{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk størrelse
  • #1   28. nov 2023 Jeps. smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #2   28. nov 2023 Hvad vil du vide omkring det?
    Profilen er procentdelen af breden, så
    275/30 = 82,5mm profil
    285/25 = 71,25mm profil
    Hvis jeg ikke har regnet forkert.. Noget vil dog "forsvinde" pga du strækker dækket lidt mere, og ud fra mit skema så er det under hvad der anbefales (Det variere dog alt efter hvem og hvor man kigger)


  • #3   28. nov 2023 oky jeg vil ha dem op i højde men når fælge er så 10,5 så for jeg igen næste de sammen om jeg tag dem 275 30

  • #4   28. nov 2023

    profilbillede
  • #5   29. nov 2023 Er det også 285 på 10,5 på forhjulene?

  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 48
    #6   5. dec 2023 Undersøg bilens original montering og brug herefter https://www.willtheyfit.com/
    På den måde får du omkredsen til at passe.
    Bagefter finder du ud af, om dækket kan passe på din fælg


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 21
    #7   6. dec 2023 Selvom vi er utroligt mange som ved fantastisk meget om biler, så kan det (rent undtagelsesvis selvfølgelig) være en god ide at følge det som står i bilernes instruktionsbog, der står også hvad bilens konstruktører efter eneløse beregninger og test har fundet pasende til bilen.
    Hvis du vil køre race og miste komfort kan du reducere dækkets profilhøjde en smule, hvis du vil køre luksus og komfort kan du øge profilhøjden en smule, hvis du vil kunne køre i meget dyb sne og acceptere at miste retningsstabilitet kan du reducere bredden og øge profilhøjden, selv har jeg i en Peugeot 309 1,9diesel kørt gennem snedriver så dybe at sneen krøb langsomt op over hjælmen.

    At anvende den dækmontage har også den fordel at speedometeret viser næsten rigtigt.


Kommentér på:
Dæk størrelse

Annonce