{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Marky
Marky
Tilmeldt:
28. dec 2023
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp til ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Min kæreste og jeg skal til at købe en ny bil, vi tænker det nok skal være en stationcar fordi vi har en lille og måske skal have en mere på længere sigt.
Vi tænker at budget på max 250.000kr, og vil gerne have så meget udstyr som muligt.
Har i nogle gode råd så bare fyr den af


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny bil
  • #1   28. dec 2023 Vi har ikke børn, men er ganske tilfreds med vores Toyota Avensis.

    Der er masser af plads og den kommer fra A til B.
    Og den har da udstyr.

    men hvad forventer du præcist af udstyr?
    Er aircon, fartpilot og automatiske vinduesviskere fint for dig, eller vil du have en nærmest selvkørende bil?


  • Marky
    Marky Tilmeldt:
    dec 2023

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #2   28. dec 2023 Jeg hakker stort set alt af i udstyr, har bl.a. kigget på denne:
    https://www.biltorvet.dk/bil/renault/megane/sport-tourer-1-6-e-tech--plugin-hybrid-rs-line-160hk-stc-aut/2346096


  • Marky
    Marky Tilmeldt:
    dec 2023

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
  • #4   28. dec 2023 Corolla hybrid. Har selv en og der er fint plads i den som stationcar. Den er ret økonomisk, især på landevej og så er der aldrig problemer med dem.

  • #5   28. dec 2023 MG5 kunne være et bud smiley 7 år/150.000 km garanti, en demo kan fås til omkring 200.000 i topudstyrsvarianten

  • #6   28. dec 2023 Skoda Enyaq

  • #7   29. dec 2023 Volvo V70 2003-2008

  • #8   29. dec 2023 Hvad er kørselsbehov?
    Siden der er sat en plug-in hybrid med i de du har kigget på, kan du lade hjemme? Ellers er det en håbløs ide.
    Renault Megane er en håbløs støjende skøjte, den er utrolig elendig i støjdæmpning.
    Har haft en i nogle dage engang, og virkeligt skuffende bil.
    1,4 / 1,5 som almindelig TSI, det ville jeg ikke eje på grund af DQ200 gearkassen, ellers ok bil.
    Passaten er klasser over både Leon, Octavia og i særdeleshed Megane.
    Men den er også ældre, og Passat GTE har indtil 2019 det lille batteri.
    Det størrer batteri kommer med B8.5 facelift, og er en væsentlig forbedring.
    Er enormt glad for vores Passat, den har kørt 60.000 km. uden nogen former for problemer.
    Den du linker til er lækkert udstyret, er prisen er faktisk ret så attraktiv for så meget bil.
    Hvis man kan lade en sådan, så er der noget mere glæde i den end en kedelig 150 hk.






  • #9   29. dec 2023 Jeg har ikke kørt i megane, men har tidligere kørt Clio IV og nu Grand Sceniv IV, og jeg er enig i, at de er ikke så godt støjdæmpet som langt dyrere biler

    Tingene fungerer også når bilerne bliver 6-8 år gamle, og vi har ikke haft elektronikproblemer over de sidste 200.000 km og 5 år vi har kørt renault.
    Men finish og plastikkvalitet er bestemt ikke som biler der fra ny kostede langt mere

    Passat gte havde en væsentlig højere nypris, derfor skal du også købe en væsentligt ældre bil for at få den til samme pris. Ud fra indlæg 8 ville jeg klart gå efter en faceliftet, så man får det store batteri og derved længere rækkevidde på ren el

    Ud over de nævnte phev modeller, er der også flere alternativer som eksempelvis kia ceed, kia optima, peugeot 508 og måske også overveje en bil som ford kuga som jo er en klar dansker favorit

    Hvis i har en ide om bilen skal være i jeres ejerskab i mange år fremover, så vil jeg også kigge rigtig meget på garanti og måske især på batteri og drivlinjen. For en phev som er ud over garanti kan jo reelt komme med nogle uforudsete udgifter af en vis størrelse. Derudover er det svært at spå om gensalgsprisen på modellerne, når de bliver en 6-8 år gamle

    Jeg ville også klart overveje at gå rent el, for der findes altså flere elbiler i jeres prisklasse, også med en rækkevidde og størrelse som gør de kan anvendes til en families daglige behov


  • #10   29. dec 2023 Jeg ville købe en spritny Kia Ceed Stationcar. Den koster præcis 249900kr og der er 7 års garanti https://www.kia.com/dk/modeller/ceed-plug-in-hybrid/oplev/


  • Marky
    Marky Tilmeldt:
    dec 2023

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 3
    #11   30. dec 2023 Tak for alle jeres svar, super fed feedback, vi er begge helt uvidne indefor biler, så mega fedt med jeres svar.
    Vores kørselsbehov i det daglige er egentlig ikke så voldsomme da vi arbejder tæt på hvor vi bor(10-15km), men vi kan dog godt lige lange ture i fritiden, og bl.a. køreferie osv.
    Vi bor pt. i lejlighed men vi har lade bokse, så el/plugin kunne være en mulighed.
    Jeg tænker dog på når vi skal på længere ture, at den godt måtte kunne køre langt på en ladning(hvis det er en elbil).
    Mht. motor er vi ikke nogle der går så meget op i det skal være en der rykker helt vildt, vi ville egentlig hellere have en der var billigere i afgift og kører længere pr. liter.
    Men det lyder til vi skal kigge mere efter passat og måske noget Kia ceed eller en ren el bil.


  • #12   30. dec 2023 Ud fra din beskrivelse vil jeg mene, at elbil sagtens kan lade sig gøre

    Men i skal selvfølgelig være opmærksom på, at flere af elbilerne indenfor jeres budget har en rækkevidde på motorvej der gør der skal indregnes pauser for hver små 300 km.
    Min erfaring med små børn i bilen er dog, at det alligevel er påkrævet når man er på tur og har børnene med

    Jeg vil dog også foretage en lille beregning, i forhold til at et budget på 250.000 kr til bil, godt kan veksles til et budget på 300.000 kr hvis i vælger en ren elbil.
    Når i skal lade på disse ladestandere ved jeres lejlighed kan i overveje og regne på at betale pr kwh eller et flatrate abonnement

    Med en ren elbil bør i fint kunne køre nogle gode ture rundt på øerne uden at i skal lade undervejs, og i vil også sagtens kunne køre til eksempelvis til området omkring Århus uden at skulle lade undervejs

    Skal i på en årlig kør selv 3000+ km køreferie, så kræver det dog at i enten er indstillet på mange ladepauser, eller lejer en anden bil til formålet.

    PHEV har i nogle tilfælde også en lidt mindre tank end tilsvarende model i benzin/diesel, da man anvender noget af pladsen til batteriet. Der er stor forskel på hvor energieffektive PHEV modellerne er, så nogle af dem skal altså forbi en tank for hver 400 km på turene sydover


Kommentér på:
Hjælp til ny bil

Annonce