{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Smadret fælg på Motorvej Ring 3... :-( {{forumTopicSubject}}

I går aftes kommer jeg kørende på motorvej Ring 3 mod Lyngby køre hvad jeg må 70 km/t da jeg lige omkring gentofte rammer en kant/forhøjning på vejen som giver en kæmpe knald gennem hele bilen smiley kan godt høre den er helt gal og bilen ryster nu også lidt i rattet, da jeg får mulighed for det tjekker jeg det self. og konstatere at fælgen er slået skæv smiley

mit spørgsmål er nu hvem står med regningen på en fælgsmed eller ny fælg til mig?
Det kan vel ikke være rigtigt at bare fordi at der er vejarbejde at jeg skal have smadret min fælg.

Fælgen er en OZ Ultraleggera 18" med 215/35-18 monteret hvis I skulle være nysgerrige...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smadret fælg på Motorvej Ring 3... :-(
  • #1   7. jul 2008 Kørte du for hurtigt i pågældende zone ?
    Hvis skaden er blevet forvoldet, fordi der var hul i vejen uden for afmærkninger og lign. Så har du måske en chance. Men hvis du spørger om man får dækket sin vogn efter at have kørt den igennem et stort stykke vej arbejde og bilen lander på taget..... så er svaret nej smiley

    I Værste fald får du et nej, så jeg havde sku nok også brokket mig så meget de til sidst blev så trætte af at høre om de fælge at jeg fik et par nye smiley hehe


  • #2   7. jul 2008 Hvis der er advaret og skiltet som der skal, så har du en meget svær sag, og ender nok med selv at skulle betale da du så skal tilpasse farten efter forholdene. I forbindelse med vejarbejde er der faste regler for hvordan der skal skiltes, og hastighedsgrænser fastsættes i samarbejde med Politiet.

  • #3   7. jul 2008 Nej jeg kørte som sagt hvad jeg måtte 70... og havde passet fint lige indtil den den her stigning/forhøjning kommer, kunne ikke undvige den da der lå en i ydersporet...

    Der havde ikke være nogle skilte med bump eller ujævn vej overhovedet...

    Håber virkelig ikke jeg selv skal betale, det er ikke en helt billig fælg... smiley

    Hvem skal man i sådan et tilfælde klage/brokke sig til?


  • #4   7. jul 2008 hmmmmmmmm vejdirektoratet måske............... men jeg tror det er umuligt - for hvordan vil du bevise at det er lige præcis der at din fælg er slået skæv................... altså at det ik er på en anden strækning fx........ det er røv øv, men tror squ ik der er noget at gøre desværre........men som zentic siger - prøv det da. men du skal nok ud og ha taget en masse billeder af stedet derude, for det kan jo være at de laver vejen færdig ret hurtig

  • #5   7. jul 2008 >>HypeTaxx<< - føler med dig..
    Har selv lavet samme nr på M3 (elendige møg vej!), fik bare aldrig brokket mig, også fordi det er svært at bevise jeg kun kørte de 70 km/t som man må på det stykke...

    Men jeg synes du skal brokke dig. Kender en der røg ned i et 8 cm dybt hul, de ikke lige havde fået lappet, hvilket resulterede i at hele bilen fik stenslag... Det betalte kommunen, fordi der ikke havde været skiltet ordentligt, og fordi han havde overholdt fartgrænsen.

    Det værste der kan ske, er de siger nej smiley


  • #6   7. jul 2008 Jeg må prøve at se hvad nogen siger til det...

  • #7   7. jul 2008 Du skal kontakte kommunen, hvis hullet er over 5 cm dyb og det ikke er skiltet for du det hele dækket..

    Har fået betalt en fælg og bærekugle en gang før pga et hul der ikke skulle være der


  • #8   7. jul 2008 Okay jeg har lige snakket med vejdirektoratet og har fået en formular jeg skal udfylde så der er sat gang i sagen, men det vil nok tage op til 3 mdr smiley

  • #9   7. jul 2008 >>Rasmus N

    nu er det ikke et hul men kant/forhøjning der har været skyld i det...


  • #10   7. jul 2008 har også fået erstattet en fælg og to dæk af kommunen pga. et hul i vejen

  • #11   7. jul 2008 Ring 3.

    Ja jeg vil give dig ret i at den forhøjning som er i indersporet er sindsyg vild.
    Jeg har kommet kørende i op til 3 forskælligebiler både blød hat bil og min egen BRABUS samt en Golf standart og alle biler tager den forhøjning som var lortet en kantsten.

    og det er nemlig selvom man køre det tilladte.
    Jeg ville helt klart klage, men da der ingen steder står at vejen er ujævn eller at du kan forvente bumb.
    Men når det er sagt så tror jeg også den er tynd da der jo som sagt står at der er vejarbejde.
    Men vi kan blive HELT enige om at det bumb er af sådan en karrekter at jeg ikke fatter det ikke er blevet rettet endnu eftersom det har været der i over ½ år.
    Der må helt sikkert være andre der også har oplevet det bumbpppp smiley

    Men der er nogle klare regler for havd der er tilladt og ikke tilladt osv. ang. vejens beskaffenhed og hvad de skal erstate, jeg ved dog ikke hvor man finder de regler henne.


  • #13   18. jul 2008 Hvis hullet ikke er "på" vejen mener jeg ikek man kan påberåbe sig erstatning, men jeg er ikke sikker.

    Husk når nu du tager et billede at stikke en målestok ned i hullet så du har bevis på hvor dybt det var og evt. hvor bredt.

    Der er bestemte mål for hvor stort og dybt et hul skal være før det er erstatnings pligtigt for kommunen.

    Lad endelig være med at blande forsikringen ind i det før det er nødvendigt.
    Kontakt kommunen de har sådan en formular du skal udfylde mener jeg.

    Mvh.


  • #15   20. jul 2008 Shit det er en rigtig grum statan den der.
    Godt du ikke blev fuldstendig afsporet af vejen.
    Sidste numemr af FDM bladet skiver også om de total dårlige forfatninger vores veje efter hånden er i.
    Den artikkel kunne man jo passende henvise til :o) og sige der må være noget om snakken :o)


Kommentér på:
Smadret fælg på Motorvej Ring 3... :-(

Annonce