621 visninger
|
Oprettet:
Good year dæk nemme til at punktere!? {{forumTopicSubject}}
På min forrige bil havde jeg Good year sommer dæk på og det første år de var på, punkterede jeg 2 gange på 2 uger og 2 uger efter den sidste punktering sad der sku også en skrue i siden af dækket, men der sivede så ikke luft ud af dækket! har i andre også oplevet at deres dæk er nemme til at punktere eller har jeg bare været uheldigt som jeg altid er!?!?
Jeg havde også good year vinterdæk og de var fantastiske i sne og på is, så dem klager jeg ikke over!
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.902
Havde ellers kørt i ualmindelige tider uden punktering af nogen art.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.968
jun 2020
Følger: 22 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 52
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.968
jun 2020
Følger: 22 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 52
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.911
Del der udførte arbejde var ikke så gode til at passe på med at smide de skruer de brugte
Hvilket resulterede i der var en del der køre forbi huset(som ligger helt ud til vejen)
Fik punkteret deres dæk
En havde lige købt nye dæk og samme dag sad der en skrue i.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.372
jun 2020
Følger: 22 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 52
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Nye biler kører på mange forskellige mærker dæk, selv 2 biler der er produceret lige bag hinanden kan nogle gange have forskellige mærker dæk selvom de er udstyret med samme fælg option
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.866
Også springer de også nemmere i karkassen.
Conti har endag være ude med et memo der bare kalder det "et samlepunkt", for at undgå reklamationer.
Så bare man køber andet en eco dæk
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.968
Har du et link eller noget, hvor man kan læse om bløde dæksider på ECO dæk?
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.866
Næ, det er ikke noget jeg har læst mig til, det ved man når man har monteret nok dæk, feks sådan et skide eco dæk til en C1/Aygo kan være umulig at få luft i uden kanonen, fordi dæksiderne falder ind i fælgen, fordi de er så bløde.
Jeg har kun den skrivelse fra Conti inde på arbejde.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.968
Det har sgu da ikke en skid med ECO at gøre? Sidste gang, jeg ikke kunne få luft i dækkene, var på en Tesla X med 22 tommer og Vredestein Wintrac PRO, som overhovedet ikke er ECO dæk? Der var også masser forskellige højprofiler, som man skal springe på plads - uden at det er ECO dæk? De blødeste dækside, jeg stødte i, var Michelin Primacy dæk. Men de punkterer altså ikke oftere, end så mange andre...
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.866
Har intet med om man skal springe dem ud eller ej, for det skal man på alle dæk.
Jeg snakker hellere ikke om at dækket sidder inde bag monteringskanten inde i fælgen, det sker også ofte.
Det er når du har et almen dæk, hvor siderne er så bløde at de næsten rør hinanden inde midt på fælgen, og de er så bløde man ikke man kan fylde luft i så de springer ud, men man skal skyde dem med luftkanonen for at få dem startet.
Det sker med eco dæk, måske endag nogle gange med noget billigt lort, men ikke med et "almen" dæk.
Og som jeg siger, de springer ofte i karkassen fordi de er så bløde, ikke de er nemmere at punktere på, men en tynd dækside er nemmere at nappe hul i på feks en kant, en et med tykker sider er.
Good year dæk nemme til at punktere!?