{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.741 visninger | Oprettet:

Simon R
Simon R
Tilmeldt:
6. mar 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 44

Køb af gulpladebil i Tyskland-hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har længe haft kig på en FordFord Focus C-max 2.0 TDCi Ghia. Nu så jeg så et værksted som havde en med alt i udstyr og læder. Og jeg forelskede mig i den. Men den nåede desværre at blive solgt:-(
De har købt den i tyskland og så indregistreret den.

Jeg har læst en del om forretningsgangen i at købe i Tyskland. Men hvor meget vil det koste mig.
Den var til salg i DK den som jeg så de havde til kr. 140.000 og havde kørt 50.000 km.
Så alt andet lige må det være muligt at finde noget lignende dernede.

Så det jeg ønsker at vide er hvor meget det vil koste i registreringsafgift at hente sådan en??? Ved godt det er svært at sige den endelige pris.

Derudover skal den på gule plader-hvordan får man den lige ombygget og hvad koster det ca???

Jeg skal ligesom finde ud af om det kan betale sig. Men når et værksted(bilforhandler) har gjort det må det kunne lade sig gøre.

På forhånd tak..

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af gulpladebil i Tyskland-hjælp!!!
  • #1   27. nov 2007 Vi byggede for en mekaniker, der selv hentede en bmw hjem og lavede til gulpladebil, og så vidt jeg husker købte han et sæt med alt det der, der skulle sidde bag førersædet og lign så det kun var bunden han selv skulle lave.. Mener han sparede 100.000 kr på at sætte den på gule plader frem for hvide, men det er selvfølgelig også en lidt anden bil smiley held og lykke med dit projekt..

  • #2   27. nov 2007 du skal finde en tilsvarende i DK på hvide plader, også lige 63% fra prisen, så har du bilen uden afgift. Derefter er der lidt fradrag for den har esp og airbags, men maks fradrag er ca. 10.000 for brugte import biler.

    Så hvis nu den kostede 100.000 i dk. kostede den 37.000 uden afgift. Så ca. 6.000 i afgiftsnedsættelse. ( 37.000 - 6000 = 31.000 / ,50 = afgift på 15.500.

    Dvs. prisen på guleplader er. (15.500+37.000) = 52.500.

    Dertil kommer der omkost. til at hente den. låneplader/eksportplader, ombygning ca. 10-15.000 alt i alt.

    Momsen er medregnet, og du skal finde en tysk bil med moms/mwst, da momsen er 6% billigere syd for grænsen.

    Men tjeck ofte om det kan betale sig. Havde selv planer om at hente en vw golf v 2,0 tdi eller bmw 118d, men det blev simpelthen for dyrt i sidste ende pga. ombygningsprisen. Så kunne det bedre betale sig at finde en herhjemme der har rullet lidt km, eller vente til efter nytår, hvor mange af de mindre gul plade biler kommet på markedet.


  • #3   27. nov 2007 det lyder også meget billigt med de 140.000 for en der har gået 50.000. Sikker på det ikke var plus moms?

  • erik k
    erik k Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 64
    #4   28. nov 2007 jeg kan hente den for dig

Kommentér på:
Køb af gulpladebil i Tyskland-hjælp!!!

Annonce