{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  " Sælges for kunde "
  • #1   14. dec 2007 så er det privat salg og derfor en anden lovgivning

  • #2   14. dec 2007 jeg arbejder hos en bilforhandler.

    Når vi sætter på at en bil sælges for en kunde, er det fordi det ikke er en bil der som sådan har noget med forretningen at gøre.

    Som oftest er det en bil man hjælper med at sælge for en fast kunde f.eks. eller det kan også være en af medarbejderne i firmaet der skal af med deres, hvilket firmaet så hjælper lidt til med.

    Men der er ingen garanti, da bilen ikke er købt ind af firmaet og handlen foregår mellem 2 private.


  • #3   14. dec 2007 ja ja.. endnu en lusket metode fra bilforhandlerne ...
    - troede ellers man var ovre de dage hvor man så bilforhandlere som svindlere ... men man bliver jo klogere og klogere hver dag


  • #4   14. dec 2007 hvorfor er forhandleren en svindler når han sælger en bil for en kunde...? går du ind og ser på sådan en bil bliver du jo oplyst om hvordan det er med garanti... så jeg kan ikke rigtigt se hvad problemet er

  • #5   14. dec 2007 Det var da noget af et surt opstød Martin J smiley
    Og det er nu engang ikke sælger der skriver under på købsaftalen..
    Forstår ikke folk bliver ved med at komme tilbage så når de skal have skiftet bilen ud med en nyere smiley
    Står den med dette i salgsannoncen er det jo noget af det første sælger oplyser til kunden at den sælges uden garanti.. Men det har sikkert også en indvirkning på køretøjets salgspris skal du se..


  • #6   14. dec 2007 øøøhhh .... stor overraskelse...de skal tjene penge hver gang de sælgere en biL.??? selfølgelig skal de det... det er vel det de lever af... men at de tjener penge på at handle med biler, gør dem vel ikke til svindelere

  • #7   14. dec 2007 Det er bestemt ikke umuligt at gøre et godt køb ved en forhandler! I har så mange forkerte fordomme at alle bilforhandlere bare prøver at tage røven på jer?

    Vi solgte bl.a. en VW Bora 2,0 highline til 90.000kr, med aircon. Det kunne han ikke have købt billigere privat?

    Hvis en af medarbejderne sælges hans bil skrives der sælges for medarbejder eller kunde.

    Tit kan vi ikke give nok for kundens brugte bil, så vi hjælper ham med at sælge den PRIVAT!

    Ingen fidus i det her.


  • #8   14. dec 2007 øhhh ..tror nu ikke forhandleren slipper billigere i afgift ved at gå ned i pris...

  • #9   14. dec 2007 Bilforhandlere har bare et meget dårligt rygte generelt. Men de fleste er skam ærlige nok! Vi sælger aldrig lortebiler ved os, så ryger de engross!

  • #10   14. dec 2007 Uanset hvad der står, så gælder købeloven hvis du køber den af forretningen. Også selvom du skriver under på at du ikke får reklamationsret, den gælder stadig!! Forhandlerne kan aldrig undslippe købeloven, men de prøver.. smiley

  • #11   14. dec 2007 en bil koster fx 100000 fra fabriken afgiften er så 180000 samlet pris 280000.. bliver den så sat i butikken til fx 330000... og kunden får et afslag på 40000... ja så skal der altså stadig betales 180000 i afgift... så den med at en del af afslaget er afgift holder altså ikke

  • #12   14. dec 2007 Martin J: Synes tit du får sure opstød herinde og hakker alt og andre ned. Du siger at bilforhandlere lever af at tage røven på folk. Det jo en gang lort at lukke ud. Hvis man giver for høj pris for en bil er det ikke forhandleren der tager røven på dig, men derimod dig selv der tager røven på dig selv. Bilforhandlerne er handelsmænd ligesom føtex, Netto og så mange andre. De lever af at købe billigere og sælge dyrere. Så mener du måske også at bilka tager røven på folk ved at tage 12 Kr for en kærgården smør, selvom de kun giver 4 kr i indkøb eller hvad???
    Hvis der ikke var folk der gjorde i handel hvordan ville verden så ikke se ud??

    Når du sælger din egen private bil så sætter du også en pris som du vil have, men derfor mener jeg da ikke du vil tage røven på folk.

    De eneste Bil-forhandlere der tager røven på folk er dem der spoler KM tilbage osv, og dem har jeg ingen respekt for.

    Og hvis en bil sælges for en kunde betyder det ikke at forhandleren prøver at omgås med købeloven og garanti, men blot at han hjælper en kunde med at få solgt sin bil, så kunden forbliver hos dem når de skal have bil næste gang.


  • #13   14. dec 2007 Tak for svarene + alle de off topic svar

  • #14   14. dec 2007 Når der står sælges for kunde er det ikke en skid med svindel og gøre, det er fordi de har købt en anden bil!!!!.. En forhandler kan bare pille pladerne af en bil og sælge den engros så er der ingen garanti og så er den RØV BARBERET!!...

    Det eneste jeg mistænker lidt for svindel er de steder hvor de sælger biler i kommision. Var med min kammi ude og købe en A4 Turbo, han havde også Volvo S80, E46 Stc. osv.. Hmm hvor mange har lige råd til at købe en ny af den slags og så bare have den anden til at holde og glo..!
    Vi snakker en lille forhandler, med 15-20 biler..


  • #15   14. dec 2007 Eks har jeg da også en bil "til salg for kunde" da jeg e rmomsregget med bil køb/salg og customisering, og den Ford Sierra har jeg selv haft, og ham der har den har nu købt en nyere bil og ville ha mig til at sælge den for ham da han ik havde brug for 2 biler..

    Og lad nu være med at sige at "vi" tørrer kunder i røven når "vi" sælger en bil.
    Jeg har aldrig hørt fra nogen at det de har købt har været noget lort (andet end de vidste det i forvejen) eller at de har købt den for dyrt osv.
    Tværtimod hører jeg tit fra kunder der har købt noget eller møder eks en gammel scooter jeg har skruet sammen til et træf 1-2år efter med den samme ejer (eller en ny) hvor de er vildt glade for den til den pris stadigvæk.
    Og dte på troda af at jeg ofte tjener over ½delen på nogle handler.
    Andre tjener jeg også kun liige til at hælde benzin på til de kan komme hjem osv.
    Men jeg sætter stortset aldrig til smiley
    Og laver dem altid efter min egen standard..


  • #16   14. dec 2007 Mac... uanset hvad bilen bliver solgt til er afgiften den samme... der bliver sgu da ikke beregnet afgift ud fra hvilken rabar forhandleren gir... altså hvis en bil er sat til fx 100000 i afgift... ja så skal der sgu da betales 100000 i afgift uanset hvad bilen bliver solgt for...

  • #17   27. jan 2008 Donnerwetter .. en handel "engros" er mellem momsregistrerede. En bilhandler kan IKKE sælge til privatperson engros - det er der ikke noget der hedder - og fraskrive sig ansvaret på den måde.

    Jeg har købt til engrosPRIS engang, som privatperson, fra forhandler. Der gjorde sælgeren meget ud af at han virkeligt håbede og regnede med at jeg ikke ville komme med klager over bilen og det var kun fordi han kendte mig godt og det ikke var første gang jeg handlede bil ved ham, at jeg fik lov at købe til den pris, for jeg beholder nemlig alle rettigheder alligevel.


Kommentér på:
" Sælges for kunde "

Annonce