{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Simon
Simon
Tilmeldt:
20. dec 2012
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104

Mitsubishi Colt høj rev lyd {{forumTopicSubject}}

Hej
som overskriften siger denne bil har en høj rev lyd både ved kold start, og bliver mindre indtil den kommer op på 4 gear også ved lav hastighed feks 50-60.
Den har den lyd kun ved 1 til 3 gear uanset hvor høj man kører.
hvad kan være årsagen til at den har en høj rev lyd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mitsubishi Colt høj rev lyd
  • #1   21. nov 2023 Rev lyd?

    Hvad mener du med det ord?


  • #2   21. nov 2023 Lyder lidt underligt det du siger.
    Men kan sige så meget at hvis det er en årgang 2004 og frem så har de en ret aggressiv auto choker når vejret bliver koldt. Jeg tror det værste min har været oppe på er 2200omdrejninger den falder jo heldigvis når motoren bliver varm.


  • #3   21. nov 2023 Jeg forstår ikke 100% dit problem.
    Men 1 og 3 gear deler gearkasse dele, det gør 2 og 4 også som et sæt.
    Så prøv lige at vurdere om lyden kan komme fra gearkassen.
    Alternativt skal det være gearvælgeren som står og gnider imod noget, fordi de to gear bringer gearvælgeren tæt på noget andet.
    Især "rev" forstår jeg desværre ikke.


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #4   22. nov 2023 Rev up the engine, sætte bil i høje omdrejninger.
    Når bilen kører i 1-3 gear lyder det som om den kører i høj omdrejning uanset hastigheden selvom den ligger på en pæn niveau f eks 1200 .
    har ligeledes tjekket batteriet og generatoren og de er begge gode på 14,4.

    Thomas, jeg har en mistanke at det skyldes gearkassen, men hvordan kan jeg undersøge hvilken del der driller?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   22. nov 2023 Hvilken motor og gearkasse er der i?
    Og når du skriver "Rev up the engine" mener du så at den stiger i omdrejninger uden at farten stiger, at den stiger imellem gearskift eller noget 3. jeg ik lige kan afkode ?


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #6   22. nov 2023 der sidder en 1,3 benzin motor med 6 gear, og den kører med kæde.
    omdrejningen stiger mere end normalt og lige så snart den kommer i 4 gear virker normal uden en høj lyd.
    ved kold start stiger den til 1500 og lidt højere nogle gang 1700, og når motoren er varm så falder den til 8-900.
    Farten stiger i takt med omdrejninger stiger men har en vis høj lyd, fra 4 gear er der ikke mere af den larm lige meget hvor stærk jeg kører i den.


  • #7   23. nov 2023 Kan du ikke tage en med som kan filme det. Det lyder virkelig mærkeligt.
    Noget af det du siger lyder som slidt kobling, og så aligevel ikke.
    Jeg har prøvet og køre en varevogn med slidt kobling, den gik i gear, men jo højere jeg var i gear jo mere steg omdrejninger fordi højere gear er mere modstand på koblingen den kunne ikke tage ved.


Kommentér på:
Mitsubishi Colt høj rev lyd

Annonce