{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Good year dæk nemme til at punktere!? {{forumTopicSubject}}

På min forrige bil havde jeg Good year sommer dæk på og det første år de var på, punkterede jeg 2 gange på 2 uger og 2 uger efter den sidste punktering sad der sku også en skrue i siden af dækket, men der sivede så ikke luft ud af dækket! har i andre også oplevet at deres dæk er nemme til at punktere eller har jeg bare været uheldigt som jeg altid er!?!? smiley

Jeg havde også good year vinterdæk og de var fantastiske i sne og på is, så dem klager jeg ikke over!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Good year dæk nemme til at punktere!?
  • #1   2. feb Fik nye dæk på, indenfor 14 dage punkterede det venstre baghjul og højre baghjul tabte luft, det ene havde en skrue i sig og blev lappet, det andet der tabte luft havde også en dyb skrue i sig, skiftede til vinterdæk. Skal så efterfølgende have det lappet når sommerdækkene skal på igen.
    Havde ellers kørt i ualmindelige tider uden punktering af nogen art.


  • #2   2. feb Alle dæk er nemme at punktere, når den rette skrue ligger på den rette måde på det rigtige sted. Ingen mærker er mere modstandsdygtige end andre. Så der er to ting du kan gøre - enten hold bedre øje med skruer på vejen og styr udenom dem, eller læn dig tilbage og kryds fingre...

  • #3   2. feb Jae, mine øjne er ikke så gode at jeg kan se om der ligger skruer på vejen når jeg køre 130 på motorvejen smiley den første gang vi punkterede var på Autobahn i Tyskland, så det var mega træls!

  • #4   2. feb Jamen, så må du bare læne dig tilbage og nyde tiden med luft i dækkene smiley Det gør jeg.

  • #5   2. feb jamen det gør jeg så smiley

  • #6   2. feb En jeg kender fik lavet noget tag arbejde på huset
    Del der udførte arbejde var ikke så gode til at passe på med at smide de skruer de brugte

    Hvilket resulterede i der var en del der køre forbi huset(som ligger helt ud til vejen)
    Fik punkteret deres dæk

    En havde lige købt nye dæk og samme dag sad der en skrue i.


  • #7   2. feb Nogle gange kan man være heldig at det kun punkterer i bunden.

    profilbillede
  • #8   2. feb Jeg var lige et smut i Flensborg i går, og da vi var færdige med at snolde lidt slik og drikkelse, så kørte vi ned til Mercedes forhandleren i Flensborg, da de altid har nogle fede biler, og det har de også ved nabo bilforhandleren, men der lod jeg mærke til at stort set alle deres biler kørte på Good year dæk, Både EQS suv/EQE suv og flere c klasser! der holdte en fed cla shooting brake i hvid udenfor, men den kørte på pirelli dæk!

  • #9   3. feb Nye dæk punktere nemmere end gamle, da mønsteret har lettere ved at samle op
    Nye biler kører på mange forskellige mærker dæk, selv 2 biler der er produceret lige bag hinanden kan nogle gange have forskellige mærker dæk selvom de er udstyret med samme fælg option smiley


  • #10   3. feb Alle dæk kan man være uheldig at punktere på, men generalt er det kun de forfærdelige Eco dæk der sælges af flere mærker der er nemmere pga den bløde dækside.
    Også springer de også nemmere i karkassen.

    Conti har endag være ude med et memo der bare kalder det "et samlepunkt", for at undgå reklamationer.

    Så bare man køber andet en eco dæk smiley


  • #11   3. feb #10

    Har du et link eller noget, hvor man kan læse om bløde dæksider på ECO dæk?


  • #12   3. feb #11
    Næ, det er ikke noget jeg har læst mig til, det ved man når man har monteret nok dæk, feks sådan et skide eco dæk til en C1/Aygo kan være umulig at få luft i uden kanonen, fordi dæksiderne falder ind i fælgen, fordi de er så bløde.

    Jeg har kun den skrivelse fra Conti inde på arbejde.


  • #13   3. feb #12

    Det har sgu da ikke en skid med ECO at gøre? Sidste gang, jeg ikke kunne få luft i dækkene, var på en Tesla X med 22 tommer og Vredestein Wintrac PRO, som overhovedet ikke er ECO dæk? Der var også masser forskellige højprofiler, som man skal springe på plads - uden at det er ECO dæk? De blødeste dækside, jeg stødte i, var Michelin Primacy dæk. Men de punkterer altså ikke oftere, end så mange andre...


  • #14   4. feb #13
    Har intet med om man skal springe dem ud eller ej, for det skal man på alle dæk.
    Jeg snakker hellere ikke om at dækket sidder inde bag monteringskanten inde i fælgen, det sker også ofte.
    Det er når du har et almen dæk, hvor siderne er så bløde at de næsten rør hinanden inde midt på fælgen, og de er så bløde man ikke man kan fylde luft i så de springer ud, men man skal skyde dem med luftkanonen for at få dem startet.
    Det sker med eco dæk, måske endag nogle gange med noget billigt lort, men ikke med et "almen" dæk.

    Og som jeg siger, de springer ofte i karkassen fordi de er så bløde, ikke de er nemmere at punktere på, men en tynd dækside er nemmere at nappe hul i på feks en kant, en et med tykker sider er.


Kommentér på:
Good year dæk nemme til at punktere!?

Annonce