{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Kevin H
Kevin H
Tilmeldt:
3. jan 2022
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Seat altea Fr 2006? hvor lavt må jeg sænke min bil? {{forumTopicSubject}}

Hej har købt en seat altea fr, med uoriginale undervogn.....
er næsten sikker på det er denne model:
KW V1 Gevindundervogn Seat Altea, ville det være lovligt for mig og køre i?
Så længe vi ikke er under 40mm?, hvilket jeg næste er sikker på vi ikke er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat altea Fr 2006? hvor lavt må jeg sænke min bil?
  • #1   3. jan 2022 Det er mål fra forlygter til jorden og jeg har selv fr. husk at få den Max ned til reg syn, der måler de fra midt på nav og til jorden og skriver det ind i reg attest. Det har lige reddet mig ang min forsikring, da der var meget sne og jeg tog frontspoiler og bag diffuser .

  • #2   3. jan 2022 Du kan helt sikkert sænke mere end 40mm med kw, den er jo godkendt til en bestemt mm sænkning. Se den tüv papir du har i hånden der viser hvor meget den kan sænkes lovligt

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.375
    #3   4. jan 2022 #1
    Den kommer du til at forklare.....der måler de fra midt på nav og til jorden

    Uanset om du hæver din bil 2 meter eller sænker den helt ned på maven vil afstanden fra midt på nav og til jorden være den samme - så længe du har samme hjul på smiley


  • #4   4. jan 2022 Var nok skærm til nav. Min fejl

  • #5   4. jan 2022 der skal være minimum 50cm, fra jorden op til underlagt lygte åbning.
    måles der hvor lyset kommer ud af glasset.

    og der skal være minimum 25 cm ved evt tåge forlygter


  • #7   4. jan 2022 Hvorfor diskutere over det når han alligevel spørg om gevindundervogn? Det har ikke samme regler som fjedre

  • Kevin H
    Kevin H Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   4. jan 2022 Jeg takker smiley smiley

  • #9   4. jan 2022 #7 reglen om 50 cm til lygter og 25 til tågelygter
    gælder alle personbiler.
    uanset om det er fjedre, gevind eller luftundervogn


  • #10   4. jan 2022 Gælder det ikke tüv papir reglen der? De spørg jo tüv papir selvom du sænker 30mm med gevind

  • #11   4. jan 2022 du må aldrig sænke bilen mere end der er 50 cm til underlagt lygten og 25 til tågelygter.

    også meget sænker en gevind ikke, hvor TÜV stadig gælder

    der stå tit at en gevind sænker 35-60
    så sænker du mere end 60 mm, så gælder TÜV godkendelsen Ikke længer.
    heller ikke, hvis en gevind nogen gange kan sænke en bil meget mere end de 60.
    men igen
    bilen må aldrig blive laver end de mål til lygterne

    i Tyskland har de en regl mere, med frihøjde under bilen, den har vi ikke i dk



  • #12   4. jan 2022 Men i Danmark måler de aldrig. Sænker du bilen helt ned med gevind og har du tüv papir.. Bom godkendt af synsmanden

  • #14   5. jan 2022 I pek:: indrøm nu at Dennis gsi vidste det. Jeg tog jo også fejl og jeg må så være den eneste du har hørt om, men min blev målt til syn.

  • #15   5. jan 2022 Med gevindundervogn? Syyygt at de gider at bruge tid på det.. Min gamle fabia ku ikke køre over bumps, skulle køre skråt over dem hvergang.. Selv til syn ku den ikke komme på deres lift så sænket var den med kw v2 undervogn. Men de har slet ikke målt den smiley

  • #16   5. jan 2022 I pek: det var et reg / alm syn , hvor den skulle skrives ind. Ved ikk om det er længe siden , du fik synet fabia, men min synsmand, plejer at være rigtig rar, men nr på undervogn og mål , slap jeg ik for.
    Han sagde, at hvis jeg blev stoppet, så kunne politi finde de mål.


  • #17   5. jan 2022 Det var min også.. Den skulle skrives ind under konstruktiv ændring den dag.. Det var i år 2020/november inden bilen blev totalskadet. Han har ikke målt noget som helst. Han tjekkede kun om numrene på støddæmpere osv passede med tüv papir. Godkendt farvel

  • #18   5. jan 2022 Ok. Men tror der er stor forskel på syns mænd. Siger ikk , din er dårlig, men ved min er meget opmærksom på , at de bliver tjekket.
    Synes han er grundig på den gode måde og spurgte inden syn, ang mit us lys, og det ville han ikk nævne. Ellers var det jo blevet slukket og tændt 5 min efter


  • #19   5. jan 2022 jeg kender også til flere, hvor de ikke har målt højde på bilen

    men uanset hvad, bliver man stoppet af en emsig betjent, der måler og Denner for lav
    ja så få du en bøde og en synsindkaldelse.

    at der er mange der er heldig og køre uden der sker noget er bare godt for dem.

    men kende en del, der har fået bøde og synsindkaldelse, pga bilen har været for lav


Kommentér på:
Seat altea Fr 2006? hvor lavt må jeg sænke min bil?

Annonce