{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Biler for dummies (=mig) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Er ny herinde, så be gentle smiley

Nu havde jeg jo troet at jeg for resten af mit liv kunne nøjes med offentlig transport, men det har bevist sig lettere besværligt herude på bøhlandet *gg*

Så (for at komme frem til det) jeg skal have en bil... og hvilken bil........... ja, se det er jo hele spørgsmålet!

Jeg er kommet frem til at det nok skal være en Mitsubishi Colt 1,2 eller en Opel Corsa Enjoy 1,2. Corsa'en ser umiddelbart ud i mine utrænede øjne til at være en bedre bil end Colt'en, MEN man kan få den billige forsikring med Colten, som jo trækker lidt smiley

Så, come on, folkens. Hvilken en synes I jeg skal vælge og hvorfor? Har ingen idé om hvad jeg skal vælge og har ikke umiddelbart nogen der kan hjælpe mig med bilkøbet smiley Jeg læste på en side at man også med Opel Corsa'en kan få en billig forsikring? Er det noget der holder stik eller er det bare rygter? For de nævner det ikke på deres hjemmeside...

Mange tak på forhånd herfra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biler for dummies (=mig)
  • #1   13. aug 2007 Corsa plejer at være billig i forsikring selv for en nybilist, desuden er den billig i reservedele, så det ville være mit valg...


  • #2   13. aug 2007 Velkommen til smiley

    kommer vel an på så meget, personligt kan jeg bedre lige corsa'en da jeg syns den kan blive rigtig fee når man bruger lidt penge på den smiley

    prøv at give IF et ring om forsikring, jeg spare 10000kr om året efter skift fra tryg


  • #3   13. aug 2007 Prisklasse, behov (km pr dag, antal døre, mængde bagagerum), ny gammel let brugt?

    så kan vi nok nemmere hjælpe dig


  • #4   13. aug 2007 hvis du er nede i des tørelser er en nissan almera 1.4 eller en toyota corolla 1.3 også et valg? så får du i hvert fald mekanik som aldrig går i stykker.

  • #5   13. aug 2007 Money b. ja, det ville nok være en god idé smiley har Ikke de store pladsbehov. Km pr dag ca 50, prisklasse 130000-180000, 5 døre, ny bil smiley Vil ikke have en brugt. har simpelthen ikke nok forstand på biler til at kigge på en brugt smiley

    James Bond: Ja, som sagt hælder jeg også mest til den smiley


    Martin Terp J: Det vil jeg klart gøre. har tryg nu, men skifter derhen hvor jeg får billigeste bilforsikring smiley


  • #6   13. aug 2007 alternativt en nissan micra.. køre langt på litteren og billig forsikring.. dog lidt tøset smiley

  • #7   13. aug 2007 Synes Colt'en er noget møg for at være ærlig. Den virker sjusket samlet og motoren virker gammel og træt og undervognen er ubehagelig for at sige det mildt. Så alt andet vil være fint, hvis du spørger mig;o) Det er bare min mening...

  • #8   13. aug 2007 Peder M: Jeg kan overleve tøset *gg* der skal bare ikke være noget knas med den *gg* det holder mit temperament ikke til *gg*

    Andrés B: ok smiley Jeg begynder mere og mere at hælde til Opel Corsa'en smiley


  • #10   13. aug 2007 hvor finder du oplysninger om hvad det kommer til at koste i forsikring´? evt. et link?
    BTW. Corsa'en ville være mit valg;)


  • #11   13. aug 2007 CORSA!!! Den der Colt bandit er helt umulig at komme af med igen og så hænger du på det til den skal skrottes... øv bøv...

  • #12   13. aug 2007 Casper-- du ringer rundt og spørg...

  • #13   13. aug 2007 hvis du ikke vil ha problemer med den skal du købe toyota.. det holder


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #14   13. aug 2007 du ska da ha dig en lupo så smiley

    den er da billig i drift smiley


  • #15   13. aug 2007 Hvis du er ligeglad med udseende kan man få en Sprit ny 2007 Chevolet Matiz INCL. 3års fuld kasko og ansvarsforsikring, for under 100.000?

  • #16   13. aug 2007 Martin S: jamen, kan den måle sig med Opel Corsa'en? smiley

    Gangster: ja, det er da skidt at hænge på den, når vi engang skal til at skifte bil smiley

    Lasse H: Hehe, ja det aner jeg intet om, men er stadig åben overfor forslag, så kigger da lige lidt Toyota så smiley

    Snoopy L: Det samme til dig smiley


  • #17   13. aug 2007 Arbejder selv ved Opel, og hvis du skal købe en ny Corsa vil jeg meget kraftigt foreslå en 1,3 CDTI 75hk's. Den kører alt for godt ! Selvfølgelig kan Chevolet ikke måle sig med Corsaen. Kun prismæssigt da den er billig, og du får forsikring med oven i hatten. Men corsaen kører sku godt.

  • #18   13. aug 2007 Går i seng nu, men bare skriv privat besked til mig hvis du har spørgsmål smiley

  • #19   13. aug 2007 Martin S: ja, det tror jeg da jeg vil gøre smiley og kan I så ikke lige få gjort den Opel hjemmeside lidt mere oplysende? 'gg*

  • #20   14. aug 2007 jeg kan bare ikke li' designet på colt'en.. mitsuer skulle ellers være fine biler, men et dyrere mærke, synes du får mere for pengene med en corsa.

    Skal man jo sige, har selv en Corsa Enjoy, bare 1.0. de har noget intro tilbud hvor du betaler 1500 kr i forsikring det første halve år hvis du er UNDER 25, ellers er det 3000, efter det så kan du vælge at forsætte så startet du på bonus trin 10 ud af 15 mener jeg. og opnår elitebilist status på 3 år. Vi skulle samle sikringerne alligevel, så hvis vi flytter famlie forsikring og indbo til dem også, så kan jeg få bilforssikring til 7400 om året med fuld kasko, incl. vejhjælp, lånebil og op til 25.000km om året, så det synes jeg da er meget billigt i det her Åndsvage land(når det kommer til forsikringer)

    til sidst, corsaen er lækker, får sku meget mere bil for pengene, så selv synes jeg det er værd at betlae lidt mere om året i stedet for de HELT billige forsikrings tilbud.

    du seder bare en privat besked hvis du vil vide mere om corsaen smiley


  • #21   14. aug 2007 Hergeir V: Ja, det med den billige forsikring var også det jeg har hørt smiley I hvilket forsikringsselskab er det igennem?

    Og nu er jeg jo så lige faldet over Skoda Fabia Ambiente 1,2 og NØJ den er altså også go' smiley Så nu er jeg da rigtig splittet.. De koster ca det samme, også i forsikringspræmie, så puuha *gg*

    En Opel Corsa Enjoy 1,2 eller en Skoda Fabia Ambiente 1,2? Colten er droppet, da jeg ikke var for hooket på den i forvejen smiley


  • #22   14. aug 2007 Nååh ja, skulle måske sige at de begge er i Hatchback modellen smiley

  • #23   14. aug 2007 en corsa er en dejlig vogn kan godt være den ikke har det vilde heste men tror sku den trækker fra colten både når det gælder rep., fart og først og fremmest stil.. Corsa er altid det rigtige valg

  • #24   14. aug 2007 og der er lige kommet en Corsa GSI hvis du skulle droppe ide`en med billig forsikring

  • #25   14. aug 2007 Opel har samarbjde med "if.. forsikring", jeg ved at skoda har nogenlunde samme priser, kan ikke lige huske hvilket forsikrings firma de bruger. jeg prøvede også skoda'en, men efter en prøve tur i begge, så syntes jeg altså markant bedre om corsaen, og skoda'en er da lidt dyrere også.. ik ? ambiente er da de skrællede model, eller? hvor du får en masse komfort med i en Corsa Enjoy

  • #26   14. aug 2007 Cemile H - jeg ville virkelige overveje en Corsa 1,3 CDTI turbodiesel. 21km/l. Tag da ud til Opel og prøv dem begge to. Dieselen kører pisse godt !

  • #27   14. aug 2007 Cemile H *gg* smiley

    Hvad med en Suzuki Swift?
    Bare et alternativ til de førnævnte smiley


Kommentér på:
Biler for dummies (=mig)

Annonce