{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange mm på nye dæk.
  • #1   11. dec 2023 Lyder ikke af særlig meget mønster. Jeg målte lige lidt over 8mm mønster på nye Kleber vinterdæk, da jeg købte nye denne sæson.

  • #2   11. dec 2023 Du har købt dem i forhold til fælgbredden, ikke? Hvis nej og dækkene er en tand smallere, kan de godt være strukket lidt, tænker jeg. Ellers må du ta fat i forhandleren smiley

  • #3   12. dec 2023 Plejer at være omkring 8mm på helt nye dæk
    Nogen lidt over

    Men hvilken dæk mærke er det du har købt
    For tænker bilig bilig dæk nok kan have mindre


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #4   12. dec 2023 Måler du til slidindikator eller bunden?
    For man siger normalt 8-9mm til bunden


  • #5   12. dec 2023 Det spare tider for alle virksomheder. Kan de spare 2mm pr dæknså der pludselig ø hurtigt gumme til et "gratis sæt"
    Der er det "nye" business move.
    Rynkeby juice er 1.75l istedet for 2.
    Kød er 800g og ikke 1kg.
    Osv.
    Kan de hugge en hæl og hakke en tå så før virksomheder det. Pirelli har et omdømme der gør folk køber dem. Og sålænge man kan sutte moneter på sit navn alene så vil der blive optimeret på profit.

    Velkommen til den grimme side af grådigheden/kapitalismen


  • #6   12. dec 2023 Det er originale Skoda Solaris fælge med dæk købt hos Skoda.
    Har lige været ude og måler efter.
    Der er mellem 6-7 mm. på dækket målt fra bunden og IKKE slidindikator smiley

    Vildt nok for så skal de allerede udskiftes om 3-4 mm. De var sgu dyre nok.
    Pirelli Scorpion hedder de.


  • #7   12. dec 2023 Det kommer vel an på hvordan compounden er bygget op og din kørsel.
    Jeg har lagt 20-25.000km på line Goodyear og de er har måske slidt 1-2mm. Af sig.

    Jeg tror selvfølgelig stadig op at selv dæk fabrikanter er interesseret i at spare på materialer uden at sælge det billigere.
    Men der kan også være mange grunde til man har lavet mindre mønster.
    Evt for at undgå bilen sejler på knopperne,
    er stabile ved høje hastigheder,
    For at havde en bedre modstands dygtighed imod evt elbilers moment og høje vægt.
    6-7mm er fint.


  • #8   12. dec 2023 Jeg gjorde samme observation på mine sommerdæk. Falken azenis FK510 i størrelsen 265-35-21. Her var der ca 6.6 mm på nyt dæk....

  • #9   13. dec 2023 EV dæk har fx. Ry for at have mindre mønster af ny. Det skulle være fordi det støjer mindre. Meen jeg tænker på det er lige så meget fordi at de kan tjene lidt ekstra..

Kommentér på:
Hvor mange mm på nye dæk.

Annonce