{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

køb af picanto - god eller dårlig ide? {{forumTopicSubject}}

overvejer stærkt at købe en kia picanto, da jeg synes det lyder billigt. kører ca 70 km om dagen. og da jeg er ung, vil det være dyrt at forsikre en bil på andre måder.

hvad taler for og hvad taler imod, at købe en picanto?.

man giver jo næsten intet i forsikring og det samme med vægtafgift og benzin...

den skal kun bruges fra a til b.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af picanto - god eller dårlig ide?
  • #1   20. aug 2008 Fin ide fra A til B.

    Kia har nogle okay modeller, dog er picanto i den "ringere" klasse. Men fin nok til at komme rundt med.


  • #2   20. aug 2008 er det ikke en ide at købe en Chevy i stedet, de har jo de billige forsikringer:-)

  • #3   20. aug 2008 ja eller en colt. det er også billigt i forsikring..

  • #4   20. aug 2008 Seriøst overvej at købe en Smart.... Jeg skal selv ud og kigge på sådan en idag faktisk...

  • #5   20. aug 2008 Picantoen er et ganske udemærket valg - især når du har så langt at køre.. Komforten er god - garantien er god - vægtafgiften er lav - forsikringen er billig - udstyrslisten er MEGA lang - samlekvalliteten på de nye KIA'er er fuldt på højde med toyota - brændstofsøkonomien er god.

    I min verden er picantoen det helt rigtige valg frem for fx 107 - C1 - aygo.

    Havde jeg pengene købte jeg gerne en kia picanto som bil nr 2 og en carnival som bil nr 1.


  • #6   20. aug 2008 Den er såmænd ok af en lille pisæske og være smiley Men lad være med at købe en helt ny. De taber meget i værdi det første år. Jeg blev tilbudt en der havde kørt 30K og 1,5 år gammel for langt under halvdelen af nyprisen.

  • #7   20. aug 2008 @Fp G

    Det har vidst været et en gangs tilfælde da de brugte står til næsten samme pris som de nye.

    Det skal dog siges at der er voldsom lang leveringstid på dem fra ny PT. vi snakker 6-9 mdr. En ny piccanto skal nok være en fin investering, og den vil med garanti ikke tabe ret meget - præcis som med alle andre små biler pt.


  • #8   20. aug 2008 bare køb en ny... billig forsikring.. billig bil.. masser af udstyr.. og de kan da komme til at se seje ud med en god vilje smiley lol..

    www.herg.dk/images/picanto.jpg


  • #10   20. aug 2008 haha hergeir... det slet ikk så noget jeg er ude efter. det skal bare være en lille billig knaldperle... og umiddelbart er der bedre og billigere finansiering og forsikring på kiaen end på fx colt eller lignende...

    jeg tror jeg hopper på den...

    men har da fået vildt nedtur over at der er så lang tids levering på dem???...

    har kigget på dem brugte... men så får man jo ikk helt de samme fordele, som hvis man køber den helt fra ny? ang ligeså billig forsikring og afbetaling..


  • #11   20. aug 2008 Lad vær med at købe en brugt, Picanto'er har sine problemer.
    HUSK altid at spørge om de har fået fixet problemet med det nedereste tandrems hjul, som drejer over = ny motor.

    da SQUIRREL _
    Det med KIA og Toyota er noget vås, dog vil jeg indrømme KIA har oppet sig en hel del, men en Toyota er det slet ik endnu.
    Og ja helt klart bedre valg en nogen som helst af de franske.


  • #12   20. aug 2008 alt er et bedre valg end dem smiley

  • #13   20. aug 2008 Da Squirrel:
    Du har fuldstendig ret i at en Picanto i dag slår en Toyota Aygo. Den er samme rædselsfulde bil som 107 og C1.

    En picanto er en udemærket bil, den kører meget fornuftigt, med en dejlig 4 cyl motor frem for den 3 cyl motor der ligger i C1, 107 og Aygo. Samlekvaliteten er høj og forsikringen er møgbillig. Overvejer selv at købe en til at trille rundt i vinteren over:)

    Fordelen ved Kia's forsikring frem for fx mitshubitsi, chevy(elendige biler btw..) osv er at det er en forsikring UDEN box. Der er box med i de andre som jeg mener køber skal betale (6500 kr.)..

    Picanto'en er det bedste valg i dag. Og så er den 5 dørs i modsætning til konkurrenterne:)


  • #14   20. aug 2008 Og det er desuden en bil, hvis man ikke tager mindste udstyrsudgave, man kan bruge til andet end fra A til B. I den højeste udstyrsudgave har den el-ruder i alle døre, sædevarme foran, tågelygter, sportspedaler, tagspoiler, sideskørter, blinklys i sidespejlene, fjernbetjent c.lås, alarm og alt er indfarvet.

Kommentér på:
køb af picanto - god eller dårlig ide?

Annonce