{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.609 visninger | Oprettet:

SNYDT ved bilkøb... PAS PÅ.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg fik jo solgt min flotte lækre 156´er (som var i kanon stand og rustfri)
og jeg fik købt mig en Alfa 164 3,0 V6 QV her for 2 mdr. siden..
Bilen bar præg af at være brugt (trængte til en heloplakering), men kørte umiddelbart fint nok..
Bilen var synet 14 mdr. endnu.., og sælger oplyste at bilen var synet uden anmærkninger.. Bilen havde kørt 9.000 km. siden syn..
Sælger oplyste at bilen var 99 % rustfri da den var undervognsbehandlet, og der var ikke noget at komme efter..
Jeg valgte at stole på den flinke mand som lød meget ærlig..
Betalte 46.500 kr. kontant for bilen..
Bilen blev købt privat..

I sidste uge var bilen så på Alfa værksted for at få monteret aftageligt træk, samt blive tjekket/lavet klar til syn..

Og det var en SKRÆMMENDE opringning jeg fik fra værkstedet..
Mekanikeren ringer og siger: Du skal nok lige komme ud forbi, det ser ikke for godt ud med din Alfa.. Der er MEGET galt med den..
Da jeg så kom derud, havde de lavet en liste over fejl og skader på bilen..

Fejlene var:

Mindst 4 STORE huller i bunden..
Kraftigt rustne bremserør bag..
Kraftigt slør i tandstang
Begge bærearme foran defekte
Bremsekalipre bag var rustet fuldstændig sammen, og skal renoveres.

Værkstedet mener at alle dele (med undtagelse af bærearmene) har været der ved sidste syn i juni måned 2006.
Den ene mekaniker mente absolut at bilen måtte være blevet synet på jorden, for havde den været på lift var den blev kasseret med et brag..
En anden mekaniker mente at sælger helt klart havde kendt synsmanden eller ihvertfald stukket ham et par tusinde under bordet for at få bilen synet..
Alle på værkstedet var 100 % sikre på at minimum rusten i bunden havde været der ved sidste syn, da en bil ikke kan ruste så hurtigt på et år.. Uanset om det så var en Lada, BMW, Toyota, Alfa osv.
+ at bremserørene var så rustne at de burde have været påtalt allerede ved forrige syn med bemærkningen om at de skulle skiftes inden næste syn.. Tandstangen mener de at han har kørt med ca. 20.000 km..

Og for lige at sætte prikken over i´et, fandt jeg i mandags ud af at da bilen blev synet, blev den ved 1. syn kasseret, og at det syn sælger refererede til som værende synet uden anmærkninger, var et OMSYN..
Nu sidder jeg så og synes at det hele virker meget mistænkeligt..
Pudsigt at bilen først er blevet kasseret, derefter synet uden anmærkninger og at værkstedet så (før denne oplysning kom frem) mente at fejlene på bilen var over 1 år gammelt..

Ringede så mandag d. 25/6-07 til Applus for at bede om en kopi af den synsrapport hvor bilen blev kasseret.
Svaret var: Den kan vi ikke hjælpe med, vi gemmer kun den seneste synsrapport = omsynet..
Har så siden hen fået afvide at det er løgn (af en Applus synsmand som har lovet at hjælpe med at fremskaffe den)

Reperationen af bilen for at den kan synes igen er opgjort af værksted til ca. 40.000 kr.

Jeg behøver vel ikke sige at jeg føler mig DYBT snydt og bedraget..

FDM er nu blandet ind i sagen, + at der bliver sat en advokat på sagen også..


Så til alle jer der overvejer at købe bil privat, PAS PÅ..
Se jer godt for, og køb ikke en bil uden at få den tjekket på et værksted INDEN køb..


DUMSMARTE bemærkninger frabedes..
Indlægget er ikke oprettet for at få sympati, men for at advare andre mod at falde i samme fælde som mig selv..
heldigvis lærer man af sine fejltagelser..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SNYDT ved bilkøb... PAS PÅ..
  • #1   26. jun 2007 Tror pointen er : Køb aldrig italensk...

  • #2   26. jun 2007 Det er sku en trist situation at stå i. Altid få bilen op på en lift inden du køber den

  • #3   26. jun 2007 P. Spliid P: Hvad var det lige ved sætningen: DUMSMARTE bemærkninger frabedes, som du IKKE fattede..??

  • #4   26. jun 2007 hold da kæft hvor uheldig har man lov til at være....

  • #5   26. jun 2007 B4ndit: DUMSMARTE bemærkninger frabedes.. TAK..
    Er vel ikke så svært at forstå..


  • #6   26. jun 2007 Trist, men ja alfa :s

  • #7   26. jun 2007 Mega skod!! Jeg fatter ikke folk der kan være bekendt at husle folk på den måde!

  • #8   26. jun 2007 Kæft hvor er i kloge at høre...
    Typisk Alfa, bla bla bla..
    Alle biler ruster sku.. Uanset om det er en BMW, AUDI, VW, MERCEDES, TOYOTA osv osv..


  • #9   26. jun 2007 pis det er så træls når sådan noget sker da jeg købte min trold sagde sælger at der var 1.5 år til syn da jeg så fik min reg attest var der sørme lige en indkaldelse med til syn smiley

  • #10   26. jun 2007 Jeg vil gerne hjælpe med og lege advokat...

  • #11   26. jun 2007 Jeg føler med dig og har af flere omgange selv prøvet det i større eller mindre grad...

    Men ja det bedste er at få bilen tjekket grundigt før køb hvilket jeg fik gjort med mazdaen...

    Det er bare synd at man i DK ikke kommer langt med ærlighed.....


  • #12   26. jun 2007 Det ik sjov. Men desværre, meget snadt. det med private køb. man bliver altid snydt. Det gør man os ved forhandler. Men de har et regle sæt. som de skal følge. Hvis ik, kan man køre en sag.

  • #13   26. jun 2007 B4NDIT: Ja tillykke du er MEGA dygtig.. Skal jeg ikke sende dig en pokal.. ??

  • #14   26. jun 2007 P. Spliid P og B4NDIT ™ :
    Det er nok det dummeste jeg har hørt indtil videre !
    ALLE ! Jeg siger ALLE ! biler ruster.
    I høj grad gør sådan en BMW som du har.
    Alfa står heller ikke blandt de bedst rust beskyttede biler, men det må man leve med. For de har sin charme og så tager de svingene på skinder !


  • #16   26. jun 2007 sandt

  • #17   26. jun 2007 P. Spliid P : Du er da ikke så heldig med dine bemærkninger i dag??? Tidligt i seng er løsningen (uden mad)

  • #18   26. jun 2007 Jeg har sgu aldrig solgt noget til folk som var lort! har altid oplyst dem om fejl osv. Og alle har været tilfredse..

  • #19   26. jun 2007 Mathias A - Ja Alfa'er kører rigtigt godt mens de virker, men italenske biler har et meget dårlig ry angående rust.

  • #20   26. jun 2007 herre ned tur

  • #21   26. jun 2007 BG's Führer - Har allerede spist... smiley

  • #22   26. jun 2007 Det lugter jo lidt af svindel, men se nu på det når du får den første synsrapport... - hvis fejlene er derpå er den jo lige til højrebenet for en advokat.

  • #23   26. jun 2007 at den er blevet kasseret til syn kan jeg nu ikke se noget problem i... der har vel været en eller flere fejl der har været overset, men de er jo blevet rettet til omsynet... og at købe en ældre alfa UDEN at få den kontroleret under bunden.... tjae.. hvad skal man sige

  • #24   26. jun 2007 B4NDIT: Hvis du nu havde læst hvad jeg har skrevet, (som du åbenbart ikke har) så brokker jeg mig ikke, eller søger ynk eller medfølelse..
    Jeg har til sidst skrevet følgende:

    Indlægget er ikke oprettet for at få sympati, men for at advare andre mod at falde i samme fælde som mig selv..


  • #25   26. jun 2007 Kraftigt slør i tandstang: Det burde du jo selv ku mærke..
    Begge bærearme foran defekte: Igen en ting man burde ku mærke..
    Bremsekalipre bag var rustet fuldstændig sammen: Ja alle gode gange 3, sku da ku mærke den ik bremser på baghjulende.
    Men ja man skal sgu ta sig i agt,for folk er kolde over at ta andre i røven. Tror bare ik du får noget ud af at gå til FDM og Advokat, da du garanteret har købt bilen som prøvet og beset og uden garanti. Ka dog kun gi dig ret i at sådan en mand sku klynges op............


  • #26   26. jun 2007 Ja man skal sku kun tro på sig selv og sin evt. mekaniker, når mand køber bil.
    En god ting, er at hente købsguiden på bilbasen, for at have en tjekliste.
    Evt. kan man lave en tjekliste hjemmefra, inden man tager ud og kigge på bilen. Evt. med hjælp fra mekaniker eller venner som måske har haft magen til bil.

    Jeg føler sku med dig, det er pisse trals at folk ikke kan oplyse sådan noget. For de har sku ikke fortjent at tjene noget på en vogn som er lige til skrot.
    De skulle skamme sig....

    Har selv prøvet noget lign. smiley

    MVH. Michael


  • #27   26. jun 2007 Flot skrevet Michael..

    Hvor er folk dog latterlige, han advarer kun andre!

    Tak for hjælpen smiley


  • #28   26. jun 2007 TIL ALLE FØR I SKRIVER..
    LÆS HVAD JEG SKRIVER TIL SIDST..

    Indlægget er ikke oprettet for at få sympati, men for at advare andre mod at falde i samme fælde som mig selv..


  • #29   26. jun 2007 altså så tjek da bilen af før køb man SKAL aldrig stole på nogen man ikke kender 112% hvis man ikke har en form for garanti på bilen....

    MEN ja sur røv føler med dig mvh


  • #30   26. jun 2007 det er sku træls sådan noget

    jaja fjolser og deres bemærkninger er der jo rigeligt af ..


    men kigger altid mine biler igennem hoved og røv inden jeg så meget som overvejer at købe den


  • #31   26. jun 2007 HVA er det 5 klasse det her...

    Tag jer dog sammen.. Manden har jo ikke lavet dette indlæg for at i skulle afgøre hvilken bil er ruster mest eller mindst!!!!!




  • #32   26. jun 2007 Derfor er det godt at bruge de par tusinde kr. på en FDM test eller hvad det nu koster, for de går hele bilen igennem..

    Så du kunne have undgået at stå i denne situation, men man kan jo desværre altid være bagklog, men så ved du hvad du skal gøre som det første ved næste bilkøb..

    Håber du finder ud af det..

    Er der lavet slutseddel hvor der står den er købt som beset? for så er der vist ikke så meget du kan gøre, med advokat, fdm eller noget.. smiley


  • #33   26. jun 2007 Jeg er udemærket godt klar over NU at det var fuldstændig TÅBELIGT at købe en bil af en privat uden at få den tjekket..
    Det er ikke der jeg vil hen.. Der betaler jeg nu formentlig en høj pris for den lærestreg, og det er fair nok..

    Advarer bare så andre ikke falder i samme fælde..
    Selv en 4 år gammel bil kan have store fejl..


  • #34   26. jun 2007 surt men vil der til sige at 40k for rep af det du skriver er da lige dyrt nok måske du skulle finde en anden mekker

  • #35   26. jun 2007 Nedtur. Kan godt se det med at den har været kaseret og så derefter synet uden anmærkninger... LUGTER LANGT VÆK... Kender systemet....
    Den har uden tvivl blevet synet "stående på hjulene"

    Håber virkeligt du får fat i den synsraport hvor den er blevet kaseret.. Hvis nogen ikke pludselig får den smidt væk.. OG DET LUGTER ENDNU MERE...


  • #36   26. jun 2007 tror også du skal prøve et andet værksted.... et hvor der ikke står alfa på porten. det bliver jo nok en del billigere at få den lavet på et ikke mærkeværksted

  • #37   26. jun 2007 Du skal jo nok la vær med at få det lavet på et Alfa værksted, da de også helt sikkert tager røven på dig,mht prisen;-)

  • #39   26. jun 2007 Man kan for 400 bananer, få en tilstandsrapport fra synhallen inden køb....

    http://www.applusbilsyn.dk/andre_produkter/tilstandsattesten/


  • #40   26. jun 2007 utroligt hvad folk vil være bekendt.. folk er bare ligeglade med andre, bare de selv kan få lidt flere penge ud af det.. det er sq trist..

  • #41   26. jun 2007 BG´s stort set alle biler der kommer til omsyn bliver da godkendt uden anmærkninger... alle fejl er jo rettet

  • #42   26. jun 2007 Tvivler på de par "ting" koster 40.000 kr..

  • #43   26. jun 2007 tom J : Hvis nu det er de samme fejl som er på bilen nu???

  • #44   26. jun 2007 B4NDIT: Tak for tilbuddet.. Men har det sådan at hvis sælger har vidst at bilen har haft disse fejl da han solgte den. Hvis det er de ting den blev kasseret på ved 1. syn, så må han jo have en kvittering på den reperation der er blevet udført på bilen for at den kunne synes igen.. (og så er det jo ikke lavet godt nok = garanti rep.)
    Har han ikke det, er tingene jo næppe blevet lavet = bilen er fusket gennem syn..
    Jeg vil selvfølgelig ha det til at gå rettens vej hvis det er muligt, da danmarks største synshal dælme bør gøre deres arbejde ordentligt, så os hårdt arbejdende danskere kan stole på deres synsrapporter..


  • #45   26. jun 2007 Købt som beset.. Så kig dog efter hva i køber..
    Tror aldrig folk lære det..


  • #46   26. jun 2007 BG´s. klat nok hvis det er de samme fejl der er tale om er det svindel

  • #47   26. jun 2007 ja der er nok MANGE som har brug for den info ....at nogle få idioter skal ødelægge det for flertallet....men sådan er det bare og har nok altid været!!!

  • #48   26. jun 2007 enig med Mr.geladen

  • #49   26. jun 2007 Jeg tror jeg vil undlade at spille så pisse smart på andres bekostning, som jeg ser en del gøre i tråde her. Det er sgu lidt ynkeligt at se på..

    Jeg har oz stolet på folk fra tid til anden, men er -uden at blive bollet så kraftigt i røven som dig Michael- efterhånden blevet klar over at mennesker er nogle værre skodører, og min tillid i den sammenhæng er pist væk. Det er RØVSYGTat din lærestreg sku koste SÅ mange penge, og det er helt fint at du poster din historie her. Som sagt bare lidt trist at små mennesker tror at de kan nedgøre dig og fremhæve sig selv på den facon.


  • #50   26. jun 2007 jeg er ikke 100% sikker, men mener at det med købt som beset og derfor ingen garanti gælder i alle tilfælde undtagen når det er med så grove sager som denne, hvis denne passer..... for man må stadig forvente at de fleste folk ikke er ingeniører og kan "røntgentfotografere" bilen for fejl, og det ser ud til at manden har fusket rimligt groft. Så jeg tror simpelthen at denne sag er så grov at man muligvis har en chance for at slippe for denne handel.

  • #51   26. jun 2007 Prisen på de 40.000 kr. er ikke kun for de nævnte ting..
    Prisen omfatter også:
    Træk + montering
    Udskiftning af knastaksel + tændrør + diverse i motor
    Samt diverse andre mindre ting på bilen..
    De nævnte ting er de alvorlige, og de ting som værkstedet mener også har været der før sidste syn..

    De nævnte alvorlige fejl koster ikke 40.000 kr. men:
    Rust rep: 12.500,- incl. moms og arbejdsløn
    Tandstang: 7.000 kr. + montering.. (man valgte nok en brugt)
    Bremsekaliberne var der ingen fast pris på..


    Og til de kloge, så bremser bilen på baghjulene, bare ikke optimalt.. Og kraftigt slør i tandstang skulle måske bare ha været slør i tandstang (for kan ikke mærkes bag rattet) Og bærearmene vidste jeg godt, så de skulle faktisk ikke ha været på listen.. De stod bare på rep. listen fra værkstedet, så røg lige med her i farten (ved en fejl)


  • #52   26. jun 2007 det er satme sur røv..

    tag ud og give ham nogle tæsk. jeg skal nok komme og hjælpe dig Michael M smiley hehe

    men det er satme sur røv, og syntes det er tyndt at nogle folk er sådan..


  • #53   26. jun 2007 fandeme surt for dig det der............... netop for at undgå den slags at jeg, da vi købte Punto'en, fik en der kender den model ud og ind, til og tjekke den godt igennem..... håber sku for dig du kna få ham knaldet for bedrageri, så han kommer til og betale for rep af bilen

  • #54   26. jun 2007 Mr. Geladen: Det er 100 % sikkert at Applus har OMSYNET bilen, for har omsyns rapporten på bilen..
    Men Applus skriver selv på deres hjemmeside at man ved omsyn SKAL medbringe synsrapporten fra det syn hvor bilen blev kasseret.. = så har de haft det sort på hvidt hvad bilen blev kasseret for.. = hvad de skal tjekke efter om det er blevet lavet..


  • #55   26. jun 2007 altså nu har jeg lige undersøgt det lidt nærmere, og det tyder på at manden har handlet svigagtigt ved at oplyse ting der ikke passer, derfor kan man som udgangspunkt og pr- princip få handlen annuleret, men hvis det ikke kan bevises at manden har handlet svigagtigt, vil man tabe en sag og stå med sagens omkostninger.

  • #56   26. jun 2007 PETER H: Nu ved jeg så at manden ikke selv kan lave bilen, for han skiftede ikke engang selv olie på bilen..

    Og hvis han ikke har en regning på at tingene er blevet lavet inden omsyn, har HAN jo et bevis problem.. For hvordan skal han så bevise i en evt. retssag at han rent faktisk fik bilen lavet??


  • #57   26. jun 2007 Michael M. er bilen blevet kasseret ved en anden syns hal, er det rigtigt at applus har set en sedel på hvad den er kasseret på men den bliver jo bare smidt væk efter synet, så hvis den har været et andet sted end applus ved det første syn, har applus ingen data registerret angående fejl

  • #58   26. jun 2007 Michael M : Har lige haft sådan en inde på værkstedet.. Det er virkelig en vidunderlig køre maskine. En kunde fandt en i tyskland unden rust.. Den brækkede sig så i motoren da den satte sig pga for dårlig olie.. (Skift tit olie på den, så er du god ved den)
    Men den skulle have renoveret motoren..
    Det jeg vil frem til, er, at den virkelig er svær at finde brugte dele til...
    EBay er din ven :o)


  • #59   26. jun 2007 kan godt følge dig, fanma surt!!!!

    Har du ringet til sælgeren for at hører hvad han siger til det???

    Måske skal du få lavet bilen et andet sted end ALFA for det er som regel end del dyrere hos autoriseret værksteder jo.... for 40,000 kan man jo købe en god brugt bil for jo....


  • #60   26. jun 2007 THOP P: DUMSMARTE bemærkninger frabedes..
    Gider slet ikke svare på en så LATTERLIG kommentar..
    Solgte min 98´er 156´er for 110.000 kr., og købte en gammel 164´er da jeg ville have en billigere bil, og samtidig skulle bruge en bil der måtte trække over 1400 kg. (campingvogn/autotrailer) Derfor blev det en 164´er..
    Så luk lige..


  • #61   26. jun 2007 Michael M.... klap nu lige hesten.... for hvor fan... står det lige i loven at man skal gemme sine regninger/kvitteringer på bil rep.

  • #62   26. jun 2007 håber det lykkedes for dig at få fingrene i ham Michael M

  • #63   26. jun 2007 TOM J: Det står der ingen steder..
    Men der står i loven at et værksted skal gemme en kopi af alle regninger i 5 år.. = er bilen lavet på et værksted, må han jo sige hvor, så har de en kopi..

    THOR P: Næhhhh, ikke når du ikke læser hvad jeg rent faktisk skriver om at jeg frabeder mig dumsmarte bemærkninger da jeg ikke søger medfølelse, men UDELUKKENDE har oprettet dette indlæg for at advare andre mod at begå samme fejl..


  • #64   26. jun 2007 THOR P: Må jeg ikke bare parkere ved siden af din C5´er en nat, og så håbe på at den pludselig bryder i brand lige som alle de andre, så jeg kan få forsikringspengene for bilen istedet..

  • #65   26. jun 2007 Og for dem der spørger om jeg har kontaktet sælger, så er svaret NEJ..
    Ønsker ikke selv at kontakte ham, det lader jeg FDM klare..
    Så ved jeg at der ikke bliver sagt noget forkert, og at jeg ikke kommer til at kalde ham alverdens ting og sager smiley


  • #66   26. jun 2007 Michael M : Bare overse de dumme bemærkninger. Det er sku for latterligt..

    Takker for advarslen.. Rart at vige blive mindet om at man lige skal chekke bilkøbet. Har selv lige været udsat for noget i samme dur. Stolede på køber men det skulle jeg ikke have gjort.. Der gik en mdr inden den blev omregistreret.. Men sådan er det.. Man kan dumme sig af og til..


  • #67   26. jun 2007 THOR P : Brænder C5'erne også?

  • #68   26. jun 2007 THOR P: C3 OG C5 var dem der brændte i starten..

  • #69   26. jan 2014 Hvad skete der egentlig efterfølgende i denne sag?

  • #70   26. jan 2014 Ja kunne være lidt spændene og høre!


  • #71   27. jan 2014 Jeg vil umiddelbart også mene at hvis du ikke kan vurdere der er lidt tosset med den bil ved prøveturen, så har du ikke viden til at købe brugt bil. Bærearme og tandstang sku man ku mærke hvis det er så slemt og bremser er bare at åbne øjnene. Folk der har så lidt forstand på biler skal købe en tur til fdm eller på et værksted og få kigget den igennem, eller også skal man købe en kia picanto med 7 års garanti. Men 40000 for de par ting der, så er dit værksted også godt betalt. der går en lille dag med tandstangen og en dag til resten 2-3 arbejdsdage stumper for ca 12-15000. Jeg har lavet en bunke af dem der.

  • #72   27. jan 2014 6 1/2 år gammelt emne smiley

  • #73   27. jan 2014 Derfor det er interessant at høre hvad der skete.. smiley

  • #74   30. jan 2014 Det er altid nemt for en anden mekaniker og snakke negativt om en anden bil. Der er ikke noget en mekaniker elsker mere end og svine biler til, lavet af andre. Det er uden konsekvens for ham og sige det.

    Hvorfor spilde penge på en advokat når du har købt bilen privat. Der er ikke noget og komme efter. Du har jo haft mulighed for at få bilen tjekket.

    Istedet for og face it, du er blevet snydt. Og kom videre


Kommentér på:
SNYDT ved bilkøb... PAS PÅ..

Annonce