{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Vinterdæk, hvad kører folket med og hvorfor {{forumTopicSubject}}

Jeg har Firestone Winterhawk foran på Kona ellerten, og Hankook Winter Icept EVO3 i bag.
Begrundelsen for hvorfor jeg har 2 forskellige på er at vi bor på landet og har brug for at komme gennem løs sne, der er Firestone WH super, men jeg ved også det er et meget ringe dæk i tørt vejr.
Hankook Icept er en dæktype jeg aldrig selv har oplevet at køre med, det ser meget futuristisk ud, knap så godt i løs sne og bedre i tørt vejr end fordækkene. De bagerste er spritnye.

Jeg har 2 sæt fælge, så jeg skal have fundet nogen sommersutter til de originale, der sidder nogen rigtig dårlige vinterdæk på nu, Lassa hedder de, 215/55 x 17 tror jeg de hedder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk, hvad kører folket med og hvorfor
  • #1   5. dec 2023 Jeg ville prøve noget nyt da jeg købte en anden bil her i sommers og skulle have vinterfælge til den og valget blev Nexen winguard sport 2 i 225/45/17! udmærket dæk, nok det mest støjsvage dæk jeg nogen sinde har prøvet, og så står de fast i kraftigt regnvejr, men når der ligger en blanding af is og sne, så står de ikke så godt fast! ved ikke om det er fordi min bil er så tung eller om det er dækket som ikke er super god? men i nyfalden sne står de skide godt fast! Havde Goodyear vinter dæk på min forrige bil og det var også fantastiske dæk!

  • #2   5. dec 2023 jeg kører og har gjort i mange år, på Delente, som er et dækmærke DX-kæden kører med, foruden stort set alle køretøjer op til 7.5 t total, som arbejdet har (taxi og minibusser) kører også på dem, dog i andre størrelser.

    i egen bil, køres på 185/65r15 på vinter, og står fremragende fast i alt føre og der køres på 215/40r18 på sommer og står også godt fast.


  • #3   5. dec 2023 Bare spørg en tyrkisk dækmand herhjemme om Lassa dæk er gode, ville svaret normalt være: "ligeså gode som Michelin"...

    De har ingen skam i livet...


  • #5   5. dec 2023 Lassa er blandt de sidste 5 i en test med 50 dækmærker, mærkeligt valg på en flextaxa, men han var også mindre pigmenteret.

  • #6   6. dec 2023 Der er Hankook Winter Icept EVO3 på min firma V60.
    Den har i de sidste dage i den grad kørt i løst sne. Den er jeg 112% tilfreds med.
    Har samme på Passaten, og havde dem også på min firma Superb.
    I min optik har jeg ikke oplevet bedre vinterdæk.
    Var meget skeptisk over for det da Ald leverede det.



  • #7   6. dec 2023 Continental WinterContact TS 870 på en Skoda Enyaq.
    Den var dem den lokale mekaniker bruger/anbefaler. Er fint tilfreds.


  • #8   6. dec 2023 Jeg har Firestone WH på både Avensis og Corolla. Synes de kører super, især på sne. Har aldrig kørt på det før vi købte Corolla tilbage i 2019, men blev ret overrasket over dem, så det fik Avensis også på da det var tid. Har heller ikke oplevet nogle problemer overhovedet på tør/våd vej uden sne.

  • #9   6. dec 2023 Nexen, nokian, hankook, goodyear er rigtig fine både i sommer og vinterdæk, så det er bare at vælge ifht pris og størrelse osv.

    Landsail kører rigtig fint når man tænker på det er nogle af de billigste man kan finde, men deres vinterdæk har jeg aldrig prøvet og vil heller ikke da de har støjniveau på 73db de fleste af dem.

    Ellers skal det være Nordexx, som er nordisk dækimports eget mærke.


  • #10   6. dec 2023 Jeg kører selv med Pirelli Scorpion Winter på min nye GLE og dem er jeg også ret godt tilfreds med.
    Ellers har jeg også gode erfaringer med Michelin og Continental vinterdæk.
    Generelt er dæk et område jeg nægter at spare på, det er det vigtigste sikkerhedsudstyr på bilen da det er det som forbinder bilen til asfalten.


  • #11   6. dec 2023 Nordexx er den værste gang lårt, der kan kravle på fire hjul

  • #12   6. dec 2023 438<< er det ikke bare fordi du kører som en kælling? smiley

  • #13   6. dec 2023 #12

    Hvordan jeg kører har ingen indflydelse på hvor mange reklamationssager jeg indsender om året til NDI for deres fantastiske firkantede Nordexx?


  • #14   6. dec 2023 Landsail er noget fra den laveste hylde, men bedre end ingenting i vinterføre.

  • #15   7. dec 2023 Jeg kører Barum Polaris på min Ford Kuga PHEV i størrelsen 245-45-20.
    Jeg valgte dem, da jeg blev anbefalet dem at en bekendt og synes prisen var ret skarp. Kører nu på 2.sæson og de har godt vejgreb og fin levetid. Dog synes jeg de støjer en smule ved tør vej. Også mere end de orginale vinterhjul med Continental dæk.(de hed 225-65-18 - hvilket også kan være grunden).
    Vil dog aldrig købe de helt billige dæk. Held og lykke med købet.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 108
    #16   7. dec 2023 Hankook vinterdæk er også gode. selv efter 5 år. (i år er sidste sæson med dem)
    Da anbefalingen er 5-6 år uanset slid. smiley


  • #18   8. dec 2023 Morten< den 'anbefaling' kom fra euromaster engang fordi de vil have mersalg.

  • #19   8. dec 2023 Toyota Finance sætter Nordexx helårsdæk på alle deres Drivr biler, og man til lorte dæk skal man lede længe efter, dog er de dæk BYDs nye elbil endnu værre smiley


  • #20   9. dec 2023 Kasper J - det er ikke korrekt. Det er op til den forhandler der monterer hvad der kommer på, medmindre der ligger en helt bestemt aftale mellem Toyota og Drivr.

    Men der er slet ikke adgang til Nordexx via Toyotas officielle kanaler.


  • #21   9. dec 2023 Skal lige høre hvad folket ude i NDIs hjemby Brørup siger til det dæk, Nordexx, mit gæt er at de siger det er pisse billigt og faktisk ret godt, sådan nogen nærige bønder smiley


  • #22   9. dec 2023 Køre Hankook Winter Icept RS2 205/55-16 på min Citroën C4
    Køre Goodyear Ultragrip 8 205/55-16 på min Seat Leon. Ved ikke om der er dækket eller bilen men min Seat kan ikke lide vådt føre men er som en gocart på tør vej (både sommer og vinter) mens min Citroen er langt mere komfort orienteret og har langt mere greb i vådt føre.

    Valgt Hankook til mom Citroën da de kostede 500kr for 4stk på stålfælge med 7mm mønster og var fra 2020.


  • #23   9. dec 2023 Jeg har defleetet et par hundrede eller tre af Drivr (Toyota Finance) taxa'er i min tid, har endnu ikke mødt nogle der ikke var på Nordexx på mindst 3 hjul
    Nogle får skiftet 1 eller 2 dæk da de ødelægger dækkene på kantstene osv


  • #25   11. dec 2023 Allan<< Jeg har solgt en del af de Nordexx, og der er nogle der kunne få dme til at holde 80.000km, og de fejler heller ikke noget mht støj og vejgreb, så de kan ikke være helt ringe selvom de er billige.
    Til gengæld har jeg næsten lige skiftet for en der havde Alliance dæk på, og de have ikke kørt mere end 20.000km og var næsten slidt op, så de er vidst bedst som landbrugsdæk i stedet for til personvogn.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #26   12. dec 2023 Kører Dunlop winter sport 4D. Syntes de er overlegende ???????

Kommentér på:
Vinterdæk, hvad kører folket med og hvorfor

Annonce