{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det billigt service?
  • #1   8. okt 2020 Hvis det originale dele, lyder det da fint nok.

  • #2   8. okt 2020 du kan jo slå delene op på fks. autodoc så kan du jo se om prisen er billig.. olie koster ca. 385kr

    Samlet set er der dele for max 2000kr hvis det kun er skiver/belægning foran så 3000kr til arbejdsløn.. hmm det tager vel ikke 5-6 timer


  • #3   8. okt 2020 Søren A: I min optik kan du ikke sammenligne reservedele fra AutoDoc med et tilbud fra et værksted. Værkstedet giver 2 (måske 3) års garanti på delene, der skal betales løn, husleje og kurser mv., og derudover er delene med al sandsynlighed også en højere kvalitet. AutoDoc er kendt for at sende f.eks. bremseskiver af mærket Stark selvom man har bestilt Brembo eller lignende.

  • #4   8. okt 2020 Det jo ikke kun at værkstedet skal give reklamationsret.
    De skal osse sørge for der bliver betalt dansk moms, de skal holde lys i lamperne på værkstedet osv osv.

    At priserne på autodoc er lave, skyldes dels at de får tingene sendt direkte fra fabrikantens hovedlager, samt at de er få folk i forhold til den omsætning de har.
    Så priserne på autodoc kan på ingen måde sammen lignes med danske priser, der flere led i dk der skal tjene på delene.
    Samt man betaler for at det leveres hurtigt, som regel samme dag.

    Og at autodoc skulle sende andet end det man har bestilt, har jeg aldrig oplevet, og jeg handler 95% af mine reservedele ved dem eller deres under sider.


  • #5   8. okt 2020 #3 Nu giver værkstedet jo ikke garanti på de dele der beskrives vel?
    De gange jeg har bestilt dele har jeg ikke oplevet det problem du beskriver eneste er at de er lidt langsomme til forsendelse..

    For en noget tid siden fik jeg skiftet et par "kødben" bagerst i min Audi S8 og nu så jeg kasserne på det anerkendte værksted og det var de samme som de billigste hos Autodoc dog med den forskel at hos autodoc kostede de så vidt jeg husker under 80 kr. pr. stk. værkstedet tog 268kr +moms pr. stk. så at værkstedet bruger bedre kvalitet skal nok tages som en stort "måske"


  • #6   8. okt 2020 Så du mener ikke at værkstedet vil montere 2 nye bremseskiver U/B, hvis de bliver skæve efter 2 måneder?

  • #7   8. okt 2020 #5

    Selvom det er samme fabrikat som hos autodoc, så har delene været igennem flere led.
    Der sikkert en importør, samt en lokal underafdeling og så værkstedet.
    Hvis de alle skal tjene 10-20% så bliver tingene hurtigt dyre.
    Det man betaler for er jo den hurtige service, ved at bilen kan laves næsten samme dag.
    Autodocs levering er som regel en uge.


  • #8   8. okt 2020 Du kan jo ikke bruge priserne fra AUTODOC til noget som helst, for det første er der forskel på momsen, hele butikken skal holdes kørende og kunden forventer at bilen er færdig med det samme hvilket betyder at leverandøren (FTZ el.lign) skal have et lager og en mand til køre stumperne ud til værkstedet.
    At værkstederne så tager em “smule” ved på reservedels prisen er noget helt andet.
    Men 5000 for bremseservice og “stort” service er vel ok


  • #9   8. okt 2020 Selvfølgelig kan jeg og andre da bruge priserne som man kan købe varerne til, til noget..
    Jeg er godt klar over systemet med FTZ og forståelse for det skal koste lidt ekstra. de 10-20% skal du dog længer ud på landet med smiley men30- 50% for langt de fleste dele er lige i lommen på værkstedet.
    Kan man ikke selv skrue i bilen så må man jo til værkstedet og betale ved kasse 1.
    kan man selv så spare man jo ca. 60%



  • #10   8. okt 2020 Så få papir på prisen, tag til Skorstensgaard de giver 20% rabat på prisen det er da 1000kr

    https://skorstensgaard.dk/20procent-prispres



  • #11   8. okt 2020 #6 nej det gør jeg faktisk ikke, nogle få vil nok, men langt de fleste ville påstå det er en del der kan blive skæve ved forkert brug og / eller alle de undskyldninger de kan komme med.

  • #12   8. okt 2020 #11: Hvis man er kunde på et "ærligt" værksted, så burde de æde den med det samme, og efterfølgende sende en reklamation til deres grossist.

    Jeg har selv fået byttet en luftmassemåler på garantien, og den var halvandet år gammel på det tidspunkt. Det var alligevel en stump til 1.500 kroner. Det samme med en vandpumpe, den fik jeg også skiftet U/B da der var en fejl på den første de monterede.


  • #13   8. okt 2020 Stop nu .
    Hvis man ikke selv kan eller vil skrue på sin bil, så må man betale hvad det koster og det gælder også for reservedelene .

    Er 5000 for et service til en Fiesta for dyrt ?
    Er det et autoriseret værksted der bruer originale dele så er prisen vel 5.000 , og det lyder ikke helt urimeligt . Tænker der er reservedele på et aut. værksted for 3000 kroner og arbejdsløn for resten ?

    En del frie værksteder lokker med " basis service " til 12-1500 kroner incl arbejdsløn og så tænker jeg 1500-2000 til bremserne , og nej _ på et værksted får du ikke "autodoc" priser på dine stumper , heller på et frit værksted .





  • #14   8. okt 2020 Fair pris.

  • #15   8. okt 2020 lyder billigt i mine ører

  • #16   8. okt 2020 #12 og det er dælme ikke så mange værksteder der er så ærlige at køre en reklamationssag så det nemmere kunden bare æder den regning synes jeg efterhånden jeg har prøvet et par gange

    har også prøvet at få skiftet luftmassemåler hvor den så begyndte at køre periodisk dårligt et år senere, 3 ugers værkstedsbesøg frem og tilbage til den ene mercedes værksted efter den anden og regningen fik Ftz så det kan godt svare sig at køre til et ærligt værksted, samme værksted havde en bil magen til min inde de havde skiftet kæde samt knasthjul, som kørte ligeså ringe en måned efter som før det blev skiftet den fik ftz også lov at æde


  • #17   9. okt 2020 lyder meget fornuftigt ??

Kommentér på:
er det billigt service?

Annonce