{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Er det her alarmerende? {{forumTopicSubject}}

Har ikke forstand på biler, så bliver nødt til at høre til råds. Jeg har sku lidt problemer med svinet, og har næsten lige købt den.. Ved ikke om det bliver relevant, men ellers skal jeg nok skrive om det. Men har købt en Golf 4 1,4 fra 2000. Det køre super fint, og alt det halløj men har lidt startproblemer pga batteriet dræner sig selv efter meget kort til når den har holdt stille. Ham jeg har købt den af mener at batteriet er kollapset og jeg håber det bare er det men her er mit spørgsmål og grundet til jeg skriver her. Det ikon som man kan se på vedhæftede billede, lyste op I dag - har ikke gjort det andre gange jeg har kørt. Det lyste fra det øjeblik den startede, og cirka 5-10 minutter efter slukkede det igen... Forstår ikke hvad det betyder, og om det er noget jeg skal være ekstra bekymret over, eller om det bare har været en fejl pga batteriet har været nærmest fladt? Håber I kan hjælpe med noget insight smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det her alarmerende?
  • #1   2. mar 2020 Har du en ekstra nøgle?
    Jeg har samme problem med min ekstra nøgle, Og forhandleren jeg købte den hos, fortalte at den nok skulle omprogrammeres og han ville gøre det hvis problemet opstod men jeg fik aldrig gjort det fordi han samtidig fuskede mig så jeg gad ikke og bruge min tid på ham.
    Det kunne være en ide hvis du måske har fået brugt den anden nøgle, og den ikke er omprogrammeret.
    Angående batteriet havde jeg også lidt samme problem, og der købte jeg bare et nyt batteri fra svansen som har virket fint lige siden. Kan ikke sige om det også var kollapset men jeg kunne ikke starte bilen en dag, som så skete mere og mere.
    Men tænker lidt hvis ham du har købt det af siger det er kollapset så er det sansynligvis fordi han selv har haft problemet, om han har prøvet at lade det ved vi så ikke men et nyt batteri koster omkring 6-700kr. Så det kunne da være en løsning


  • #2   3. mar 2020 #1 Super tak for dit svar, det vil jeg prøve en gang. Har en ekstra nøgle, det kan være at det er fordi jeg bruger "reserve-nøglen/ekstra-nøglen", og så vil jeg lige købe et nyt batteri. Er der nogen bestemt størrelse på batteriet, eller er det bare en af de billige fra JemOgFix?

  • #3   3. mar 2020 Du kan se på batteriet hvilken model det er, tag eventuelt et billede, ellers må du måle højde, bredde og dybde samt kigge på Amperetallet og polerne

  • #4   3. mar 2020 Find det batteri med flest mulige AH timer der fysisk kan passe i batterikassen, tjek at der er startampere nok (nok ikke et problem på en benziner) og at polerne vender rigtigt smiley
    Jeg køber altid Varta, men hvor meget forskel der er ved jeg ikke, de sidste par gange har jeg brugt batteribyen eller sådan noget, det kom et par dage efter til en noget bedre pris end thansen smiley


  • #5   3. mar 2020 #4
    Det kunne jeg godt forstille mig, nu nævnte jeg bare thansen fordi det er enkelt og hurtigt, man skriver bare sin nummerplade, tjekker hvad der står på sit eget batteri og samlinger med dem der kommer op, og så kan man næsten altid hente med det samme i stedet for at vente på levering smiley men man betaler selvfølgelig også det ekstra for det smiley

    Phillip: det nemmeste er helt klart at tjekke dit eget batteri som Torpedo også skriver og så bare køb et magen til smiley


  • #6   4. mar 2020 Jeg fik mekaniker til at skifte batteriet, til en god pris. Og ang. det nøgle halløj så har det drillet meget efter jeg fik skiftet batteriet. Hvor bilen starter, men slukker igen med det samme. Men her er et tip til hvordan du kan starte den, hvis det her sker. Du skal sætte dig ind i bilen, låse med central på nøglen, og låse op igen med det samme efter da, skal du starte den, ikke vente et par sekunder men bare start med det samme. Det lykkedes værtfald for mig, og har fået af vide at selveste programmet nok har gået korrupt efter batteriet blev skiftet. Jeg tænker hvis det er noget der forsat sker hver gang jeg skal køre, så må jeg nok køre til en authoriseret VW mekaniker, så han kan omkode lortet så det ikke sker hver gang.

  • #7   4. mar 2020 Regner med at det ikke virkede med ekstranøglen? Men ja så er der nok kun omkodning tilbage,

  • #8   5. mar 2020 #7 Den laver desværre det samme nummer med ekstra nøglen. Det er heldigvis til at overkomme, så længe den starter.. Håber bare ikke det bliver et problem senere hen, så ja må lige høre min lokale VW mekaniker, hvad han vil gøre ved det smiley

Kommentér på:
Er det her alarmerende?

Annonce