{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

peter k
peter k
Tilmeldt:
26. apr 2007
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45

restgæld {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en bil for næsten 2 år siden privat.
Fik en slutseddel hvori der stod bilen var uden gæld og pant samt købt som beset.
Jeg mener næsten at have ringet til bilbogen også men er dog i tvivl.
Så for 6 uger siden købte jeg ny bil hos en forhandler som tog den gamle i bytte.
Han skrev så idag der var en restgæld/pant i bilen fra tidligere ejer?
WTF tænkte jeg. Jeg har naturligvis ikke slutseddel fra dengang jeg selv købte den mere. Jeg ved dog hvor tidligere ejer bor.
Så er der jo også den sidste mulighed at det simpelthen er en bøde keg fik 3 dage før jeg solgte bilen til forhandleren. Den er nemlig ikke betalt pga en klage da jeg havde min P tilladelse iorden dette er han naturligvis oplyst om. Men kan det evt være den der hentydes til når han skriver Restgæld/pant.
Forøvrigt er der ikke lavet slutseddel mellem mig og forhandleren men derfor skal der naturligvis ikke være en restgæld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  restgæld
  • #1   27. maj 2008 Du skal vidst bare punge op smiley Der er intet at gøre .

  • #2   27. maj 2008 ring til bilbogen og spørg pågæld i bilen og find ud a hvem der har deng gæld, ring så og snak med dem, måske der er villige til at fjerne den, ellers få fat på en advokat.

  • #3   27. maj 2008 Kris

    de skal ikke gøre noget før efter 25 år, for at bebeholde deres ret til gælden!...


  • #4   27. maj 2008 Kris

    NEJ de skal ej!... og tro mig, det er noget jeg har personligt kenskab til, en gæld bliver først forældet efter 25 år, gør banken ikke krav på gælden inden gælden bliver 25 år (det kan være ved 24 år og 11 mdr og 20 dage) så bliver gælden opretholdt og vil fortsætte...

    kan dog være at den 25 års grænse er lavet om.... men er der tale om 2 år så må de gerne slette noget a min gæld!!! LOL!!!


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #5   27. maj 2008 Jamen jeg har sku ikke noget at skjule og bilen er købt kontant uden bank fra min side.
    Slutseddel hvorpå der står ingen gæld eller pant burde jeg sku nok kunne gå tilbage til den tidligere ejer vil jeg mene.
    Også selvom jeg ikke har ringet til bilbogen i sin tid.
    Men kan det være den bøde evt?
    Jeg har aldrig hørt noget i den tid jeg har haft bilen.


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #6   27. maj 2008 Er en slutseddel intet værd idag mht restgæld og pant?

  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #7   27. maj 2008 Så må jeg sku lede efter den fra da jeg købte bilen selv. Men da forhandleren tog den i bytte er der intet papir lavet på den.
    Så det er vel i bund og grund ham som nu hænger på den. Jeg har en kvittering på køb af min nye bil. På den står et stk bil taget i bytte.
    Men jeg tror sku seriøst kun det er den ubetalte P bøde.


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #8   27. maj 2008 Om det er heldigt vil jeg nu ikke mene. Jeg har kørt en boligretssag de sidste 2 1/2 år så jeg er godt træt at ret og dom og alt der har med lov og orden at gøre.
    Men jeg ved dog stadig hvor tidligere ejer bor. Så en klub med i bagagerummet. (klub=golfinstrument hehe)


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #9   27. maj 2008 Kommer ubetalte bøder derind og stå som restgæld eller lign


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #10   27. maj 2008 jamen den ender sku ikke i fogedretten ´6 uger efter bøden er givet. Og det er parkeringskontrol nord som ejes af ålborg kommune som har tildelt den. Og desuden sender de sku nok ikke sådan en videre efter man har henvendt sig ang klage. Me n man ved jo aldrig. Ringer til bilbogen imorgen og får at vide hvad det er og hvor

  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
    #11   27. maj 2008 jeg tror vidst jeg skal have ringet til en forhandler og høre om han ikke har misforstået noget. Han har jo modtaget bilen med alt hvad dertil hører haha.
    Vi lærer alle med tiden....


Kommentér på:
restgæld

Annonce