konto xxx beløb helt præcist den dato osv.



  • #9   23. feb 2007 Der kørte en masse mails for et halvt år siden med en masse fup. Mailene blev sendt til folk som havde sin bil til salg på bilbasen. Det var noget med at de vil sætte en slat penge over på din konto, og så sender du self bilen, og du ser den aldrig mere, du får self heller ik resten af dine gryn.

    Mads


  • #10   23. feb 2007 haha..... seriøst... tror du selv på det ;D

  • #12   23. feb 2007 Thank for the correspondence and attention being give to me with information about the condition , I do appreciate it, And i want to make the payment immediately but i need the price in euro or pounds because i operate the 2 account and the only bank draft i can issued is either euro or pounds that will cleared in your bank account in 2 to 3 days. i want you to fill in the following information of sending you the payment.

    NAME...........

    ADDRESS.............

    STATE...................

    POST CODE...........

    COUNTRY................

    TEL NUMBER.................

    I will ensure that you recieve payment atleast in 6 working days. As regards the pick up, as soon as you confirm to me that the bank draft is cleared in your account, i will inform my agent shiper to come for the collect immediatelty.

    Delete the advert from where you placed it on internet cause i m ready to pay and consider it sold to my to me.

    I look forward to read from you soonest.


  • #13   23. feb 2007 Her er så den sidste mail jeg modtog.. så kan i evt komme med en kommentar eller holdning til sagen..


  • #14   23. feb 2007 ja no go!

  • #15   23. feb 2007 ville ikke gøre det hvis det var mig


  • #16   23. feb 2007 lyder lidt mærkelig at en englænder vil have en dansk BMW i sted for og hente en i tyskland der er bedre satnd ikke gået nær så langt og er meget billiger.. ikke nogen hentydning til din fine bimmer... men det er jo det vi dansker gør begrund af så meget ikke sandt?

  • #18   23. feb 2007 Hold fingerne langt væk fra sådan en klaphat.
    Jeg har selv fået mail fra sådan en engang.
    han skriver garanteret at han vil sende en check med et større beløb på og en shipping agent for at hente bilen og du skal så overføre det resterende beløb til ham. Men problemet er bare at der ikke er dækning på checken, og det finder du så først ud af når bilen er afhentet!


  • #19   23. feb 2007 tja jeg ved sku ikke helt..

    Som der står beskrevet, vil han jo overføre pengene til min bank konto.. jeg kunne jo bare oprette, en ny konto og give han iban og swiftcoden til den og så afvente og se om der dukker nogle penge op.. han skriver jo i mailen at, jeg skal kontakte ham, så snart pengene er blevet bekræftet fra min bank.. Derefter vil han så sende hans "Agent"..


  • #20   23. feb 2007 Hvis du skriver tilbage til ham at du lige vil få din advokat til at se på sagen, hører du aldrig mere fra ham!

  • #21   23. feb 2007 Tag du bare imod pengene, men skriv for guds skyld ikke din adresse førend du har modtaget pengene! Det er så tydeligt et scam det der.

  • #23   23. feb 2007 Jack Douglas - Sådan umiddelbart vil jeg også sige 'no-go', men nu ER der jo faktisk en del englændere der køber både brugte og fabriksnye biler i Danmark grundet vores enorme afgift, og de kan derfor få trukket meget af det ud. De kan for det meste ikke vinde noget på brugtbiler, men til tider kan de godt...

    Jeg syntes du skal kontakte din bankrådgiver på mandag og forhøre dig om mulighederne for at lave en sikker overførsel - Altså en overførsel der IKKE kan tilbageføres når først godkendt. Så står du med pengene i hånden, og du kan trygt sende bilen afsted... Så er der ikke nogle der kan snyde hinanden.

    Og det er meget almindeligt når udenlandske køber bil i DK, at de har en agent, eller har et firma til at hente den ved dig og sende til ham. Så lige på det punkt behøver du ikke være nervøs.

    Søger du råd er du velkommen til at tilføje mig på msn danni@narko.dk, jeg har lidt erfaring med det...


  • #24   23. feb 2007 Tak for det Danni N..

    Havde også tankerne i den samme retning..


  • #25   23. feb 2007 Hvis du vælger at prøve, så..
    Lav en aftale om at mødes på dit arbejde, da du er på arbejde det givne tidspunkt hans agent kan komme, og find så en mere eller mindre tilfældig industribygning med flere mennesker og mødes ved.
    Så har de ikke din adresse..

    Bed om at få udbetalingen sammen med overtagelsen af bilen - i DKR, da agenten jo er i landet og kan væksle.

    Man skal i hvert fald passe på, når det foregår på den måde!


  • #26   23. feb 2007 Men ja, rådfør dig med din bankmand, eller nogen der ved noget om import/eksport m.v. smiley

  • #27   23. feb 2007 Det er sjældent, men til tider kan de finde på at blive voldelige ved overtagelse af bilen. Sørg for at have en ordentlig makker med eller sådan noget ved prøvekørslen, og sørg for at tag med!
    Man kan ikke stole på dem... smiley


  • #28   23. feb 2007 Jeg har været turen igennem et par gange, og jeg har et par venner der har både købt og solgt på akkurat denne måde, vi har så altid været heldige..

  • #29   23. feb 2007 Og lige lidt tillæg endnu engang; Hvis han laver pengetricket, med at overføre for meget og derefter bede dig tilbageføre noget af beløbet - så er du i din fulde ret til bare at glemme ham... Hvis han har overført for meget har han mulighed for selv at tilbageføre nogle af pengene, hvis hans bank mener der er et grundlag for det. Dette kan dog kun ske op til 2 eller 3 arbejdsdage efter mener jeg...

  • #30   23. feb 2007 Pas på.... Der er et gammel trick hvor man overfører penge til en konto, så kontakter man dig igen og siger man har fortrudt og om du vil sende pengene igen.. Du har jo pengene til at stå og sender dem retur, så går der ikke ret lang tid så bliver det beløb der blev indsat på din konto trukket tilbage af banken fordi det var overført til dig fra en dækningsløs konto...

    Sørg for en flok af dine venner er der når han skal afhente og giv ham ikke pladerne med...


  • #31   23. feb 2007 Ups det var Postet smiley

  • #32   23. feb 2007 Så længe han snakker bankoverførsel, så kan det ikke rigtig sammenlignes med de fupchecks der er så meget snak om.

    Det kan dog stadig være en fake, og jeg ville helt sikkert drøfte det med min bankrådgiver.

    Mig bekendt, så kan en bankoverførsel ikke bare sendes tilbage til afsender. Så når de er på din konto, så er det dig og din bank der styrer sagerne.

    Jeg ville dog få en anden konto som pengene sættes ind på, aftal med bankrådgiveren at de føres over på din nuværende konto med det samme. Giv ham ikke din privat adresse men aftal afhentning på firmaadresse eller andet steds.

    Men det kan let være fake og jeg ved ikke om han på nogen måde kan få adgang til din konto, så derfor opret en konto.


  • #33   23. feb 2007 Takker mange gange for jeres gode råd og indlæg..

    De er alle blevet taget til efterretning..

    Mvh Jack.


  • #35   23. feb 2007 hvis du går i krig med det, efter at ha læst disse indlæg, og derefter bliver tørret... så gider vi altså ikke se et tude indlæg i stil med "HJÆÆÆLP - DE HAR TAGET MINE PENGE!!!!!!!!"

  • #36   23. feb 2007 Kim J:

    Jeg har fået samme info som eXtremecars2000.

    Min bankmand fortalte direkte, at hvis pengene først står på modtagers konto, så kan jeg intet gøre andet end at køre en politisag eller forsøge at få den anden bank med på at returnere pengene (det sidste var dog 99% sikkert umuligt).

    Jeg var i øvrigt heller ikke klar over at man kunne overføre penge fra en dækningsløs konto uden at det bliver stoppet af bankens system.


Kommentér på:
Fup eller fakta?

Annonce