{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.635 visninger | Oprettet:

Kasper  C
Kasper C
Tilmeldt:
16. feb 2023
Emner: 4 Svar: 14

Motorlampe lyser {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har et lille problem med min opel corsa d 1,4 100 hk benzin fra 2013 jeg havde en motorlampe som lyste og fik sat en tester på som viste katalysator fejl. Nu er der sat sprit ny katalysator på og lampen forsvandt også i et par dage men nu er den så kommet igen. Nogle der har bud på hvad dette kan skyldes ? Jeg får igen sat en tester på her på lørdag så jeg kan finde fejlen. Men ville gerne høre hvad i har af bud på det kan skyldes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorlampe lyser
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   16. feb 2023 Måske en lambdasonde, eller en utæthed i udstødning før katalysator. Eller noget ledning til lambdasonder.

  • Kasper  C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 4 Svar: 14
    #2   16. feb 2023 Okay tænker ikke det kan være utæthed før katalysator da den på denne model sidder sammen med manifold. Og det er hele den der lige er blevet skiftet. Men har os selv en lille mistanke om at det er en lambda

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   16. feb 2023 Nej, så kan det jo kun være ved pakning mellem manifold og top, men går da stærkt ud fra den også er ny.

  • Kasper  C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 4 Svar: 14
    #4   16. feb 2023 Ja den er sprit ny og blev sat på af autoriseret mekaniker

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #5   16. feb 2023 Så må du kigge på lambda og ledninger, en tester og udlæse livedata mens man kører. Man bliver hurtigt fattig af at skifte dele i blinde.

  • Kasper  C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 4 Svar: 14
    #6   16. feb 2023 Ja må se hvad tester siger på lørdag så jeg kan få den lampe væk den er godt nok træls at glo på ?? og ja det bliver man hurtigt fattig af men tak for respons ??

  • #7   16. feb 2023 Din gamle kat fejlede sikkert ikke noget.
    Men hvem sagde den skulle skiftes?

    Se live data på lambdasonderne.

    Den før kat er en regulerings sonde
    Som skal ændre spænding, når man køre

    Den efter kat er en kontrol sonde
    Som skal ligge med en jævn spænding hele tiden
    Hvis den begynder at gå op og ned
    Så er enten katten defekt eller sonden.

    Hvis dit udstødning ikke er utæt
    En utæthed lige før bagpot, kan have indflydelse på kontrol sonden
    Så kig godt efter

    Men uden en tester, til fejlsøgning
    Så gætter man kun


  • #8   16. feb 2023 Tjek flexrøret grundigt. De har det med revne.

  • Kasper  C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 4 Svar: 14
    #9   16. feb 2023 Okay det vil jeg prøve at tjekke. Katten var defekt da en fejl søgning viste dette. Katten havde siddet på bilen siden den blev købt fra ny så havde aldrig været skiftet min tanke er så at det har lambda sonde sikkert os. Jeg må prøve at smide en tester på lørdag så jeg kan finde fejlen. Min motorlampe forsvinder os nogle gange men kommer så igen efter lidt tid

  • #10   19. feb 2023 Jeg er 99.9 % sikker på at din nye fejlkode er P0171.
    Og jeg siger jeg er sikker fordi du siger din motorlampe kommer og går. Det gør den som regel fordi:

    Din tankudluftningsventil er defekt. Den sidder lige ovenpå inds. Manifold. Afmontere du denne er jeg sikker på at du kan puste i den begge veje. Der må kun være gennemgang den ene vej.
    Jeg har efterhånden lavet utallige af de Corsa modeller.
    Det er yderst sjældent at den forreste lambdasonde fejler, men det er set med den bagerste. Du vil altid få en fejlkode der relatere til en defekt lambdasonde på Corsa D. P0420 betyder stort set det samme på de fleste biler, men betyder stensikkert kun en ting på din Corsa D.
    - Katalysator er færdig.

    Din katalysator er ikke blevet defekt uden grund. Misvedligeholdt tænding ødelægger katalysator.


    Men men men.. få læst fejl ud og oplys fejlkoderne næste gang det driller. Det gør det lidt nemmere smiley


  • Kasper  C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 4 Svar: 14
    #11   19. feb 2023 Det er korrekt testeren viste fejlkode p0171 og min mekaniker sagde også til mig at det var den du har skrevet til mig er det så ikke bare at sætte en ny af sådan en på

  • #12   20. feb 2023 Jo på med en ny.

  • Kasper  C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 4 Svar: 14
    #13   20. feb 2023 Super ??

Kommentér på:
Motorlampe lyser

Annonce