{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Ahrr midaldrende mænd i gamle mazdaer {{forumTopicSubject}}

Kørte bagved en i en gammel mazda hen mod et lyskryds i slagelse foren times tid siden. Der var grønt lys og trafikken flød fint nok, men pludselig skulle han klodse bremserne og jeg kunne ikke undgå og ramme ham. Der var ikke noget og bremse for, men alligevel bremsede han. Så det kostede lige en anden kofanger på min vogn, da den der sidder på nu er flækket.
Spurgte ham om hva faen han havde gang i ,men fik ikke rigtig nogen forklaring. Han havde mere travlt med at tjekke hans egen vogn, som havde taget hele slaget på trækket.......... Så det var jo en dejlig start på dagen.......... eller noget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ahrr midaldrende mænd i gamle mazdaer
  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #1   29. okt 2007 ork nu ska du høre hvad jeg oplvede da damen sku køres afsted

    jeg blev næsten ramt i siden idag, da en blond kælling mente at hendes smil lige ku klemme hende foran og over i min bane.

    jeg måtte bremse hårdt og dreje over fuld optrukne linie i modkørense bane og ind bag hende igen...

    spørg lige om jeg flejnede ud...

    kørte hen på siden af hende længere fremme og ku se hendes øjne kiggede over hurtigt et par gange mens hendes næse var fremad hele tiden...

    så blev jeg satme gal, så jeg lagde fra og gav lige et ryk i rattet som jeg passerede hende og derefter holdt hun ind til siden ved en bus plads og ventede 2-3 biler og trak ud igen

    så kan hun fandme lære det, næste gang så så trækker jeg bare hårdt til højre for ikke at komme i modkørende retning så kan hun sku betale det hele...


  • #2   29. okt 2007 Han tog vel skylden ?

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #4   29. okt 2007 Martin G

    den gamle får ingen skyld, man skal jo holde så meget afstand at dem foran KAN bremse op hvis det er nødvendigt

    men sur røv alligevel, jeg havde nok sparket hul i hans kofanger også hehe


  • #5   29. okt 2007 For at være gammel ?

  • #6   29. okt 2007 jo jo han tog skylden.......... det er sq bare irriterende at sådan noget sker. Men heldigvis har jeg faktisk et sæt kofangerer liggende alligevel he he he

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #7   29. okt 2007 havde damen ikke været med, så havde jeg stået og forklaret høkerne lige nu, hvorfor den klamme blonde møgso skyldte mig en ny bil.



  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #8   29. okt 2007 Rene K

    så tag det som en god ting, du fik solgt en kofanger ? hehe


  • #9   29. okt 2007 der var pænt meget trafik og jeg mener jeg holdt en rimelig bremseafstand. Fulgte jo bare trafikken som sagt

  • #10   29. okt 2007 Rene K vær glad for ham i mazdaen ikke fik en skade så skulle du jo bare hen og blande forsikringen ind i det.

  • #11   29. okt 2007 Snoopy L

    Ja jeg tager det ikke så tungt. Det er jo bare lidt træls at sådan noget sker


  • #12   29. okt 2007 Hvad !! tog han skylden ?? det var da heldigt for dig selvom det er din egen skyld.
    Havde du holdt rimelig afstand som du siger så havde du jo ikke ramt ham


  • #13   29. okt 2007 Jesper L

    Ja det er egentlig rimelig heldigt


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #14   29. okt 2007 Rene

    ja ´gu er det så, prøvede i et lyskryds hvor en (dengang) ny pug 406 stc. flot og med front med lygter i forneden og hele pisset

    da så der blir grønt ligeud (vi holder i sving bane) så BANG !!!

    og damen og mig får et ryk i nakken så jeg flyver ud og kla rpå at give ham en øm nakke også. Men da jeg kommer ud er jeg FLAD af grin

    idioten har lavet KÆMPE hul i hans kofanger som også flækkede på tværs da han ramte mit anhænger træk og hans stod stadig med mobieln (ja det var derfor han bare kørte) i hånden og så MEGET ked ud af det.

    jeg var stadig flad af grin så sagde bare det går nok og så kørte jeg min vej igen


  • #15   29. okt 2007 Men uanset så findes der ikke mere tralse ting end sådan en blød hat. Samme som at køre på en landevej og en hat triller rundt med 50-60 kmt hvor man må køre 80

  • #17   29. okt 2007 Jesper L

    Ja og når man så vil overhale dem kan de sq finde på at trække ud foran en. Har prøvet det et par gange


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #18   29. okt 2007 Jesper

    husk lige man MÅ køre 80

    det er ikke et krav at kører 80 fordi man må.


  • #19   29. okt 2007 Det er din fejl...!

    Du ska holde afstand... Så lang afstand du kan nå at stoppe i sådan en situation! smiley


  • #20   29. okt 2007 Hvordan kan du seriøst mene at du holder en passede afstand, når du ikke kan nå at bremse? minimumsafstanden er i øvrigt det halve af farten i meter, dvs kørte du 50 km/t skulle du holde MINIMUM 25meters afstand...

  • #21   29. okt 2007 Snoopy L

    ja det er rigtigt ,men man må heller ikke være til ulempe for den øvrige traffik.


  • #22   29. okt 2007 Jonas J
    flot sagt af en 18 årig.. det kan man jo ikke i by trafik da det ville skabe kaos..
    hat!


  • #23   29. okt 2007 PAGTER MED MX-6 A

    Lige hva jeg ville have sagt.


  • #24   29. okt 2007 PAGTER MED MX-6 A >> Jonas J har faktisk ret... og reglen er som The Chicken siger.

    Men det er meget heldigt for dem der kører op bagi folk med anhængertræk at de ikke tror der er sket noget med deres bil pga trækket... Rent faktisk kan det være meget værre, fordi trækket er direkte på karosseriet, og derfor kan vride hele bilen. hvorimod en kofanger og tilhørende stød-zoner nok skal kunne laves for en rimelig penge, så kan en skæv bil nemt være totalskadet, selvom der ikke er synlig skade.

    Snoopy L >> Man må køre 80 ja, men man dumper til køreprøven hvis du ikke kører 80, der hvor du må. Og det er også ulovligt at være til gene for andre, derfor er det ulovligt ikke at køre omkring 80 når man MÅ gøre det.


  • #25   29. okt 2007 The Chicken 0
    holda kæft med kø du må skabe inde i byerne..
    og den der regl har jeg sq aldrig hørt om før :-s


  • #26   29. okt 2007 Chris H ... hvis du regner lidt så er 2 sec ca det samme.

    fx er 100 km/t ca 27 m/s hvilket giver 2x27 = 54 meter hvis det er 2 sekunder.

    derfor må det ca være 27 meter ved 50 km/t ... derfor er halvdelen af hastigheden faktisk ikke så forkert.


  • #27   29. okt 2007 Brian D
    ja præsis du må ikke være til gene for andre og man må heller ikke bare klodse bremserne uden det er yderst nødvendigt...


  • #28   29. okt 2007 men der jo så mange ander faktore der spiller ind.. ens dæk dæktryk bremse typer og reaktions evne..
    og en disideret regl ligger der ikke fastlagt..
    det heder sig bare at man skal have en passende bremselængde..


  • #29   29. okt 2007 OK, hvis der er kø, som en meget trafikeret vej jo som regel medfører, så behøver du ikke holde så lang afstand, men så kører du nok heller ikke den hastighed som er tilladt, dvs du kører med nedsat hastighed.

    http://bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=273104

    http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80


  • #30   29. okt 2007 hehe lige det jeg skrev ingen regl om det.. ikke andet end du skal kunne bremse.. resten er kun tommelfingerregler.. og sidst jeg chekkede var de ikke lov..

  • #31   29. okt 2007 Har man ramt personen foran sig så har man kørt for tæt på. Det kan man ikke løbe fra og man har skylden.

  • #32   29. okt 2007 tænk at tillade sig at pive over gamle mennesker der kører skidt, når man selv ikke kan kører bil.... smiley

  • #33   29. okt 2007 Chris H og PAGTER >> korrekt, det er ikke nogen lov, men de kan give en bøde og klip hvis du ikke holder 25 meters afstand i byen.

    Ved motorvejskørsel skal du heller ikke holde 100 meters afstand, da du "kun" må køre hhv. 110 og 130 km/t, og hvis tommelfingerreglen følges er det hhv. 61 og 72 meter.

    Og du kan få bøder og klip osv hvis en betjent ikke syntes det er nok afstand. Men nok om det. Fakta er at den bagvedkørende får skylden i et sådant sammenstød, fordi han ikke har holdt passende afstand, medmindre der fx ikke er bremselys på forankørende bil.


  • #34   29. okt 2007 ja men kun hvis du presser de foran kørende..

  • #35   29. okt 2007 Du behøver bestemt ikke presse de forankørende for at få en bøde for det ...

    Men meget kommer jo også an på vejret og vejforholdene...

    Nok om det... Heldigt for Rene K at han ikke skal erstatte noget, han kunne ligeså godt have haft en forsikringssag på det ...

    Held og lykke med at få lavet bilen i orden igen.


Kommentér på:
Ahrr midaldrende mænd i gamle mazdaer

Annonce