{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Mand låner Caddy og laver skade på bagdør - lang historie {{forumTopicSubject}}

En bekendt af mig låner en Caddy, han skal bakke til en læsset autotrailer, hans fod glider på koblingen og trailerens kobling laver en bule ind i venstre bagdør, ejeren forlanger skaden lavet, alle de 5 buler der er i begge døre, låner benægter at have lavet de andre buler, men ejer er ubøjelig, bulerne skal laves inden dagen er gået, hvilket er umuligt pga ferietid og låners manglende kendskab til lakeringsindustrien.
Nå, men låner ringer til mig da han ved jeg er i et autolakeringsfirma, vi får en taksator på bilen, og han afviser at alle bulerne kan stamme fra anhænger koblingen på traileren, kun den ene dybe bule stammer der fra, det samme siger en fagmand fra en anden maler i området, genboen, og tilføjer der ud over at døren har været lavet flere gange og ret dårligt, ruden sidder skævt, malingen hænger lidt tykt, noget af bilen ser ud som om den er malet med en støvsuger, men hvad fanden gør man for at låner ikke skal punge ud til noget han helt klart ikke har lavet, hvad er en fair deal for begge parter?

Han fornemmer ret klart han er ved at blive snydt til også at betale for de andre ting som han ikke har noget med at gøre, men han mener også han sidder i saksen og indrømmer selvfølgelig at han har lavet den ene skade.
4 buler forneden på den skadede dør, den ene fra koblingen og en bule på den anden dør.
Og bilen er til salg, muligvis eksport.

Prisen for at låne bilen var at han skulle tage nogen klistermærker af, og inden under dem var der buler, samt vaske og støvsuge den.

Hvad gør man?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mand låner Caddy og laver skade på bagdør - lang historie
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   16. aug 2022 Det komer vel an på om det er et bekendtskab man vil beholde? Det ville jeg nok ikke hvis det var mig....Jeg havde smidt 1000kr og sagt rend mig et vist sted...Men er det en bekendt/ven man er glad for så ved jeg sku ikke, personen prøver jo åbenlyst at tørre lorten af på vedkommende...Den er svær, altså hvis ens liv alligevel er bedre uden den person, så løsning 1.

  • #2   16. aug 2022 Blander sig udenom?

  • #3   16. aug 2022 I har jo gjort det efter bogen, taksatoren siger, at kun de buler som er sket i forbindelse med skaden, dækkes og det er vel det, så kan han jo lægge sag an, men den taber han jo nok med et brag, da der har været en prof ind over.
    Personlig ville jeg stå fast, bulerne er vel i en lige linje, så der er vel ikke så meget at rafle om.
    Og hvordan laver man en bule i bagdøren ved at bakke til en trailer, selvom foden glider, burde bulen da komme i bagkofangen.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #4   16. aug 2022 3# en caddy har en lav kofanger ved dørene, så har trailer stået lidt højt på næsehjul er det meget muligt at den har stået højere en kofanger og ramt døren

  • #5   16. aug 2022 Hvad gør man?

    Man skider i ejerens postkasse som tak for at forsøge at tørre regningen af for buler man ikke selv har forsaget...


  • #6   16. aug 2022 Det er ikke mig som har lånt bilen ud, ser ud til en enkelt måske tror det.

    Jeg er indviklet i historien fordi jeg blev kontaktet af skadevolder, min bekendt, alle tiders flinke fyr der gør alt for alle og gerne misser sine egne opgaver, desværre bliver han taget for givet, og jeg synes ikke han skal snydes så groft.
    Han er i midt 70erne.

    Taksatoren har bare kigget på bilen, han er ikke involveret, der er ikke forsikring på, det er rent ansvar, så ingen dækning.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #7   16. aug 2022 Jeg ser to muligheder. Den ene er at spørge hvad ejeren skal have i kompensation for den bule, hvis bilen alligevel er så dårlig og skal sælges til eksport.
    Den anden mulighed, er at låner helt sikkert har en forsikring der dækker netop skader han laver på andres ejendom.


  • #8   16. aug 2022 Jamen ejeren er en som vil have max valuta for pengene, jeg ved også hvem han er, men måske et kontant beløb kunne rette lidt op på tingene.
    Jeg mener ikke bilen er mere end 10 kilo værd.


  • #10   17. aug 2022 Umiddelbart så blander mig sig udenom og lader ejer/låner løse den sag.

    Som du skriver Allan så kender du ejer og han er typen der bare vil have max valuta så skal man lige tage højde for bilens værdi hvis den er max 10K som du skriver så skal han jo nok ikke kræve alverden for en lille bule

    Alternativ så skal lejers forsikring bare snakke med ejers forsikring så kan ejer jo se hvad han får mest ud af.

    Men til dig Allan - jeg ville trække mig ud at den sag med det samme og lade andre løse den.


  • #11   17. aug 2022 Jeg hader bare uretfærdighed, og de 2 kan åbenbart ikke blive enige.

    Jeg har bare ydet almindelig rådgivning som bekendte kan gøre, du stiller et spørgsmål og jeg svarer, men det er åbenbart ikke "in" at hjælpe sine medmennesker mere.


  • #13   17. aug 2022 #11 Allan

    Jeg har igennem min tid her på BG læst set og kommenteret en del og du og jeg er (tror jeg) enige i rigtig mange ting og har tit samme holdning og igen i denne her tråd

    Jeg er enig med dig omkring at hade uretfærdighed det gør jeg også og kan sagtens forstå at du gerne vil yde lidt “frivillig” bistand men du ender med at blive beskyldt for at tage parti næsten uanset hvordan det ender og derfor vil det være klogest at trække følehornene til sig

    Og igen uretfærdighed det oplever man desværre alt for tit men vores samfund har udviklet sig til en flok egoister som kun tænker på sig selv og en mig mig mig kultur det er sgu sørgeligt smiley

    Så en undersøgelse den anden dag hvor 71% af alle ansatte i detailhandlen var blevet talt nedladende til eller sågar havde fået trusler - what ????? Trusler og nedladende tale helt seriøs det er sgu ikke kassedamens skyld der er udsolgt af oksekød - hvem fanden er de mennesker ??? Der gør den slags ????? Jeg er dybt rystet men folk har ingen maner eller kultur mere det er en flok egodyr der kun tænker på sig selv og sit eget bedste befindende -
    Sørgeligt men desværre sandt


  • #14   24. aug 2022 Heh ja hvad skal man dog efterhånden komme med af svar eller input her…

    Først og fremmest vil jeg sige, at jeg for min del synes helt i orden og ganske normalt at du starter tråden og stiller spørgsmålet her… -også selv du selv ikke er en af de involverede parter, for uanset hvad er situationen både forumet relevant og efter min mening også interessant, da det kunne ske for mange at stå i lignende situation…

    Så kommentarer omkring at man skal blande sig udenom eller lignende, som på ingen måde tilføjer noget konstruktivt eller bare giver lidt mening, forstår jeg virkelig ikke…
    Er det ikke derfor der er et Forum med diskussion og spørgsmål og svar til bil relaterede emner…?

    Dem der mener man burde blande sig udenom, er vel reelt dem der burde gøre netop det, at “blande sig udenom” og bare scrolle videre…?

    Ang situationen, den fuldstændig korrekte og “lige efter bogen” måde, at gribe det an på er, at køre det over forsikringen og på ingen måde lade det være til debat eller forhandling…
    For ligeså snart forsikringen er inde i billedet, så er hele situationen mere eller mindre ude af låners hænder;):)

    Hvis nu køretøjet mod forventning er dækket af en kasko forsikring, bliver det helt automatisk denne der skal “dække” skaden. Det udløser nok en debat for de to parter om selvrisiko efterfølgende, men så kan låner af bilen vælge at kommunikere direkte med forsikringsselskabet.

    Alternativt er det låners indbo/familie forsikring der (muligvis) dækker. For alt eftersom om forsikringen viser sig fra den gode eller dårlige side, kan låner risikere at skaden og kravet bliver afvist, fordi han rent faktisk var ved at “køre i bilen”… havde han derimod trukket traileren over mod bilen og han ikke nåede, at bremse den med det resultat, at den ramte og lavet skaden på bilen, så ville indbo dække skaden…

    Det er ihverfald mit syn på det…

    IKKE løs det privat, for hvad afholder ejeren, at komme og kræve flere penge når hans bil lige er solgt til en (selvfølgelig) lavere pris end han havde forventet…????????

    Spændt på at høre hvad det ender med:)


  • #15   24. aug 2022 Det er endt med at min bekendt har betalt en maler kr 3.000 for at lave begge døre, udlåner var meget truende i sin adfærd, der måtte ikke bruges mere tid på at indhente tilbud fra andre, så set fra mit synspunkt så har den højest råbende fået sin ret og fået lavet alle de buler hans tidligere medarbejder havde lavet.
    Så fakta er at min bekendt blev taget godt og grundigt i røven.

    Vil også sige at låner man noget ud, så skal man være forberedt på at det kan gå i stykker, det må man så lade være med at blive pigesur over og indgå fornuftig dialog.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #16   25. aug 2022 Jamen 3000kr for at slippe for sådan en klaphat er vel billigt?? Jeg har selv opgivet at inddrive gæld fra folk, så har jeg simpelthen bare smidt dem ud af mit liv....Så det må din bekendt jo gøre, så har han aldrig bøvl med ham igen. Sådan en klaphat er sku ikke værd at samle på.

Kommentér på:
Mand låner Caddy og laver skade på bagdør - lang historie

Annonce