{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.910 visninger | Oprettet:

Trailer spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Skal ud og købe en trailer ved en privat sælger imorgen.. Hvordan og hvorledes fungerer det..?? Skal man have noget forsikring på en trailer? Skal den synes ved omregistrering? og hvad koster omregistrering? I tilfælde af at der ikke er nummerplader på den, hva koster de så? og til sidst er der nogle faste udgifter på sådan en trailer..???

Håber nogle kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer spørgsmål
  • #1   27. maj 2007 Forsikring: Den er ansvarsforsikret via dit træk dvs. bilens ansvar men jeg har også valgt en kasko på min som dækker ved tyveri og skade, den koster for mig ca. 520 kr. pr. år

    Syn ved omreg.: Hvis den er nyere end 5 år så skal den ikke synes, derover er det vist nok noget med at den skal synes ved omreg. med mindre den er synet inden for det sidste år. Det er ikke så slemt at få synet en trailer.

    Nummerplade: Jamen da du kun skal bruge en så er det halv pris af personbil dvs. ca. 600 eller noget i den stil.

    Faste udgifter: Hmm jeg kan faktisk helt ærligt ikke huske om der er vægtafgift på min autotrailer men jeg mener det ikke. Så jeg ville svare nej ikke ud over fast vedligehold og evt. en kasko.

    Held og lykke


  • #2   27. maj 2007 Lidt godnatlæsning smiley

    http://www.synsklar.dk/Motorcyler,%20trailere%20og%20campingvogne.html

    Registreringssyn

    Motorcykler, trailere og campingvogne er som tidligere nævnt ikke underlagt periodisk syn, men syn i forbindelse med ejerskifte, dog er der regler for hvor lang tid et syn gælder.

    Køretøjet skal til syn:
    Hvis køretøjet er registreret første gang for mellem fem og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end to år siden,

    eller

    Hvis køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end et år siden.

    Det vil sige - indenfor de første 5 år kræves der ikke syn ved omregistrering. Er køretøjet mellem 5 og 10 år skal køretøjet synes ved omregistrering, medmindre køretøjet er synet indenfor 2 år, da et sådan syn holder 2 år og kan frit omregistreres iden for denne periode.

    Er køretøjet over 10 år skal køretøjet synes ved omregistrering, medmindre køretøjet er synet indenfor 1 år, da et syn holder 1 år og kan frit omregistreres iden for denne periode.

    Dette betyder at det vil som udgangspunkt derfor altid være et registreringssyn, medmindre køretøjet er registreret til udlejning eller øvelseskørsel.



    Registreringssyn

    Et registrerings syn er rent synsmæssigt det samme som et amindeligt periodesyn, men hvor der er mulighed for at man kan ændre i de registrerede data. Registreringssyn foretages når man f.eks skal have et køretøj indregistreret, på plader igen eller der som sagt skal laves ændringer i data på et allerede registreret køretøj. Dette gøres ved hjælp af anmeldesblanketten MO2A.

    Det vil kort sagt sige det er papirarbejdet der er til forskel. Vær opmærksom på at alle ændrede data i forbindelse med et registreringssyn skal anmeldes på motorkontoret ved aflevering af gyldig anmeldesblanket og registreres før disse træder i kraft.

    Bemærk at hvis du importerer en trailer eller en campingvogn fra udlandet f.eks tyskland skal ikke du have foretaget toldsyn, men kun registreringssyn da disse er afgiftsfritaget. Du skal blot huske at få dokumentation fra fabrikanten / forhandleren i udlandet, en såkaldt dataerklæring. Derefter skal du blot til syn og derefter på motorkontoret som normalt.



    Regler

    Alle regler for køretøjer i danmark står i en bog der hedder Vejledning om syn af køretøjer udgivet af Færdselsstyrelsen. Det er ud fra denne alle køretøjer bliver synet. Før du begynder at læse i Vejledningen vil jeg fortælle hvordan den er bygget op. Det er på en lidt speciel måde som man skal være klar over, da det gør det lidt nemmere at søge i bogen.

    Skal man f.eks finde regler for syn af campingvogne, så slår man desværre ikke bare op under campingvogne og så står reglerne for campingvogne samlet.

    Den er inddelt i forskellige områder såsom Bremser, bærende dele, elektrisk anlæg osv. Så skal du finde kravene for bremser, skal man slå op under bremser - der er selvfølgelig nogen generelle bestemmelser og derefter skal du finde reglerne for den type køretøj du skal bruge som f.eks campingvogn eller personbil. Skal du så bruge reglerne om f.eks dæk skal slå op under bærende dele og igen derefter for den type køretøj du skal bruge.

    Derfor er det ikke bare opremse reglerne her, så jeg henviser derfor til vejledningen for syn af køretøjer hvor det hele er samlet. God fornøjelse.

    Men du kan finde reglerne og læse mere her



    Se mere om reglerne for syn af Motorcykler, trailere og campingvogne under regler eller kan du ikke finde svaret her eller har du andre spørgsmål er du velkommen i vores forum.




  • #3   27. maj 2007 P.s. kan godt lide den ene linje i din profil tekst smiley men hvorfor har du ingen Volvo...?? HE HE Go´ pinse



  • #4   27. maj 2007 Takker for det viggo.. Hehe volvo'en er bare ikke herinde.. det er derfor.. har kun haft den en måneds tid, og ikke fået snaldet mig sammen til og tage nogle billeder

  • #5   27. maj 2007 Nej jeg var også i tvivl om jeg skulle sætte min herind - de andre bliver sku så misundelige smiley

  • #6   27. maj 2007 Viggo: Jep det er jo ikke alle der har set fornuften i at køre volvo.. hehe

Kommentér på:
Trailer spørgsmål

Annonce