{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Anbefal en brugt bil til ~200.000 {{forumTopicSubject}}

Mit behov: Jeg bruger 1 time på arbejde og 1 time hjem. Landevej 80% af vejen men har ikke behov for at køre mere end 110 på motorvejen. Den skal være forholdsvis økonomisk (18 km/l minimum i den virkelige verden, ikke på papir), have godt med udstyr og kunne sige noget. Bilen skal helst være brugt, da man får mest for pengene der.

I dag kører jeg rundt i en økonomisk Peugeot 308 1.6 BlueHDI og min gennemsnits km/l ligger på 23, så det er ret godt. Den er smækket med udstyr og man får ikke rigtigt mere for pengene i andre mærker. Derudover har jeg en sjov Golf 3 VR6 til sommerkørsel og sjov, som kan få folk til at vende hovedet. Den siger rigeligt. Dog har jeg ikke behov for 2 biler, da jeg nok egentligt hellere vil have 1 bil der både er fed om sommeren og om vinteren.

Jeg har eksempelvis kigget på:

A5 3.0 TDI - selvom de har 7 gear og 200+ heste, er motoren nok for stor til at være økonomisk. I den rigtige verden ligger de jo nok et sted mellem 13 og 15 km/l med fin kørsel. De kan lyde RIGTIG godt med anden udstødning.

Golf 7 1.4 TSI - Man kan få dem til at lyde rigtig godt udefra, men de er heller ikke ret økonomiske. 15-17 km/l med fin kørsel. Eneste trælse ting der er, er DQ200 der kan være ret træls.

Hvad har jeg af muligheder? Husk at eneste grund jeg har til at skifte er, at jeg vil have en kombination af min Peugeot 308 og Golf 3 VR6. God lyd, fin økonomisk og skal gerne koste omkring det samme som de 2 koster tilsammen i vægtafgift, forsikringer osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en brugt bil til ~200.000
  • #1   26. apr 2020 Bmw 520d F10/11

  • #2   26. apr 2020 Niels L: De er også fine, men der er ikke ret mange på markedet med udstyr til 200.000. Set i forhold til min Peugeot 308, er de 520d til 200.000 på markedet en nedgradering ifht. komfort og udstyr i mine øjne.

  • #3   26. apr 2020 Jeg har haft stort set alt i udstyr i de sidste 4 biler jeg har haft, og kan simpelthen ikke se hvorfor det er så vigtigt. Hvad vil du savne hvis du fik en bil med mindre udstyr?

  • #4   26. apr 2020 Carsten J: Jeg har eksempelvis touchskærm i min, panoramatag, flot instrumentering (dog ikke digital), split læder sæder osv. Generelt ret flot interiør at kigge på. Vil være træt af at sætte mig ind i en bil og tænke "heh men i det mindste lyder den godt". Skal trods alt sidde i den i mange, mange timer.

  • #5   26. apr 2020 Det med lyden, der synes jeg da at en bil man skal sidde i to timer dagligt bare skal sige så lidt som muligt. Tesla'en jeg havde var den perfekte pendlerbil.

    Det er iøvrigt svært at finde en bil der både er god som daglig pendlerbil og som for-sjov-bil. Jeg forsøgte at finde det perfekte kompromis sidste år, og endte med at vælge en ordinær familiebil til det daglige, og leder nu efter en sjov weekendbil. Man går på kompromis med begge behov hvis man forsøger at dække dem begge med én bil smiley

    Det eneste udstyr jeg rigtigt sætter pris på jeg egentlig sætter pris på, er Apple CarPlay. Og min nuværende bil er den første der har haft det, og jeg ser alligevel på en bil pt. der ikke har det, og det er helt fint, for den kompenserer med gode køreegenskaber.


  • #6   26. apr 2020 Det forstår jeg godt. Havde budgettet været der til en Tesla, havde jeg også kigget på sådan en. Der opvejer el alt, i mine øjne.

    Hvis jeg var lidt ligeglad med km/l, havde en A5 3.0 TDI været rigtig sjov. Fed hverdagsbil man kan få til at sige rigeligt, men uden at det er for meget. I weekenden kan man trykke lidt hårdere på speederen, hvis man vil have mere lyd.


  • #7   26. apr 2020 Jeg synes bare aldrig diesel kommer til at lyde fedt, men smag er forskellig.

    En A5 i den prisklasse du kigger i er nok samme B8/B8.5 generation som min gamle RS5. Selvom den er forældet ift. nye biler, især på infotainment, synes jeg at den havde en ok kabine, sportssæderne er der ikke meget komfort i, men ellers virker den lækker nok. Service og vedligehold er måske noget dyre end en del andre biler, noget at være opmærksom på.


  • #9   26. apr 2020 Det med god lyd er jo meget en smagssag, jeg synes godt en bil må sige noget. Men omvendt så bliver en larmende bil hurtigt trættende i hverdagen

    Et par biler du kan kigge på, som har benzin og turbo
    Alfa Romeo giulietta 1,4 m-air
    Honda civic 1,5 vtech turbo


  • #10   26. apr 2020 Jeg har bare en Golf med en 1,5 tsi evo act og dsg. Ved 110 km/t på motorvej 50 km motorvej og 5 km landevej køre den ca 18-19 km i snit. Det er da fint, den koster 1100 om året i afgift eller noget i den dur. Gearkassen køre super..

  • #11   26. apr 2020 Jeg forstår ikke dem, der synes, diesel lyder godt. De eneste, der lyder godt, er da de Audier og lignende, der har en højttaler i udstødningen, der får dem til at lyde som en benzinbil...

    Jeg tror, du skal fokusere lidt mindre på km/l. Med dit kørselsbehov er brændstofudgiften trods alt en forholdsvis lille del af det samlede bilbudget. Service- og vedligeholdelsesomkostninger kan hurtigt overstige en eventuel besparelse, hvis man ikke tænker sig om. Det samme med forsikring, ejerafgift osv. Dæk, ej at forglemme.

    #10
    Tvivler på, man kan få en 1.5 TSI til de penge, der er at gøre med. Den kom jo først i 2018 eller 2019 - eller hvornår det nu var. Så de er forholdsvis nye.
    Jeg er i øvrigt ikke enig i, at gearkassen (DQ200) kører godt. Men hvis du er tilfreds, så kunne det jo ikke være bedre.



  • #12   26. apr 2020 Hvis den skal lyde godt er diesel jo helt udelukket smiley

  • #13   26. apr 2020 Søren: Har du nogensinde hørt en 3.0 TDI med en anden udstødning på? Det tvivler jeg på smiley

  • #14   26. apr 2020 Det har jeg. Og jeg er stadigt enig med Søren.

  • #15   26. apr 2020 https://www.youtube.com/watch?v=GQXzQ9OCLW4

    Kæft de lyder dårligt smiley smiley smiley


  • #16   26. apr 2020 Diesel er til traktorer og bybusser smiley

  • #18   28. apr 2020 110 km/t motorvej 5 km landevej
    Køre på 225/45-17 og v-power oktan 100.


    profilbillede
Kommentér på:
Anbefal en brugt bil til ~200.000

Annonce