{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

Jonathan S
Jonathan S
Tilmeldt:
8. dec 2020
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

BMW F30/F31 - Diesel eller Benzin? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet super meget i tvivl omkring om jeg skal vælge en benzin eller diesel bil da jeg er ved at kigge på ny bil. Jeg har lige nu en Audi A3 2.0 FSI fra 2007 med 150hk, men kunne godt tænke mig noget der kører længere på literen, nyere og med mere bundtræk...

Kører dagligt ca 50km i skole, 25 hver vej, 15km motorvej og resten landevej.. men jeg kører i hvertfald 25.000+ km om året da jeg tit er ude og køre med gutterne eller bare tager en hyggetur på motorvejen og det bliver tit til køreture på flere timer og mange kilometer.

Har kigget på en 320d F31, men er ikke sikker på om mit kørselsmønster egner sig til en diesel.. Dog skal det også lige siges at gutterne og jeg har planer om at trille til Tyskland eller Italien i sommerferien hvis det bliver en diesel.

Kan jeg købe diesel eller skal jeg holde mig til Benzin? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW F30/F31 - Diesel eller Benzin?
  • #1   8. dec 2020 Køb du bare en diesel, du kan give den en hydrive rens en gang om året, hvis du er bange for sod. smiley

  • Jonathan S
    Jonathan S Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #2   8. dec 2020 Tusind tak for svar. Hvordan med hensyn til vedligeholdelse, er det meget dyrere på diesel versionen? smiley

  • #3   8. dec 2020 hvis du vil have km/l. og med 25.000 km om året vil en diesel være fin.
    men selv have jeg valgt benzin. jeg hader diesel. diesel høre kun til i lastbiler og traktore i mit hovde. smiley


  • Jonathan S
    Jonathan S Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #4   8. dec 2020 Tak for svar Martin L - Der er jo heldigvis delte meninger på det punkt smiley

  • #5   8. dec 2020 jammen det jo også det med de km om året du vil køre. og lange ture... passer en diesel dig bedst. men kig på hvor få km mindre benzin modellen køre. så overvej den. hvis det kun drejer sig om 3-4 km mindre end diesel modellen. så køb da helt sikker benzin modellen. så slipper du for at få det dieselhakker.

  • #6   8. dec 2020 Efter jeg fik min første bil med turbodiesel, så er det svært at køre/vælge benzin. Med mindre det er en alvorlig benzinmotor - og her taler jeg mindst 3 liter og 300 HK.

    Har lige nu en diesel med (sølle) 170 HK - men den trækker bare på en helt anden måde end den benziner jeg har (også med turbo) med 200 HK.
    Havde tidligere en diesel med knap 300 HK og knap 600 Nm - automatgear - og 6 cylinder - det kan bruges smiley


  • #7   8. dec 2020 Prøv en 335i og du vil helt glemme den diesel smiley

  • #8   8. dec 2020 eller bare prøv en saab benzin turbo. så bliver du skuffet over din diesel smiley min bror har fx lige fået en bmw 2008. 2.0 med 180hk og ca 350nm.
    vi tog lige en speed test. med min saab 150hk 2.0 t. 240nm benziner. (fulgte nemt med) samme hastig hele vejen. det endte med at jeg var oppe i røven på ham da vi ramte 170. så kun den diesel ikke mere. smiley undervuder ikke en saab. eller en benzin motor.

    men nu handler det jo ikke om hvor hurtig bilen er bare lige til info. smiley
    men til hans behøv med så mange km på 1 år så er diesel bilen anbefalet. hvis den køre noget mere på litern end benzinern.


  • #9   8. dec 2020 #8
    Pjat, jeg har pendlet længere i en 6.0 V8 benziner smiley

    Jeg ville bare selv blive træt af at have købt en bil med gode køreegenskaber, og med en uinspirerende dieselmotor. Så kan man næsten ligeså godt købe en billigere japaner, eller endnu bedre med de km, en elbil.


  • #10   9. dec 2020 Hvis du ikke køre mere en 25.000 om året vil jeg ikke vælge en diesel, specielt ikke en Commonrail diesel, det er ikke langt nok til at holde den ordenligt ren.

    Jeg ville vælge en Benzin


  • #11   9. dec 2020 jeg ville da også selv vælge benzin. smiley diesel er bare noget der er lavet til at gå i stykker. en benziner køre bare. fejler aldrig en skid.
    men jeg synes 25.000km er meget. når jeg kun køre max 8000km om året. smiley


Kommentér på:
BMW F30/F31 - Diesel eller Benzin?

Annonce