{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

God bil på et budget;-) {{forumTopicSubject}}

Dav, jeg ska’ snart have en ny bil. Og jeg vil sikre mig, at jeg får noget godt denne gang. Så jeg har brugt lidt tid på at lave nogle krav, og jeg ville lige høre, om der er noget, I ville tilføje?
I prisklassen Maks. 50K og en halvårlig ejerafgift på omkring 3K, jo billigere jo flere penge til opgraderinger. Den må ikke have rust, skal være en kvalitetsbil, må ikke have kørt langt, skal have en fin farve (ikke bare sort, hvid eller grå), må ikke have soltag (på grund af vindstøj), skal ikke være for langsom, skal være god til motorvej og må ikke have brugt for meget tid på bykørsel (ellers er den lige så slidt som en bil, der har kørt fem gange så meget på landeveje). Hvis det er en dieselbil, skal den kunne køre i miljøzoner, motoren skal være kendt for pålidelighed, og sidst men ikke mindst skal det være en af de sidste modeller fra produktionslinjen, så alle fejl er blevet udbedret.
Indtil videre tænker jeg på: E39 520i, E46 320i, E46 323i, VAG med 1.9/2.0TDI eller 1.8t, Audi 80, Saab 1.9TID, 1.8i, 1.8t ... Drømmescenariet ville være en Punto GT (ikke HGT), men de er for sjældne til at kunne finde?
Elsker Alfa, men de er for lavt gearet til motorvej...

Billede af en Punto 176 født med 55hk, hvor der er smækket en 1.4 T-Jet i fra en Abarth 595.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bil på et budget;-)
  • #1   9. mar 2023 At bilen har soltag giver ikke nødvendigvis vindstøj, min larmer ikke(medmindre det er åbent smiley )

    Det er godt nok et spænd du har, fra E39 til Punto… en Audi 80 er over 30 år gammel og diesel der kan køre i miljøzoner…

    Der er ingen der kan give dig et råd du kan bruge til noget… du er jo ikke engang tæt på at have en idé om hvad du vil have?

    Det eneste jeg læser, som er brugbart, er at dit drømme scenarie er en Punto GT. Få dog fat i sådan en… og så glem alle de modsat rettede krav.

    Eneste 2 krav du skal have er. Økonomi og om den kan bruges til det du skal bruge den til smiley

    Held og lykke med jagten


  • #2   9. mar 2023 Good luck med og finde den årgang punto uden rust.
    og jeg kan også med garanti sig at de ikke er en kvalitetsbil DET JO FIAT.
    Jeg havde en 60 hestes et par år, og der var tit noget galt med den.


  • #4   9. mar 2023 Ja de er pil rådne, men ikke hvis man importere fra Portugal. Men det har jeg ikke tiden til, jeg kan maks. importere fra Tyskland eller Sverige

  • #5   9. mar 2023 Alle biler med soltag jeg har haft, de har støjet mere end moddellen magen til uden. Plus det er ekstra vægt, og mindre plads til hovedet. Og en til ting der kan gå istykker. Jeg har haft mange forskellige biler og jeg er åbent for lidt af hvert, jeg har bare erfaring at hvis man vælger efter penge så får man en dårlig bil. F.eks. En BMW med en N42 2.0, elendig motor. Kostede mig mere end bilen i reparationer.

  • #6   9. mar 2023 INGEN kan finde en bil til dig med de krav.
    Køb en ny på afbedrag,

    Hvor mange km om dagen skal den køre, eller årligt?
    Hvor stor skal den være?

    Benzin eller diesel afgøres af hvor langt du skal køre i det daglige, ikke på 2 ture om året til den modsatte ende af landet.


  • #7   9. mar 2023 Nedenstående lever vidst op til alle krav, lige på nær at den er sort:-)

    https://www.dba.dk/tuk-ape-koert-659km/id-1099637126/


  • #8   10. mar 2023 Det jo en knallert forhelvede:-)

  • #9   10. mar 2023 Jeg har sådan cirka bestem mig på hvilken, en 320, 325i eller ci. Med den gode M54 motor. F.eks. Som den her https://www.car.gr/classifieds/cars/view/321692338-bmw-325

  • #10   10. mar 2023 Hvis jeg vælger at tage en fra Grækenland, så er det bare grænseplader med, og så færge til Italien, og så køre igennem Østrig, Tyskland og hjem.

  • #11   10. mar 2023 Hvis budget er 50.000 kr, så kan det aldrig gå og bruge 10.000 kr af budgettet bare til transport ned efter en bil

    Den bmw kan se nok så fin ud, men du kan nemt risikere at den så står med diverse små fejl og mangler når du står på adressen i Grækenland

    Den koster også inden du er færdig mere end det dobbelte af dit budget

    Grænseplader anvendes så du kan få din danske bil med til udlandet, hvis du skal udenlands i en periode


  • #12   10. mar 2023 Den koster jo langt over 100 kilo inden du har den hjemme op på danske plader??

  • #13   10. mar 2023 7500 x7,44 som eurokursen er nu. det gir et beløb på 55,800kr.

    Læg så til at du skal bruge penge på og komme ned og hente bilen.
    Så skal der bruges penge til færgen som du nævner, har du tjekket op på hvad det koster?.
    Når du så er i Italien så skal bilen køres hjem, har du regnet ud hvad det vil koste i brændstof?. Du skal nok også finde et sted og overnatte. undervejs har du tjek på hvad det koster?.

    Hvis dit max beløb er 50,000kr så overstiger du det ret markant.

    Desuden så tror jeg ikke de grænseplader gælder da bilen ikke er købt i Danmark.
    Du skal betale afgift af bilen er jeg ret sikker på.


  • #14   11. mar 2023 Hvorfor ikke købe samme bil i DK? Hvad koster de her?

    Hahaha… så først linket nu. Den har soltag!
    Med alt respekt, så opfyldte den jeg linkede til flere af dine krav smiley


  • #15   11. mar 2023 Netop, den kommer nok et stykke over 100 kilo inden alt er gjort.

    Kunne det være en troll det her ??


  • #16   16. mar 2023 Tror sku også efterhånden vi har gang i en Troll her smiley

  • #17   19. mar 2023 Sjovt spænd af biler. Men jeg ville snuppe en Audi TT 1.8t (du lå nok nøjes med 150-180hk og FWD.) Det bliver en klassiker på sigt og vil ikke falde ligeså meget.
    Ellers ville jeg købe en Octavia MK1/Golf4/A3 1.8T
    Simpel opbygget og noget min generation kan huske. Nå vi går ind i bedre tider vil nogle at os ramme midtvejs krisen og opleve vores ungdom og de biler vi ikke selv havde råd til. Og derfor måske gå den vej. Fordi ikke alle har råd til den klassiske Porsche eller Mustang


Kommentér på:
God bil på et budget;-)

Annonce