{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Automester - Supra {{forumTopicSubject}}

Har et efterhånden større problem med en Automester.
Jeg nævner ingen navne og der er lidt at læse.

Køb af Toyota Supra 3,0i Turbo i Januar.
Efter 1000km går toppakningen, det skulle jo åbenbart ske.
Så forhører jeg mig flere steder om prisen på at få det fixet, for at afgøre om jeg selv vil gå igang istedet.
Jeg får "tilbud" fra 20.000kr + moms hos Toyota, til 7000-8000kr hos Automester.
Toyota, 15.000kr i arbejdsløn.
Men hos Automester:
Det der svarer til 3000-3500kr i arbejdsløn.

Jeg vælger så at smide bilen på værksted.

Det bliver lavet som det skal, planslibning, trykprøvning osv.

Så møder vi det første problem, mekanikeren havde nævnt at udstødningsmanifolden skulle planslibes, grundet varmevridning.

Derfor står jeg med en regning på over 15.000kr, i forhold til de 8000kr. Teoretisk set er prisen ikke urealistisk men da der ikke lå nogle skriftlige aftaler kunne jeg ikke rigtigt gøre noget ved prisen.
For moralsk set er den helt ude i hampen, jeg havde udtrykkeligt bedt om enhver indsigt i sagen overfor uforudsete problemer.
Jamen jeg må betale regningen inden 5 dage..

Men så kommer næste problem, toppakningen går igen!
Jeg kontakter mekanikeren og fortæller ham at han har et problem stående i Juelsminde. Vi aftaler at bilen bliver afhentet, hvilket den selvfølgelig bliver.
Regningen er endnu ikke betalt da der var 2 dage til frist.

Så påstår mekanikeren ved inspektion at der er en flænge i topstykket og at der nok kommer nogle udgifter på det.
Hvilket jeg selvfølgelig ikke går med til da topstykket er trykprøvet, ved 4 bar. Og det burde han stå inde for.

Men det er jo let at afgøre, topstykket sendes til trykprøvning igen. Og nej der er ingen revne.
Men bilen har været varm, hvilket jeg ikke oplevede 2. gang. Derfor må det planes igen.
Dertil måtte styr for knastaksel slibes, da det hele havde givet efter. Det ville jeg betale som en extra udgift hvis ikke det oversteg 1000kr, fordi mekanikeren ikke forstod at det var fordi bilen havde været varm, hvilket den jo ikke burde kunne blive hvis ellers bilen var lavet rigtigt..
Sprit ny køler var monteret osv.

Bilen bør nu blive samlet på aftalen.
Altså han får først pengene når jeg har bilen 15.000+1000kr.

Der går 2 træge måneder uden bil, grundet manglende levering af speciel toppakning, forstærket.
Den var så åbenbart på min regning igen.
Enten laver han den så han er sikker på det holder med original toppakning, med garanti.
Som første gang..
Ellers betaler han yderligere udgifter af garantien.

Efter disse 2 måneder får jeg så at vide at blokken har taget skade, den har sænket sig 0,05-0,1mm tværs over cylindrerne. Hvilket er for meget ved en metaltoppakning!
Og han skal ikke samle noget uden hans garanti !

Altså løber regningen op i langt over 20.000kr nu, selv 20.000 vil han ikke lave den for.

Og her står sagen så nu...


Flere glade bilister
Ny opfattelse af garanti
Det handler om tillid
MON DOG?

For at gøre en lang historie kort har de sagt en masse ævl gennem tiden, som kun understøtter dårlig viden og erfaring, ingen fornuft og behjælpelig adfærd.
2 bars tryk på turbo
500hk ved trykøgning
De opdagede først senere at modellen var en turbo.
Selvom det står overalt på bilen og at man tager en klump op fra motorrummet uden at vide hvad det er er måske ikke så smart?

Det handler kun og KUN om at skrabe penge ind.

Har kontaktet FDM, der vil hjælpe med at kontakte Automester foreningen selv.

Da jeg ud over alle grænser er meget utilfreds med denne behandling. Det lyder ikke af meget men der er en masse småhistorier imellem.
Fordobling af regning
Uvidenhed
Ingen service
osv osv..


Nogen der har prøvet noget lign eller har en mening/råd om sagen.?


Mvh JeppeJ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automester - Supra
  • #1   22. apr 2008 Og ja det tog sin tid om at skrive, det behøver I ikke kommentere!

  • #2   22. apr 2008 automester hvor henne?

  • #3   22. apr 2008 I østjylland, synes ikke jeg vil hænge manden ud.

  • #4   22. apr 2008 kontakt BASTA

  • #5   22. apr 2008 smart træk med FDM. de burde kunne få styr på det.

    Det er nemt at være bagklog, men få ALTID den slags aftaler på skrift...

    tror ikke du ka gøre meget mere end du allerede har gjort...


  • #6   22. apr 2008 ja eller forbrugerstyrelsen måske..

  • #7   22. apr 2008 Ja selvfølgelig burde jeg have aftalen på skrift og datere alt ned.
    Men når nu jeg får en god pris og bilen er lavet hurtigt så var jeg jo glad.
    Indtil toppakningen gik, 200km efter!!!


  • #8   22. apr 2008 Automester Gjerlev?

  • #9   22. apr 2008 OMFG er det der for vi ikk har set den supra i nu... ej øv os...

    kill him automester smiley


  • #10   22. apr 2008 Lyder som om de mekanikere ikke helt havde forstand på hvad de lavede...

    Men ja heller ikke for at være bagklog, men det er sku altid godt lige at have det på skrift, altså i princippet er det jo nok med at man bare skriver at prisen ikke bliver dyre end x antal kroner og hvad der skal laves, og så bare underskrifter på..

    Men jo, jeg kender ikke til det der helt, men er sku bange for at det kan ske for mig på et tidspunkt


  • #11   22. apr 2008 Det er surt at stå med sådan en regning.. og at prisen er oversteget så meget er lidt vildt. vil mene at de må give noget kompensation for det plus vente tiden..

    men mekanikeren må sgu have lavet en brøler, da han samlede motoren igen. motoren må have været dårligt udluftet eller noget, men at de ikke indser at efter kun 200km.. synes jeg også er dårlig service... nu er det selvfølgelig nemt at være bagklog, men man kunne have fået et andet værksted til at kigge på bilen, de kunne måske have fundet årsagen. men det kunne selvfølgelig også resultere i at du skulle af med flere penge..

    og som sagt god ide med at kontakte FDM. håber at du får lavet din bil uden flere omkostninger.. må meget gerne skrive på min profil om hvordan sagen udvikler sig..



  • #12   22. apr 2008 Jesper S
    Bilen har skam ikke 2 bars tryk, det var bare en ud af få ting, som viste uvidenhed, da den lavede et tryk i mm Hg istedet for bar på måleren i bilen. Det var jo en bemærkning for at smide garantien fra sig.



    ...........................

    Jamen hele problemet opstår i at mekanikeren ikke kan svare på hvorfor bilen er blevet varm, det burde den jo ikke kunne blive.!
    Han har ikke kunnet lave det ordenligt, ellers bør han tage de råd jeg gav ham om hvordan det skal laves ordenligt, som jeg har modtaget fra div. Supra ejere..

    Jeg fik jo et overslag på prisen, men det er ikke så meget den..
    Det er udviklingen af den! I og med at de ikke forstår det.


    ..................

    Årsagen skulle han jo lige finde ud af og lave bilen under den garanti han har givet. Men han ville ikke give garanti, da jeg havde kørt bilen varm. Selvfølgelig pga hans manglende evner? For jeg har ikke oplevet bilen varm.

    Topstykke er fuldt ud tjekket.
    Blokken tjekket af flere eksperter
    Toppakning sendt til grossist i England
    Osv..
    Så der er tjekket op på mange ting men der sker ikke noget, før jeg forærer manden 40,000kr for at lave en bil som han burde betale for at lave..


  • #13   22. apr 2008 det med at få et tilbud på skrift, er enormt svært.. der er tit uforudsete ekstra udgifter ved reperation af biler... mekanikeren har ikke røngtensyn. kan godt være når han skiller noget ad, så går der en anden ting istykker.. Det er stadig kunden som skal betale det, selvfølgelig ikke hvis det er mekanikeren selv som har ødelagt delen..
    Men frem til pointen. Hvis mekanikeren har givet et bud på skrift, og beløbet overstiger, kan man være 100% sikker på at kunden skaber sig og forlanger enten at få det til den pris som er på skrift, eller at få en rabat på det udførte arbejde. mekanikeren kan ende med at tabe penge på reperationen eller tjene så lidt at det ikke kan betale sig.



  • #14   22. apr 2008 har 2 ting at sige!

    du er for dum at få lavet en bil det sted hvis du selv ved at bilen er en specialbil det med at få lavet en reparation med fast pris på en bil der er der ikke ret mange der laver når det er på den måde der!

    mekanikeren er også for dum han ikke sier nej til opgaven !
    da det ville være bedre der er nogen entusiaster der tog opgaven til sig


  • #16   22. apr 2008 Ja men jeg regnede jo med at bilen kørte efter 1. rep. Og den pris kunne jeg acceptere hvortil jeg også skriver at det teoretisk set er rimelig med de ting der blev lavet.

  • #18   22. apr 2008 b g R
    Du starter ud noget groft..
    For det første er det en special bil ja, men at skifte en toppakning på en motor fra 1992 med 130.000km på bagen burde ikke være et problem.
    Specialbil eller ej!

    For det andet kan jeg ikke gøre ved hvad mekanikeren er og tager til sig.

    Stil det op således.
    Jeg laver det selv, 5000kr i reservedele.
    Og hvis jeg selv kan lave det regner jeg også med at mekanikeren kan!

    Toyota (entusiast)!? 25.000kr fra start!
    Og dem har man kun hørt klager over i den forbindelse!

    Mekanikere rundt omkring kan lave bilen, og jeg vælger selvfølgelig ikke hvem som helst. Jeg tager et hvert tilbud op til revision og regner på hvad der ville være smart uden at gå på kompromis!!

    Der var også andre der var billigere men fornemmelsen siger meget.


  • #20   22. apr 2008 Mark D
    Jo den gør, jeg kan jo ikke vide udfaldet på en mekaniker der lader som om alt er perfekt og går godt.
    Det er ikke nemt at vide at han vil skrabe penge ind når han giver et godt tilbud. Tror du ville se lidt anderledes på det hvis du selv stod i situationen.


  • #22   22. apr 2008 tja... hvis du endelig skal have bilen på værksted, så kør dog for pokker ind på autoriseret værksted! Der ved de ofte hvad det er de laver.

    Regningen er skam meget realistisk, og der kan jo opstå problemer under arbejdet, som gør at det kommer til at koste lidt ekstra, hvilket man altid skal tage højde for.

    men held og lykke med den fremover


  • #23   22. apr 2008 Det er lige det folk ikke forstår
    Den første pris er ikke problemet.
    Det er at manden ikke står inde for hans garanti og ikke vil tabe en øre på det.

    Og autorisret, autoriseret.
    Jamen hvad skulle det hjælpe, de laver bilen meget dyrerer fordi de hedder Toyota, og de har sku ikke meget forstand på at lave specialbiler, men corolla osv..
    Som sagt, har kun hørt dårligt om Toyota værkstedet i forbindelse med Supra.


  • #24   24. apr 2008 Hejsa mester..

    Blokken har nok været skæv fra starten af, det opdagede de bare ikke. Det er ikke ualmindeligt ved de her biler. Toppen skal også spændes ned med 10kg, hvilket der er mange der ikke har fået fat i, fordi den står oplyst til 5.6kg i toyota håndbøger.

    FDM skal nok hjælpe dig, det er i bund og grund mekanikerens ansvar at vide alle de her ting.


Kommentér på:
Automester - Supra

Annonce