{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Køb vs leasing {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at kigge på suv, og så falder jeg over en mercedes ml fra 2012, og en glk fra 2011, og ifht køretøjsklasse så er der relativ god økonomi i dem i forhold til de ældre modeller og årgange, men så kender jeg selvfølgelig en der nævner leasing.
Men kan det betale sig, og inden for hvilket prisleje er det mest fordelagtigt at lease?
Er der andre lignende biler, der er mere fordelagtige eks. Q7, X5, XC90?

Uanset hvilken jeg vælger, så bliver den registreret halv privat/erhverv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb vs leasing
  • #1   1. nov 2022 Hej Daniel.

    vil du bytte bilen ud om kort tid eller beholde den i nogle år? mange gange kan det ikke betale sig at lease samme bil efter 2 år da man lige så godt kunne ha finanseret den i forhold til de omkostninger du betaler. f.eks e220 d 30 udbetaling 2500 om måneden. det løber op i 60.000 kr på et år. så har du en restværdi der er på ca 80.000 uden afgift. så har du en bil der har kostet dig 140.000 på et år og tager du året efter falder restværdi med de 30.000 du gir i udbetaling og vupti på 2 år så har den kostet dig 120.000 kun i leasing. uden andet betegnet med så har du rest værdi på de 80.000 minus 30 så lander du på 120.000 på 2 år plus 50.000 i rest så det 170.000 du skal af med på to år. kigger du på bilen brugt kan du se den står til lidt over 200.000 og det med afgift.


  • #2   1. nov 2022 Køb den ønskede bil i Tyskland selv og se om du kan lave en aftale med et leasingselskab, som køber bilen af dig, da du ikke må lease din egen bil. Så har du ikke restværdi at bekymre dig om. Så får du også lov til selv at hente din bil og prøve den.

    Som #1 KK skriver, er det nogenlunde korrekt, men der ligger en værdi i bilen, som du modregnes din restværdi, så der skulle gerne være penge tilovers til dig når bilen sælges videre. Hvis ikke, så har det været en dårlig forretning smiley


  • #3   1. nov 2022 Papegøjeplader eller hvide plader?

    alle bilerne koster vel i omegnen af 100.000 kr hvis vi snakker biler på papegøjeplader, og i den prisklasse kan jeg ikke se ideen i leasing. Skriveomkostninger og papirarbejde løber op i en stor procentdel af købsprisen for en på fuld afgift

    Fordelen ved leasing er du ikke skal have det fulde beløb op af lommen ved købet, men du står med en ubekendt i form af en restværdi du hæfter for ved udløb af leasing kontrakten.

    Ved flexleasing har du alle udgifter til bilen i perioden, så her er i princippet ingen forskel på køb eller leasing

    Når du snakker privat og erhverv kan du undersøge muligheden for splitleasing, her kan der være nogle skattetekniske ting som kan tale for leasing

    Glk er væsentligt mindre end xc90 og q7, så du skal overveje hvor stor en bil du har behov for.
    Regn med de store suv koster nogle penge at holde kørende


  • #4   2. nov 2022 #2
    Hvis du køber bilen privat i Tyskland så betales der moms, også er bilen mindre attraktiv som leasing bil

    Derudover hvis du sælger den til leasingselskabet, så hæfter du jo stadig for restværdien ved udløb af leasing perioden, på lige vilkår med hvis leasingselskabet selv havde fundet bilen


  • #5   2. nov 2022 Det bliver papgøjeplader når jeg skal have bilen som privat/erhverv.
    Jeg skal købe bilen privat, og når jeg så bruger den erhvervsmæssigt, noterer jeg km og adresse - det er nemmest for mig at styre på den måde.

    Som regel har jeg haft mine biler i 3-4år, så jeg regner med, at det skal være en bil jeg har et stykke tid, og jeg kører 25.000 pr år, så 'desværre' er jeg nødt til at se efter en nyere model til ca 150.000-200000kr i stedet for at finde f.eks. en ml 320 til 45.000kr, da de ikke kører ret meget mere end 8km/l og jeg har set eks. en ml250, der er opgivet til 15-16km/l, og vægafgiften er ca det samme.


  • #6   3. nov 2022 Nu har jeg lige kigget på audi q5, og den ene er fra 09 og må trække 2000kg, og denanden er fra 10 og må trække 3400kg.
    Hvad foregår der med det?


  • #7   4. nov 2022 #6
    At den som er opgivet til 3400kg må være en tastefejl, har du tjekket på stelnummer/nummerplade eller blot fra Bilbasen/dba

    jeg vil mene 2500 kg er maksimum en q5 må trække med de største motorer


  • #8   4. nov 2022 https://www.nummerplade.net/nummerplade/cb33315.html
    Der er 2 andre jeg også har kigget på, og de er opgivet til 2000kg, men køreklar vægten er forskellig.


  • #9   4. nov 2022 Umiddelbart ser det rigtigt ud, men virker mærkeligt at en audi Q5 er opvejet til så meget mere end tilsvarende biler, havde det været en 100-300 kg havde jeg måske kunne forstå det

    jeg ville måske lige være sikker på at den må trække de 3400 kg, hvis det er et vigtigt kriterie for dig

    alle disse biler bruger noget brændstof, især hvis de skal slæbe store trailere.

    Bemærk at der er forskellige regler for vægtafgift, grøn ejerafgift og misundelsesafgift alt efter 1 indregistrering, derfor kan der være stor forskel på hvad sammenlignelige biler koster på den post

    I nogle årgange rammer de store SUV 3000+ kg i totalvægt også hedder misundelsesafgiften altså 18.000+ kr om året, eller i dit tilfælde 9000+ kr om året oveni en høj grøn ejerafgift


  • #10   6. nov 2022 Jeg har øje på privatafgiften, og ja det er vigtig, at den i det mindste kan slæbe 3000kg, for ellers ville jeg anskaffe mig en transporter, som er vejet om til 3000 total i stedet for 3025.

Kommentér på:
Køb vs leasing

Annonce