{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

Prof hjælp søges A4 1,8t trækker ujævn {{forumTopicSubject}}

Dette er kopiet fra et andet forum, men håbede i kunne hjælpe.

Hey.
Jeg søger seriøst hjælp, har gået og bøvlet med min bil, i flere måneder nu.
Den trækker meget ujævnt, sådan meget pulserende, altså ladetrykket stiger og falder meget.
Min turbo brændte af, og tænkte det var på tide med en anden chip(da jeg ikke sys den kørte ordentlig med den)
Så der kom helt ny turbo på.
Kørte ud for at få den chippet, men først skulle vi ha den til at køre ordentlig, og trække rent, så han satte std chip i, men nu cuttede den bare fuldstædig, fordi maksimal ladetryk var overskredet.
Vi begyndte så at fejlsøge, der kom ny Luftmasse måler på(Vagcom sagde den var færdig)
Og vi havde også en Mistankte om at den ventil der styre wastegaten var i stykker, så vi satte ny N75? ventil på, og gangske rigtig, den gamle var der lavet hul i. Nu var ladetrykket under 0,8 og denne cuttede ik mere, men træk stadig ujævn, vi prøvede så at pille blowoff fra, og nu kørte den som den skal. 0,75 i ladetryk, og helt rent optræk.
Det var ikke org. blowoff(men stadig en resylkulær??), så vi bestilte en orginal blowoff, og det er så her vi er kommet til.
Den trækker mere ujævn med den nye blowoff, man kan virkelig mærke hvordan trykket stiger og falder, det er kun i de lave rpm.
Blowoff sidder ikke på sin orginale plads, den er flyttet længere op, altså væk fra tryk røret, og længere op mod, hvor den skyder luften tilbage til(aner ikke hvorfor), så det næste bliver at flytte den tilbage, til sin rigtige plads.
helt ærlig, har virkelig brug for jeres hjælp, jeg har haft 5 andre med inder over det her.
Bilen er en Audi A4 1,8T Quattro fra 1997, den har gået 290.000km(ja langt)
Når vi piller N75 ventilen fra, trækker den rigtig, altså helt jævn, men den laver kun 0,25 i ladetryk, så er jo ikke så fedt at køre med.
Når blowoff er pillet fra, trækker den rigtig.
De første par gange man acc. efter vi har pillet i motoren, trækker den rigtig, men kommer lynhurtig tilbage til at trække ujævnt.

Så nu har jeg virkelig brug for jeres hjælp, har kastet mange penge i bilen, for at få det til at virke, og det virker stadig ikke.
Her er en liste over de ting der er skiftet, alt er skiftet til nyt.

Luftmasse måler
Tændrør
N75 ventil
Turbo
Wastegate
Blowoff


Håber i kan tage jer tid til at læse denne lange post, og hjælpe med at finde fejlen, ska nok holde jer opdateret, og skrive hver gang vi har prøvet noget nyt.

Som sagt bliver det næste at flytte bov tilbage til sin opringelig plads.
Håber i kan hjælpe, hvis problemet ikke løset, bliver jeg nød til at sælge den, hvilket jeg ville være træt af, da jeg så har tabt en masse penge, og har ofret en del tid, på div. ting..


Her er en lille liste over andre fejl den har, men som jeg ikke mener har relevant med emnet at gøre, men i får dem lige alligevel, hvis i nu skulle ligge inde med viden.
Kobling larmer ved tilkobling(koblinger er skiftet, da den gamle gik, men vi kunne ikke fejlen)
Den har stået stille lidt tid, så den har fået den berømte fejl på bremsen, med at at den klikker(ligesom abs slår til) Når man bremser ned fra 20kmt.
Der er en lille smule tændningsbanken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prof hjælp søges A4 1,8t trækker ujævn
Kommentér på:
Prof hjælp søges A4 1,8t trækker ujævn

Annonce