{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Skift vandpumpe uden tandrem {{forumTopicSubject}}

Hej igen
Nogen der ved om det kan lade sig gøre at skifte vandpumpen på en 1.6 Fiesta fra 2006 uden at tage tabdremmen af, har ser et par videoer på yt og det ser ud som om det kan lade sig gøre hvis man bare manøvre huset uden om remmen?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift vandpumpe uden tandrem
  • #1   12. sep 2023 Jeg kender ikke lige den motor der. Men jeg ved 100% det er billigere at skifte en T rem en gang for meget frem for at lave motor

    VH. Claus


  • #2   12. sep 2023 Hvor mange km har tandrem en kørt?

  • #3   12. sep 2023 Tandrem blev skiftet for ca. 25.000 km siden, men tænker hvis jeg kan se tandremmen er blevet våd af kølervæske er det smart at skifte den?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #4   12. sep 2023 Vandpumpen bliver ikke trukket af remmen, så det kan lade sig gøre, men pladsen er der ikke meget af. Men hvorfor blev den ik skiftet sammen med remmen, man skal alligevel bruge en masse timer på at komme ind til remmen, og der skal bruges præcis lige så mange timer for at komme ind til pumpen. Hvorfor blev det ik gjort i samme omgang?

  • #5   12. sep 2023 Den blev skiftet et år før jeg købte den så det kan jeg ik lige svare på. Men det er da ikke mange timer der skal bruges på at skifte bare vandpumpe, ihvertfald af hvad jeg kan se skal man bare have v-rem af, drivhjulet til vandpumpen af, generator af og så af med skjoldet til tandremmen og så af med vandpumpen? Der er jo ikke noget der skal låses ved afmontering af vandpumpen som der skal når man skal af med tandremmen

Kommentér på:
Skift vandpumpe uden tandrem

Annonce