{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Ford mondeo mk3 fejlkode og tilskudsfyr {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et problem jeg håber nolge kan hjælpe med nogle svar på.
Min mondeo mk3 2.0 tdci fra 2006 115 HK kommer med en fejlkode, U2201.
Umiddelbart kommer den fordi bilen ikke kommer rigtigt op i temperatur. Har læst en del om et tilskudsfyr der kan være defekt, da bilen kan komme op i temp men falder igen. Som om den ikke kan holde på varmen.
Hvor sidder dette tilskudsfyr hvis den har det?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford mondeo mk3 fejlkode og tilskudsfyr
  • #1   6. jan 2021 Hvad med termostaterne? det er nok det mest afgørende for om bilen kommer op i temperatur.
    Jeg mener der sidder 2 på den motor.


  • #2   6. jan 2021 Har også læst mig til at der sidder 2. Problemet er det ene øjeblik er jeg fint oppe i temp, det andet øjeblik er jeg ikke. Og der læste jeg bare det er tilskudsfyret der får temperaturen til at ligge stabilt. Men jo, mine tanker har også været på termostaerne. Kan bare hører bilen forsøger at tænde for noget med et par min interval. Tænkte derfor at fyret var årsagen til mine problemer.

  • #3   6. jan 2021 Det er ikke noget som en temperatur sensor?
    Har du en tester så du kan se om den reelt bliver kold igen eller om det er føler fejl?
    Vi har haft 2 stk Mondeo mk3 tdci, en med tilskudsfyr og en ude.
    De lå lige stabilt når den var varm men den med tilskudsfyr nåede hurtigere drifttemperatur.
    Er du sikker på du har tilskudsfyr?


  • #4   6. jan 2021 Nej jeg er ikke sikker på der er tilskudsfyr, derfor jeg ønsker at hører hvor det skulle sidde. Kan bare hører med jævne mellemrum at der er et relæ der trækker og omdrejninger så stiger en smule imens. Nej har ikke haft tester på i forhold til at se den aktuelle temp, kun for at udlæse fejlkoder. Når bilen kun står i tomgang og skal blive driftvarm (bliver dog ik driftvarm), så kommer den med den fejlkode og lampen for motorfejl blinker.
    Jeg vil prøve at smide testeren på i morgen, tak for input smiley


  • #5   6. jan 2021 Den jeg havde der sad det bagmotoren under bunden af bilen.


Kommentér på:
Ford mondeo mk3 fejlkode og tilskudsfyr

Annonce