{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.394 visninger | Oprettet:

Lotte M
Lotte M
Tilmeldt:
12. dec 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Bil batteri {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål.. Det væske der skal på batteriet, er det destilleret vand??? Jeg havde en til at hælde sprinklervæske på min bil, og så skulle han lige tjekke batteriet, og der manglede væske, og han hældte destilleret vand på, kan det være rigtigt? Hvad hvis det bliver frost, fryser det så ikke, og så kan bilen vel ikke starte??? HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil batteri
  • #1   12. dec 2007 FURIOUS .

    det blir ik til syre.......

    Det blander sig bare med syren;-)


  • #2   12. dec 2007 Man bruger også de to ting hvis du skal lave elektrolyse.

  • #3   12. dec 2007 Det er rigtigt.. Det er destileret vand man bruger..

  • Lotte M
    Lotte M Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   12. dec 2007 Tak skal i have smiley Jeg har været så nervøs for det var forkert...

  • #5   12. dec 2007 Ja - destileret vand er det man bruger... destileret vand er ren H2O INTET andet.. alle naturlige salte og mineraler er fjernet... der er absolut INTET andet i flasken end H2O... og JO... har du en dunk med destileret vand så fryser det lige så godt som alt muligt andet vand.... dog afholder et batteris elektrisitet syreindhold skidtet fra at fryse.... ren syre fryser også ved diverse temperaturer... faktisk har nogle syre højere frysepunkt end vand.. andre lavere... men grundne til at et bilbatteri ikke bliver til en massiv klup skyldes, at der er strøm på skidtet...

    Kulde gør dog det, at det tærrer på batteriet.. da batteriet rent faktisk "bruger" strøm på at holde sig frostfrit.. det er derfor vigtigt at have et friskt eller vedligeholdt batteri når vejert er koldt.. ellers aflader batteriet sig selv, og bilen vil ikke starte. Det er derfor der sælges så mange batterier i den kolde tid...


  • #6   12. dec 2007 Vil sq godt nok håbe det er svovlsyre der bliver hældt på og ikke saltsyre.

  • #7   12. dec 2007 det er 37% svovlsyre og ikke saltsyre smiley

  • #8   12. dec 2007 Grunden til det er svovlsyre og IKKE saltsyre er, at saltsyre, hvis opvarmet til 45 grader danner en farlig clorholdig gas, der omdanner sig til vand hvis den kommer i kontakt med fugtig luft...

    Motorrum = tør luft = giftgas..... menneskets lunge = fugtige omgivelser = vand i lunge = smertefuld død..

    Gasarten hedder HCL og blev blandt andet benyttet under 1. verndenskrig af tyskerne til at dræbe fjenden i skyttegravene... senere avancerede man til sennepsgas, hehe


Kommentér på:
Bil batteri

Annonce