{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.091 visninger | Oprettet:

Ø I
Ø I
Tilmeldt:
18. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Bilsælger/juniorsælger {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har været ude og søge job som juniorsælger. men desværre uden held.

Jeg har en 2-årig HG-uddannelse. kræves der mere?

Jeg ved at det går dårligt for bilbranchen iøjeblikket. Men findes der ikke en vej hvor man virkelig kan overraske forhandleren?

Kan i hjælpe mig ????

Hilsen Ø I


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsælger/juniorsælger
  • #1   27. aug 2008 Det kræver en HH, da du skal have international økonomi

  • #2   27. aug 2008 Jeg tror du skal se efter elev-pladser. Måske indenfor samme branche, men måske med reservedele i første omgang?

    Så kan man altid komme videre - Erfaringer siger at det er svært at komme ind som Juniorsælger indenfor automobibranchen...

    Eller skal du jo se om du kan få en HH-eksamen istedet... Så er du bedre stillet...


  • #3   27. aug 2008 Jesper K - Nej, det skal han ikke.

    Der er kommet en uddannelse i Kolding som bilsælger, men ellers skal du til Sønder Jylland på skole på holdet Auto,

    jeg gjorde det samme og kunne ikk få elev plads.

    jeg er derfor søgt ind som reservedels elev, som jeg er færdig med om 1 måned og derefter har jeg fået tilbudt et sælger job.

    Det er muligt at få et sælger job, men der er ikke mange der har lyst eller tid til at lære en op.



  • Ø I
    Ø I Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   27. aug 2008 Hej jesper.

    en HH er da ikke nødvendigt. Jeg har nogle venner der er kommet ind med en HG.
    Henrik, jeg har søgt som elev, men har også tidligere tænkt på at søge som reservedelesælger. men problemet er at hvis du skal søge ind som reservedelesælger, så skal du færdiggøre elev-uddannelsen som varer i 2 år. men jeg er ikke interreseret i at skulle arbejde som elev i 4 år hvis det er det der skal til.
    men er der andre mugliheder ?


  • Ø I
    Ø I Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   27. aug 2008 Alex: ´
    jeg ved at en del forhandler søger elever i deres reservedele.
    men tror du at man kan overraske dem på en eller anden måde så man får jobbet so sælger?

    men umiddelbart er det nok en god måde at kunne få foden ind i branchen på. ..

    jeg er 18 år. tror i at det har noget med alderen at gøre i første omgang?


  • #6   27. aug 2008 Jeg sendte ansøgninger ud til mange og jeg kom personligt og afleverede dem, der var mange der var positivt overrasket.

    Det var også det jeg tænkte på da jeg skulle ud og søge arbejde som sælger.

    jeg var 19 år på det tidspunkt og jeg kunne også godt se at det kunne være svært at overbevise kunderne om at jeg var troværdig når der nu kom kunder.

    Jeg gjorde op med mig selv at jeg tog reservedele fordi det er en god måde at komme ind i branchen på.

    på skolen har vi det tekniske omkring bil og motor, men langt det meste af det er markedsføring, faktisk det samme gøjl man også havde på handelsskolen.

    En god ting ved at komme ind som reservedels eksp. er at der er garanti for arbejde. Der er altid noget at falde tilbage på og du finder også ud af hvordan en bil fungerer, hvilket hjælper når du nu skal sælge en bil og skal forklare om den, - det kan man selvfølgelig også som sælger men det vigtigste for mig var at kunne falde tilbage på noget.

    En god idé er at møde op personligt og aflevere ens ansøgninger.

    Du skal også undersøge om firmaerne må have elever, så du ikke spilder din tid. De skal være registreret, det nytter derfor ikke noget at gå ned til den lokale og vil være sælger.

    Det gælder om at være heldig og samtidig kunne sælge sig selv. - Sørg for at du ved noget om firmaet og bilerne.


  • Ø I
    Ø I Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   27. aug 2008 okey tak. det var en stor hjælp smiley

    men hvordan ved jeg at firmaet hvor jeg søger elevplads må have elever?

    og hvad er det bedste at fortælle når man er til en jobsamtale om sig selv?


  • #8   27. aug 2008 Jeg kom med en uopfordret ansøgning og spurgte til salgschefen og spurgte ham så om de havde haft tidligere elever.

    Det er også et stort plus at de har haft det før.

    en af mine venner kom ind et sted hvor han var deres første elev og han lavede bare "lærlinge" arbejde. Han lærte ikk en skid, på nær altså at vokse bilerne og støve af.

    Prøv evt. at søge hos Mercedes Benz, du skal have fat i HUR afdelingen, jeg sidder hos Mercedes Benz i Hørsholm og jeg ved deres elev blev færdig for 8 mdr. siden. Dog ved jeg ikke om de søger.


  • #9   27. aug 2008 Jeg fortalte om alle mine tidligere arbejde, der sjovt nok alle havde været i autobranchen. jeg fortalte dem ellers bare om min store hobby som er biler.
    Husk også at stille krav til dem, du skal også høre hvad de kan tilbyde. Så ved de du mener det seriøst.

    Jeg sagde f.eks at jeg ikke ville feje og bare gå og rydde op på lageret, men jeg forventede at jeg fik en god uddannelse og en god tone på arbejdet. Jeg blev forresten ansat på stedet foran 10 andre ansøgere smiley


  • Ø I
    Ø I Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   27. aug 2008 hahah okey nice smiley
    jeg er inde på mercedes hørsholms hjemmeside. kan se at de har en masse ansatte i de forskellige afdelinger.

    ja, at stille krav er faktisk en god og vigtigt ting.. men spørgsmålet er om man går for meget i dybten med kravene.

    men tror du at det kan påvirke min søgning da jeg har en etnisk baggrund ?


  • #11   27. aug 2008 Nej, det burde ikke have nogen betydning.

    Jeg ved vi også har en sælger med etnisk baggrund inde i Herlev der sælger taxaer, du kunne evt. spørge derinde.

    ved ikke om de har nogle elever.


  • Ø I
    Ø I Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   27. aug 2008 okey . tak for dine gode råd.

    Jeg har også tidligere overvejet det med at søge ind som reservdelesælger, og derefter som sælger.

    Man skal vel bare se positivt på det og tænke på fremtiden. det er det der tæller ?


  • #13   26. jan 2012 Hej jeg ved godt jeg kommer et pr år efter dette er skrevet:
    men jeg står i dag og skal søge en plads inden for biler..
    kender du/i til nogen oplagte forhandlere?

    jeg er i gang med HG2 og er færdig til sommer.
    har tidligere været i praktik hos Ikast Automobiler Vw. Kia og SKoda.
    og sidst hos Arne poulsen BMW service hvor jeg selv synes at jeg kom vidt omkring hvad det vil sige at sælge biler og lave opsøgende arbejde.



Kommentér på:
Bilsælger/juniorsælger

Annonce