{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Tips til gearkasse upgrade {{forumTopicSubject}}

Hej med jer derude.

Jeg har langt om længe fået ilagt en motor i min bmw 545i E60 fra 04. Jeg ville høre om der er nogen der kan komme med en input på hvad og hvordan jeg kan måske forstærke min gearkasse så det er mere holdbart en hvad standarten tillader sig.
Jeg køre med en SMG gearkasse (semi manuel gear) magen til M5'eren og må indrømme jeg uerfaren i sådan en type gearkasse, så hvis i har nogle råd og vejledning til hvordan og hvad man ka gøre for at gøre sådan en "stærker" må i meget gerne komme med ideerne.

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til gearkasse upgrade
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   22. apr Den kan laves om til almindelig manuel gear, der er et afsnit af wheeler dealer hvor de gør det. Men det bliver den jo ikke stærkere af. Hvis den skal være stærkere så er det jo enten alt indmad som skal skiftes ud, men selve selve huset vil jo stadig ikke være stærkere. Så er den ikke stærk nok til dig, så skal du nok ud i af finde en helt anden gearkasse.

  • #2   22. apr Nu er det jo en manuel gearkasse med skifteaktuatorer, bare det den er manuel gør at det er en stærk gearkasse i sig selv. Den sidder også i nyere KIA'ere.
    Det bedste er at give den frisk olie, og gerne en fuldsyntetisk af slagsen


  • #3   27. apr Kompressor Knud: når jeg siger stærkere så mener jeg ikke at den skaæ være klar til tæsk jeg mener bar mere holdbart end standarten i helhed - når du siger hele indmad hvor står vi så med reservedele, spørg blankt:) schmiedmann har dårligt reservedele liggende til sådan en

  • #4   27. apr Torpedo: mange siger det skulle være en stærk gearkasse fordi den er "manuel" jeg tænker mere på olien ja men også måske sådan noget som kobling, svinghjul, symetres ringe osv om man kunne evt få noget der er stærkere og mere holdbart i længeresigt så man måske forbygger den knalder sammen pludseligt

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #5   29. apr Du skal nok have fat i et af de firmaer som renoverer gearkasser. En frisk renovering med kvalitetsdele og så kvalitets olie på. Så skal den nu nok holde i rigtig mange år.

Kommentér på:
Tips til gearkasse upgrade

Annonce