{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

dum, uviden og naive mig.. {{forumTopicSubject}}

det startede med at jeg altid gerne ville havde en supra mk3. som jeg så endelige besluttede mig for at købe for næsten en år siden... fan en fin en(syndes jeg selv) til fornuftige penge nede ved lasse sell. (en han solgte for en kunde) som jeg købte. men på turen hjem smed den toppakningen. det jo hva der kan ske. nå men fik den hjem.. havde ellers lige glæt mig til at køre landet tyndt i den. men skulle lige havde en ny toppakning først smiley tiden gik og jeg og en kammi fik motoren hevet ud af den. men så faldt jeg lige over en anonce på den blå avis. med en der havde en lexus luftmassemåler og nogle støre dysser og smedet stempler i standart størelse. fint nok. havde en drøm om at den skulle tunes og nu hvor vi havde motoren ude jaaa hvorfor ikk. så kørte op og købte det.. alt var fint. en månede sener fik jeg min topstykke sendt ind til til trykprøvning og planslibning og slebet ventiler. alt var fint fik den til bage igen. en månede sener stod den stadigvæk adskidlt topstykket og motoren. havde ikke rigtig haft tid sammen med min kammi(han er automekaniker) da jeg arbejde meget og kom først sent hjem om aften og der var lysten der bare ikke. så gik der nok en månedes tid mere hvor der ikke skete noget. men så fladt jeg over en turbo her inde på bilgalleri. en GT45.. VVaauuu tænkte jeg. den måtte jeg bare eje og skrev frem og tilbage med sælgeren og han sagde at den den NEMT kunne blæse den op. ja den turbo var jo som skabt til min bil... så den købte jeg i dyre domme. alt fint gik jeg ud fra. tiden gik og det var mindre ind lidt jeg fik rodet i den motor...der er nok ved at være gået knap et år siden jeg købte den... og var ved at være meget træt af at den ikke var ude og køre og mangle en masse dele i nu for at den var klar til at blive samlet. men det koster en brækket arn her hjemme. så begyndte at undersøge om der var nogle der kunne få nogle stumper hjem fra usa. da det er noget billiger. fant et par stykker men syndes til at det virkede lidt useriøs. men så fant jeg christan her inde som gjorde meget i mk3.. KANON fyr. og han kan få alt det hjem som jeg skal bruge.. men var ved at være gået træt i den motor. og havde jo aldrig prøvet at tune en bil før og den var ved at stå mig i mange penge.. så ville være meget træt af hvis den nu sprang i luften fordi jeg havde lavet noget forkert. så spurdte christan om han ikk kunne lave den også. og til min store held ville han godt. så fik det hele smidt ned til han... men han kumme go se at den turbo var for stor hvis jeg kun skal havde ca.500hk så den dur ikke. træls men jeg var jo uviden og naiv og troede jo på ham jeg købte den af... nå men det viser sig så at min motor er slidt så den skal bores op. så mine smedet stempler i standrat størelse er for små. mere træls men det kunne jeg jo ikk vide.. så nu skal jeg til at købe nye stempler igen og turbo igen.. og har stadigvæk det gamle men det er åbenbart ikke lige så nemt at sælge igen

nå men det jeg mener med det her. er at folk skal tænke sig meget om inden de går igang med sådan noget.
fek.s sider jeg inde med for over 10.000kr tun som jeg ikk kan bruge.

ps. den er igang med at blive lavet nu og er MEGET glad for det christan gør og laver ved den. kan kun andbefalde ham.
pps. undskyld stavefejl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dum, uviden og naive mig..
  • #1   28. maj 2008 Har lige læst hele smøren, og ja, det er møg dyrt at tune... Lå oss omkring små 20kg i min golf 2'er, og det var kun motoren...
    Og det kommer som regel bag på folk når det er første gang...
    En dyr erfaring at gøre, men så glemmer man det heller ikke til næste gang;-)


  • #2   28. maj 2008 Puuhae en smørre, men ja du har ret. man ska tænke sig om og være 100% sikker inden man "bare" køber ind med arme og ben.. Har selv stået i den situation med min gamle E34 Bmw.. Der ståd toppakningen os af i samme uge som jeg købte bilen, og jeg købte en ny motor da det var billigst, men det var sq en forkert motor, sælger sagde den passed.. Men så blev jeg så klog, fik en til at lave specialle motorophæng til den, Men ja, man ska godt nok lige være ekstra opmærksom når man køber noget nu til dags..

    MvH Morten // Snooz


  • #3   28. maj 2008 Hej BO
    Hold op en tur du har været igennem, det må bare være så surt at få drømmebilen og så står den der. Men undskyld mig, som jeg læser det har du valgt ikke at rådføre dig med folk der vidste noget om noget inden du har handlet, er det ikke korrekt ?
    Jeg har lige købt båd, aner INTET om det, men valgte at lave profil inden på www.nytdrev.dk og www.baadgalleri.dk samt snakkende med to jeg kender der har både for at ruste mig bedst muligt.


  • #4   28. maj 2008 smiley glæder mig på dine vejne

  • #5   28. maj 2008 Nogle mellemrum i teksten ville godt nok hjælpe på overblikket...

  • #6   28. maj 2008 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7706

    Er det ham her der er christian?


  • #7   28. maj 2008 tony. nej ikk ham

  • #8   28. maj 2008 har smid ca 20kilo i den nu og mangler ca. 20kilo mere før den er færdig..

  • #9   28. maj 2008 Ja Christian er en SUPER fyr... han har osse samlet min motor i min mk3... han ka virkelig trylle med de mk3'ere... held og lykke med projektet!

  • #10   28. maj 2008 En lille oversigt over det jeg brugte dengang, har den ikke mere og den er væk, så kan folk lige så godt se hvordan det løber op...
    Mange af delene har jeg endda fået billigt...

    Udgifter
    Knast + Knasthjul kr 1.700,00
    Indsugningsmanifold kr 1.565,00
    Udstødningsmanifold kr 750,00
    Solex + Top kr 1.500,00
    2. Motor kr 1.900,00
    Weber, KN, Trykregulator, Manifold, Knast kr 3.000,00
    Portet og plantet Top kr 3.500,00
    Spraymaling kr 605,00
    Vandpumpe kr 249,00
    Vandrør kr 239,00
    Slibesæt kr 561,75
    Strækbolte kr 207,50
    Koblingskit kr 1.137,50
    Trykleje kr 101,25
    Ventilløftere kr 1.003,00
    Tandremskit kr 349,56
    Dæksel v. Gearkasse kr 63,75
    Powerwrap kr 500,00
    4 stk rustfri flanger kr 600,00
    Stempelringe kr 770,00

    I alt… kr 20.302,31


    Indtægter
    Manifold kr 1.000,00
    Top kr 350,00
    Solex kr 1.000,00
    Knast kr 600,00

    I alt kr 2.950,00

    Alt i alt brugt kr 17.352,31


  • #11   28. maj 2008 Auditosserne A
    havde også hørt mig lidt rundt omkring her inde. men det var som om 50% af det var useriøs


  • #12   28. maj 2008 "Zyrez" ¤ Søren V ¤
    kan kun være eni med dig.
    kan se du vil bykke en mk3 op igen. kunne du så ikk tænke det de smedet stempler.. du kan då dem billig smiley fejler indtet.. er i orginal kasse og det hele


  • #13   28. maj 2008 Har læst hele din historie.. og ja det er fandme pisse nedern når tingene ikke går som det skal.. Ville selv ha blevet rimelig depressiv hvis min ønskevogn stod i pit i et år.. Håber du får købt dig en ordenlig toppakning, min kammerats er røget 2 gange (mekaniker fejl) stod i pit i 3 mdr. Han havde det heller ikke godt, kunne man tydlig mærke.

    Men lækkert det hele kører nu.. Skal hilse og sige jeg var ude og køre i en lidt over 100 km, i fredags... Daaammm den er lækker og ikke mindst hurtig.

    Men stof til eftertanke, og skal prøve ikke at begå den samme fejl, når jeg til efteråret begynder på mit tunnings projekt med den nye vogn, jeg henter fra Holland.

    God vind herfra..


  • #14   28. maj 2008 puha da er en træls omgang men man lære af sine fejl er det ikke sådan man siger så ved du det til næste gang også er det baremed og få skudt de andre stumper af eller evt finde en fin motor til og bygge det i og sælge den eller hva du nu vil men ja tuning det er dyrt ved det fra min 16v motore til 2'eren den blev bygget for over 40.000 da den blev bygget og inden den ryger i skal den lige rykkes fra hinanden igen og pakkes om og evt. kommer der nye lejer og ringe i osv. også skal der nogle skarpe knaster i osse er der ikke kommet i endnu men den trækker fra land

Kommentér på:
dum, uviden og naive mig..

Annonce