{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   31. jan 2022 Man skal altid kreditvurderes

  • #2   31. jan 2022 Husk nu, for din egen skyld, at undersøge mulighederne inden du skriver under på et lån.
    Ofte er de lån forhandler svinger ud med meget dyre.


  • #3   31. jan 2022 Man skal altid kreditvurderes og godkendes

    Derudover så skal du være opmærksom på vilkår og hvilke biler de forskellige selskaber vil låne ud til

    Der er trods alt stor forskel på en ny til 350.000 kr og en 10 år gammel bil til 350.000 kr

    Bemærk også forsikringen kan være høj som ny bilist, så lav et fornuftigt budget. Bilen kommer i afdrag til at koste mellem 3500-4000 kr om måneden i 8 år, dertil kommer alle øvrige udgifter til en bil


  • #4   31. jan 2022 Skal man fremvise årsopgørelse eller? Har nemlig kun haft mit arbejde i 4-5 måneder. Har rådighedsbeløb på omkring 10k efter alt er betalt. Og ingen gæld i forvejen

  • #5   31. jan 2022 Du skal nok fremvise en årsopgørelse, du kan dog naturligvis forklare du først er kommet i arbejde sidst i 2021

    De 10.000 kr efter alt er betalt, er det til
    Bil, diverse og mad posten
    Bil og diverse
    Bil

    For hvis det er en af de første to vil jeg nok kraftigt overveje om du har "råd" til bilen


  • #6   31. jan 2022 Det er kun til bil de 10k

  • #7   31. jan 2022 Jeg tog et billån i november 2020, hvor jeg kun havde været fuldtidsansat siden oktober (havde dog arbejdet fuldtid i august og september, men på en vikarkontrakt).
    Jeg skulle indsende min kontrakt og lønsedler. Bilen kostede 275.000 kr., hvor jeg lagde 95.000 kr. i udbetaling, mens resten er lånt.

    Jeg tror ikke, det har den store betydning, at du kun har været har været i arbejde 4-5 måneder.


  • #9   31. jan 2022 Han vil ikke låne 10.000 men en kvart million.

    Hvad for en bil og hvilken årgang er det?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   31. jan 2022 Trolle
    Han skriver at han har 10k hver mdr, hvis du læser indlæget, så har han 70 til udbetaling (20%) Og det giver rundt regnet en kvart mio bil smiley


    Ps. Hvis man ikke har en årsopgørelse, så er det ofte nok med seneste 3-6mdr lønsedler..
    Men det snakker lidt imod, men hvis de ser det som sikkert, så vil de måske låne (Kommer an på bilen, hvis du ville købe en speciel bil, så vil det sikkert blive et afslag)


  • #12   31. jan 2022 Vil lige afslutningsvis sige at starte sit liv med sådan en gæld er dybt god nat, køb hellere fast ejendom, så er du også fri for at belaste dine forældre med at bo hjemme til du bliver 30 år smiley

  • #14   1. feb 2022 Hvis 70.000 er 20% så er det en bil til 350.000 kr.
    Det er da bestemt ikke unormalt at gøre, måske en lidt dyr 1. bil.
    Men må være et godt 1. job hvis der er 10.000 kr. at lege med blot til bil.



  • #15   1. feb 2022 Så din første bil koster 350.000kr???

  • #16   1. feb 2022 Prøv nu at lade frustrationerne ligge og hold jer til emnet.
    Ingen spørger om jeres mening omkring bilkøbet.

    BG uddør snart alligevel, find hyggen, venligheden og den hjælpsomme side frem.
    Som ny bruger skal man ikke stikke næsen ret meget frem, så kommer der en skare af bedrevidende folk, og fordrejer emnet til en gang ævl og gætterier.



  • #17   1. feb 2022 Jeg købte sku også en fabriksny bil da jeg blev 18 som min første bil, på den lange bane tror jeg det er en bedre investering end en brugt bil med diverse reparationer osv
    Jeg gav lige omkring 200.000 for bilen, dertil kom der forsikring på 4800 årligt og så var der jo ikke andre omkostninger end service og dieselen smiley
    Jeg har stadig her på 6 år kun haft udgifter til service, tandrem, syn og bremser, og kan vælge sælge bilen til en 50.000 smiley


  • #18   1. feb 2022 Det er ikke usædvanligt at sønnike køber en bil der er væsentligt dyrere end den farmand har, det har ofte medført store skænderier i familierne, nogen gange må sønnike så flytte hjemme fra smiley Eller; "Har du råd til sådan en bil har du også råd til at betale husleje her"

  • #19   1. feb 2022 Det faktisk sjovt, jeg bor hjemme mens jeg studere, men ejer både bil og sommerhus eller jeg skylder omkring 100.000 så ejer det ikke helt endnu smiley

  • #20   2. feb 2022 Kasper j. Hva mærke dæk kørte du på i 6 år.

  • #21   2. feb 2022 Ja okay har også fået dæk og viskerblade smiley Men kører på Conti Premium contact 6, de blev skiftet i 2020, så de originale holdte 5 år... Jeg skal også have nye vinterdæk til efteråret smiley

  • #22   2. feb 2022 Jeg startede selv ud med en gammel rusten Volvo, men jeg kan virkelig godt forstå at nogle køber en ny bil som helt ung. Også selvom den skal finansieres.

    Hvis man kører langt til/fra arbejde, jeg kørte selv 200 km hver dag i en gammel Volvo da jeg fik mit første job, og det var en dyr fornøjelse - ikke i indkøb men i benzin og vedligehold. Nogle kører mange km ifm. arbejde (eks. sælgere og konsulenter). Og så er der jo også en del der tjener 40-50.000 kr. i måneden i deres første job, og dermed sagtens kan betale en månedlig ydelse.

    Vores situation kan være meget forskellige.


Kommentér på:
Bilkøb

Annonce