{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.930 visninger | Oprettet:

Momo M
Momo M
Tilmeldt:
15. jan 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Positionslys citroen c4 picasso 2007 {{forumTopicSubject}}

Hey nogen der ved hvorfor positionslyset ikke vil virke, selv jeg har skiftet pæren? Det er på venstre side, set fra hvis man står foran bilen.
Pæren er der ikke noget galt med, for jeg tjekket den på venstre side. Fjenlys og nærlys virker stadig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Positionslys citroen c4 picasso 2007
  • Kurt  L
    Kurt L Tilmeldt:
    nov 2003

    Svar: 21
    #1   15. apr 2020 Kan være en sprunget sikring, kan du evt. komme til at måle om der kommer strøm til fatningen..? kommer der ikke strøm kan det være sikring, kommer der strøm mangler der nok stel..

  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #2   15. apr 2020 Jeg kan ikke finde en sikring gruppe der hedder positionslys, kun fjernlys og nærlys. Hvad betyder det at den mangler stel?
    Jeg har vedhæftet billede af sikring grupper.


    profilbillede
  • Kurt  L
    Kurt L Tilmeldt:
    nov 2003

    Svar: 21
    #3   15. apr 2020 Kan desværre ikke læse hvad der står på billederne "for småt" prøv at måle om der kommer strøm til fatningen evt. med en polsøger..

    Stel skal der til, eller's hjælper det ikke der er strøm, ligesom i dine 220V stik hjemme.


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #4   15. apr 2020 Jeg har ikke noget måleudstyr desværre. Men er de her billeder bedre

    profilbillede
  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #5   15. apr 2020

    profilbillede
  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #6   15. apr 2020

    profilbillede
  • #7   15. apr 2020 Du skal bruge en computer og et fejlsøgning-program. Bilen har en BIS computer som styrer ALT.. ! Fager ny verden

  • #8   15. apr 2020 Har du positionslys i baglygten ?
    Ingen sikringer til pos.lys kommer gennem BSI boksen som sidder under rattet til venstre


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #10   15. apr 2020 Polobjørn: Der sidder en boks der hvor du nævner, skal der udskiftes noget der? Jeg har slet ikke forstand på det her kan du høre.. Jeg var lige nede og tjekke og positionslys i baglygten virker, da den sidder sammen med stop lyset.

  • #11   15. apr 2020 Virker den pære du har sat i ? sæt den evt over i den anden lygte og tjek om den virker smiley

    Du har ingen sikringer til dit pos lys, fordi det er en intelligens sikringsboks du har.
    Det er evt. en defekt bsm boks du har som sidder i motorrummet, fordi det er den der styre dit foreste pos.lys.

    Sikringboksen i kabinen (bsi) styre dit baglys.
    Har du prøvet at slukke bilen og starte den igen, og se om det kommer til at virke efter du har skiftet pæren ?

    Men prøv lige om pæren virker hvis du sætter den over i den anden side.
    Ellers er det forbi en værksted.


  • #12   16. apr 2020 Med en BSI elle BSM computer... kan man med fordel skifte disse pærer som altid lyser...for derved at undgå fejl/værkstedsbesøg.. Typisk v. 100.000 km


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #13   16. apr 2020 Jeg har prøvet pæren på den anden side og den virker der og jeg har slukket og tænde bilen, det virker ikke. Er det ikke dyrt at skifte sådan en bsi boks pga en enkel positionslys fatning ik virker?

    Eller kan man sætte den til computer og får det til at virke?


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #14   16. apr 2020 For 3 Mdr siden var det den ene side der ikke virkede, der skiftede jeg bare pæren og det virkede, nu er er det bare venstre side der ik vil virke,synes jeg har prøvet alt, jeg har overvejet at pille hele lygten af for at se om der sidder løs ledning.


  • #15   16. apr 2020 Nødvendigvis kan der ikke ses nogle fejl på en tester tilkoblet bilen.
    Prøv at hive stikket af selve forlygten bag på, og sæt det på igen.

    Der kan være fejl i selve lygte stikket, eller knækket ledninger til din bsm boks.
    Ellers en defekt bsm boks (den i dit motorrum)
    Og når din pos. lys virker i den anden side, så er din bsi boks ok.

    Men hvis du bor ved et lokalt værksted der er ok til el, så smut forbi der og de burde hurtig kunne hjælpe dig.
    Din bsi boks er dyre at skifte end din bsm boks. bsi boks skal kodes til bilen med en tester.

    Men prøv at tjekke stikket bag på lygten, og det kan jo også være inde i lygten den er gal. Normalt skal der måles på bilen.


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #16   16. apr 2020 Nu har jeg fået det lavet. Jeg tror problemet var at den fatning pæren sidder i, ikke kunne få kontakt til de 2 poler eller hvad det nu hedder, for hver gang jeg sætter fatning ind, rykkede de 2 Pole sig. Jeg prøvede i første omgang at tage hele lygten af, men jeg kunne ikke få stikket af lygten, så det opgav jeg, da jeg blev nervøs for at hive ledningerne ud, så jeg sætter lygten på plads igen, og vrikke med stikken og presser så meget jeg kunne ind og til sidst sætter jeg fatning ind forsigtigt og laver en lille bøn og tænder for bilen og upsi så virkede..

    Jeg fik lavet aircondition service for et par dage siden og der hvor slangene skal side, når man skal fylde gas i, den ene af dem sidder tæt på der hvor stikket til lygten sidder, så det kan være at ham der lavede servicen, måske kom til at skubbe til stikket.

    Men hvis nu forbindelse ryger kan man evt sætte noget stanniol rundt om fatning, så forbindelsen bliver bedre?? Kan man sådan noget eller er det en dårlig ide?

    Men ellers MANGE tak til alle jer der kom med råd og forslag.


    profilbillede
  • #18   16. apr 2020 Godt at høre og billigere en en bsm boks.

    Nej brug ikke staniol, men tænker at du kan stramme/vippe kontaktfladerne så der er bedre forbindelse.
    Du kan jo altid prøve hvis den forsat driller med pære forbindelsen.


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #19   16. apr 2020 Ja heldigvis:):)

    Jeg kan prøve at lime det fast, for som du kan se på billedet så rykker den sig ud, den der plastik som kontaktfladerne sidder på, når jeg stikker fatning ind.

    Men nu må jeg se hvad der sker, håber forbindelsen holder.


    profilbillede
  • #20   16. apr 2020 Ja der må noget lim til så smiley Tagrende lim plejer at være super til plastik.

  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #21   16. apr 2020 Tak det vil jeg prøve..

  • #22   16. apr 2020 ....man kunne også købe et nyt stik.!!!

  • #23   16. apr 2020 # 22
    IKKE stik men forlygte komplet


  • Momo M
    Momo M Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #24   16. apr 2020 Det er billigere at lime det fast..


Kommentér på:
Positionslys citroen c4 picasso 2007

Annonce