{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Privat parkering spæret {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer der ejer en golf 2 med reg.nr sx 90 732 den står i vejle på odinsgade og jeg kan ikke komme ind på min parkerings plads for den jeg ringede til politiet de har måske ringet til ejeren men den er ikke blevet flyttet så ringede jeg til dem igen og de sagde at det var mit eget problem...? så jeg skal betale falck for at få den flyttet eller jeg må gøre hvad jeg vil med den det er bare på egen regning kan det være rigtigt den holder på offentlig vej men forand min parkering og der har den holdt hele ugen nu...
Hjælp
er der nogen der har en stærk 4x4 der gider trælle eller skubbe lidt til den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat parkering spæret
  • #1   8. jun 2007 Du har et trækøje på din bil, bare slæb den lidt til side så du kan komme forbi.

  • #2   8. jun 2007 Eller Alle vinduer siger smæk, og lortet rykkes i havnen (der er jo ikke så langt)

  • #3   8. jun 2007 det er politiets problem da det er en ulovlig parkering

  • #4   8. jun 2007 Sandt nok må lige ud efter et tov så nu har jeg for anden gang sat et en seddel i hans svisker så må vi se hvad der sker i morgen elsm må jeg jo tage sagen i egen hånd som politiet siger men kan det være rigtigt at man skal det?

  • #5   8. jun 2007 eller ta' og bind et reb i trækøjet og slæb den ud midt på vejen :o) så skal det nok blive politiets problem.... når de nu har været så "hjælpsomme"

  • #6   8. jun 2007 Hvis der havde holdt en bil foran min indkørsel i en uge, havde jeg lånt en traktor og slæbt den langt væk.

  • #8   8. jun 2007 Bondemanden er min far smiley så det burdte snilt kunne klares med sådan en traktor

  • #9   8. jun 2007 ellers bare ring til politiet og sig deres kaffe pause er færdig, så nu må de få lettet røven og få flyttet lortet smiley

  • #10   8. jun 2007 Je jeg må have ramt hans pause for han havede mega travlt og opfordrede mig nærmest til at yde hærværk mod den...

  • #11   8. jun 2007 Et par donkrafte.. Rul den væk..

    Så har du da ik smadret hans ruder


    Yes ind under trækket eller bagbroen med en værksteds dunkraft så kan den flyttes lige så fint ......... men endeligt så den holder helt håbløst ....... at smadre den tja fristende men holder altså ikke


  • #12   8. jun 2007 Pas nu på med det selvtægt gutter -gg- men den med donkraftene lyder til at være en god ide!!! billigt og nemt!! -g-

  • #13   8. jun 2007 ja fristende men er heller ikke typen så havede jeg nok ikke væntet en hel uge uden der var sket ændringer

  • #14   8. jun 2007 Har bare ikke så mange donkrafte har en traktor med pakke gafler kunne det ikke være interasant smiley

  • #16   8. jun 2007 Den havde ikke overlevet 1 dag her.

    Ud midt på vejen med den - så skal det nok være politissemænnerne reagerer.


  • #17   8. jun 2007 Ja det var det træk tov jeg skulle have

  • #18   8. jun 2007 Parkering forbudt (men ikke standsning)
    Parkering må endvidere ikke ske:

    * Nærmere end 30 m. fra jernbaneoverkørsel,
    * Ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom, eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentligt vanskeliggøres,
    * På kørebanen på hovedveje uden for tættere bebygget område,
    * Ved siden af andet køretøj, som holder ved kørebanens kant, bortset fra tohjulet cykel, knallert eller motorcykel uden sidevogn,
    * På anden måde, så adgangen til andet køretøj herved hindres, eller dette ikke kan føres fra stedet,
    * Hvor der er punkteret gul kantstensafmærkning,
    * I opholds- og legeområder, udenfor særligt afmærkede pladser.


  • #19   8. jun 2007 Svane.. Du skal kun bruge 1 donkraft.. Og ikke 4 smiley ..1 under bilens bagende så den er fri på baghjulene.. Også skub/hiv den væk..

  • #20   8. jun 2007 Jeg har tit haft lidt af det samme problem, iht. lovgivning - har endt med at spørge en advokat...

    Så er det ikke politiet problem (læs: at de må gribe ind) med mindre du eller andre holder med en bil eller andet indregistrede køretøj som dermed er indespærret.

    Jeg har en enkelt gang "ladet" min bil klemme sig ind på parkerings plads og herefter kom Politet og fjernede lortet! og ejeren får herefter en stor bøde (dengang ca. 5000 kr)

    Så derfor hvis det er muligt på en eller anden måde så få en bil ind på pladsen - en fiat 500 vejer ikke meget smiley


  • #21   8. jun 2007 Kapitel 4
    Færdselsregler for kørende


    Standsning og parkering

    § 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.

    Stk. 2. Standsning eller parkering må kun ske i højre side af vejen i færdselsretningen. På mindre befærdet vej og vej med ensrettet færdsel kan standsning eller parkering dog ske i venstre side. Ved standsning eller parkering skal køretøjet anbringes i vejens længderetning ved kørebanens yderkant eller om muligt uden for denne. Ved standsning eller parkering på parkeringsplads, som uden for tættere bebygget område er anlagt i umiddelbar tilslutning til vejen, skal føreren så vidt muligt benytte parkeringsplads, der er beliggende til højre i færdselsretningen.

    Stk. 3. Standsning eller parkering må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov. Tilsvarende gælder for midterrabat, helleanlæg og lignende. Køretøj, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 3,5 t, kan dog, medmindre andet bestemmes i en lokal bekendtgørelse, standses eller parkeres med en del af køretøjet på fortov, såfremt dette ikke er til fare eller ulempe for færdslen på fortovet. 1. pkt. gælder ikke cykler og tohjulede knallerter.

    Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv. Føreren skal endvidere træffe foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan benyttes af andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i funktion. Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke typer låseanordninger der skal anvendes.

    Stk. 5. Åbning af vogndøre, på- eller afstigning og på- eller aflæsning skal finde sted på en sådan måde, at der ikke opstår fare eller unødig ulempe.



    § 29. Standsning eller parkering må ikke ske:

    1) på fodgængerfelt eller ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 m foran fodgængerfeltet eller udkørslen,

    2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m fra den tværgående kørebanes eller cykelstis nærmeste kant,

    3) på jernbaneoverkørsel eller anden overkørsel,

    4) på en sådan måde, at færdselstavle eller -signal dækkes,

    5) på bro over motorvej, i viadukt eller tunnel,

    6) på eller i nærheden af bakketop eller i eller ved uoverskueligt vejsving,

    7) på strækning, hvor kørebanen før vejkryds ved hjælp af spærrelinier er inddelt i vognbaner, eller inden for en afstand af 5 m før begyndelsen af en sådan strækning,

    8) ved siden af spærrelinie, hvis afstanden mellem køretøjet og linien er mindre end 3 m, og der ikke mellem køretøjet og spærrelinien findes en punkteret linie,

    9) i krybespor eller

    10) på afmærket holdeplads for hyrevogne.

    Stk. 2. Ved busstoppested er det ikke tilladt at standse eller parkere på den afmærkede strækning på hver side af stoppestedsskiltet. Findes en sådan afmærkning ikke, gælder forbudet inden for en afstand af 12 m på hver side af skiltet.

    Stk. 3. Parkering må ikke ske:

    1) nærmere end 30 m fra jernbaneoverkørsel,

    2) ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentlig vanskeliggøres,

    3) på kørebanen på hovedveje uden for tættere bebygget område,

    4) ved siden af andet køretøj, som holder ved kørebanens kant, bortset fra tohjulet cykel, tohjulet knallert eller tohjulet motorcykel uden sidevogn, eller

    5) på en sådan måde, at adgangen til andet køretøj herved hindres, eller at dette ikke kan føres fra stedet.

    Stk. 4. Trafikministeren kan fastsætte yderligere forbud mod standsning og parkering, herunder gældende for enkelte typer af køretøjer.


  • #22   8. jun 2007 Kasper V

    En ellert.


  • #23   8. jun 2007 Nu har jeg endelig flyttet bilen, 2 sek. efter kom ejeren rendende og fortalte at han bare havde fået den stjålet(tro det hvem der kan) ! Det var sørme heldigt at han lige kom i samme sekund som bilen blev flyttet.... F-J-O-L-S!!!


  • #24   8. jun 2007 Han er fuld af pis, hvis den var stjålet havde han nok meldt det til politiet, som så havde fået falck til at hente den.

    Ring til politiet og spørg dem.


  • #25   8. jun 2007 Hmm. prøv at lægge mærke til om den holder i nærheden om en times tid, for så har han jo bevidst brugt din indkørsel som parkeringsplads.

  • #26   8. jun 2007 Tak for hjælpen gutter jeg ringer til jeg når der skal væltes en golf igen næste gang...

Kommentér på:
Privat parkering spæret

Annonce