{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Vudering af BMW 523i E39 {{forumTopicSubject}}

Hej alle der kigger med! (:

Jeg kunne godt tænke mig at få sat en pris på hvad følgende bil ca. er værd.. (:

BMW 523i E39
Årgang: 1996
Indreg. første gang: 1996
KM: 304.000
Service OK

Servostyring, ABS, Airbag
Centrallås, Klimaanlæg, Træk, Startspærre,
Elruder, Fj. Betj. Clås, ABS
2 zonet klima, 6x cd changer box, Ratbetj. radio
M gearknop, Tågelygter, Nye bremser & katalysator
Flot grå standard kabine uden fejl, Træindlæg, Armlæn


Hvad ville sådan en satan stå i af salgspris?
For har nu søgt herinde og ser biler som er nyere og har kørt mindre til en 120 stykker..


- På forhånd tak! (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vudering af BMW 523i E39
  • #3   31. aug 2008 Hahaha.. smiley
    Ja.. smiley

    Har bare set den på DBA i stedet.. (:


  • #4   31. aug 2008 Synes det er mange km. på en benzinmotor, men prisen fejler ikke noget

  • #5   31. aug 2008 Og nu er det jo hos en forhandler, derfor får man også lov til at betale hans fortjeneste

  • #6   31. aug 2008 De burde nu godt kunne køre meget mere..

    Men hvis prisen ikke fejler noget, hvordan kan dem f. eks. herinde så ligge på det samme selvom de har kørt mindre og er nyere? (:


    Mads M
    Jamen jeg må jo gå på jagt og se hvad jeg kan finde.. (:
    Men skal så også gerne lige af med min Toyota først.. smiley
    Har allerede den og min gamle E30'er på plads, så går sku ikke hvis der kommer endnu en bil.. xD


  • #7   31. aug 2008 Macnuz
    Hvor ser du at det er en forhandler?
    I bunden under kontaktinformation, står der bare navn, adresse og telefonnummer.. (:

    Så nej, ikke nogen forhandler..
    Sådan en hos en forhandler koster nok en små 130 og helt sikkert mere..


  • #8   31. aug 2008 NO^DICKHILL ! - Øverst står der "Bilvisning - Forhandler" og så står der at levering koster 3000 kr. og nederst er der flere annoncer fra samme forhandler smiley

    ° Sekiro ° - Det har ikke noget med motorstørrelse at gøre, men dieselmotorer er mere solid konstrueret og lavet til at køre længere


  • #9   31. aug 2008 Haha, god humor.. (:
    MEn jeg syntes nu heller ikke der er noget galt med 304.000

    Min tidl. 525i E34 med M20B25 motor havde kørt 328.000 og havde da en hel del km. endnu.
    Den kører stadig..

    Tyskere kan nu godt finde ud af at lave motorer i forhold til andre.. (o:
    Så den skulle da gerne kunne køre mindst en halv million..


  • #10   31. aug 2008 Arh.. Ja, kan jeg godt se..
    Beklager! (:

    Men ser man så bort fra det ser det ikke ud til at være en forhandler..
    Og på dba.dk står der nu ikke noget om forhandler..


    Så må indrømme at jeg tvivler på det er en forhandler..
    Men er det det, så gør det jo kun handlen bedre! (:
    6 måneders garanti har jeg nu ikke noget imod.. (o:


  • #11   31. aug 2008 Siger skam heller ikke at de ikke holder, jeg tænker mere på gensalgsværdien. Hvis du beholder den et par, så kan det blive svært at sælge en bil med 350,000 km. på klokken. Selvom motoren holder fint, så er der stadig noget psykologisk ved at den har kørt så langt

  • #12   31. aug 2008 http://autoogmarine.dk/

    Kig under biler, tvivler du stadig :)?


  • #13   31. aug 2008 Korrekt at salgsværdien vil falde hvis jeg vælger at beholde den i nogle år..

    Men vil så lige indskyde at vælger jeg at beholde den et par år, så er km taller ikke kun på 350.000
    Men nok mere på 400.000 smiley

    Jeg kører lige pt. i snit omkring 100 km om dagen og tanker ca. hver tredje dag.. (o:


  • #14   31. aug 2008 Macnuz
    Nej, gør jeg ikke smiley
    Der må jeg give mig.. (:
    Du har sku ret.. (:

    Men igen, det gør jo så bare handlen endnu bedre! (:


  • #15   31. aug 2008 Selvfølgelig, du har 6 måneders garanti, men tjek den alligevel inden du køber den!

    ° Sekiro ° - En japanermotor der bliver vedligeholdt ordentligt, holder lige så lang tid som en BMW motor


  • #16   31. aug 2008 Det er jo ikke for sjov at Corollaer med 250++ på tælleren stadig er i høj kurs.. det er ikke fordi der er gået pop i dem, men fordi km-tallet ikke betyder så meget

  • #17   31. aug 2008 Corolla'er kører sku også godt!
    Har nu selv haft to og har stadig den ene..
    Har aldrig haft problemer med den..

    Havde jeg ikke haft en BMW som min første bil, så havde jeg nok stadig haft min første Corolla.. (:

    Dejlig bil, jeg er bare mere til køreglæde, komfort osv..



    Macnuz
    Ja, 6 måneders garanti plus hvad jeg nu ellers kan få aftalt.. (o:
    Det eneste problem er så bare at sker der noget med bilen skal jeg hele vejen til Jylland for at få det lavet da jeg selv bor i København.. /:

    Så det kommer nok til at koste noget..
    Skulle måske bare prøve at finde en her i nærheden i stedet..

    Selvfølgelig har jeg tænkt mig at tage over og se på den inden jeg "bare" køber den..
    Den skal lige tjekkes igennem for hvad jeg ved og selvfølgelig prøves..
    Efter salg, bliver den kørt forbi min egen mekanikker hos Terminalen for at han kan tjekke den igennem..

    Og er der nogen ting som ikke stemmer over ens, så ryger den direkte tilbage til forhandler igen.. (:


  • #18   1. sep 2008 Hvad skulle der ske fra Jylland til København? Uanset hvad der sker så SKAL han lave det indenfor 6 måneder, medmindre det er tandrem der knækker eller andre sliddele der svigter, derfor skal man selv tjekke de ting og få oplyst hvornår de er skiftet

  • #19   1. sep 2008 Nåå forstod ikke rigtig hvad du mente.. nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg mener faktisk at forhandleren er forpligtet til at betale en værkstedsregning fra det værksted du selv vælger det skal blive lavet på. Mener at det er blevet sådan, efter staten vedtog det frie værkstedsvalg

  • #20   1. sep 2008 Tænker ikke så meget på turen hjem med bilen..
    Men på hvis der skulle opstå problemer med bilen efter køb..

    Så skal jeg hele vejen fra København til Jylland for at få bilen lavet..
    Det er så bare nogen gange lidt svært hvis bilen skulle gå helt i stykker og ikke kan køre.. (:

    Så det er der jeg er lidt "bange" for at købe bil så langt væk..

    Det koster desuden også mellem 1500-2000,- at komme fra København til Jylland og hjem igen..
    Da jeg var til KOED træf her sidst, kostede det lidt over 1800 for én enkelt dag..


  • #21   1. sep 2008 Det er helt iorden! (:
    Kan også være jeg har formuleret mig forkert.. (:

    Jamen det kunne da være jeg lige skulle læse lidt inde på SKAT's hjemmeside for at tjekke om det er fastlagt osv. at de skal betale værkstedsudgifter på et værksted jeg selv vælger..

    Er det sådan, så kan jeg jo roligt køre over og hente bilen..
    For så kan jeg køre bilen til Terminalen hvor min mekanikker arbejder og ellers kan jeg sku køre den til Jan Nygaard.. (o:


  • #22   1. sep 2008 Anyways, så er det jo begrænset hvad der kan nå at ske indenfor 6 måneder, hvis du undersøger bilen grundigt og prøvekører den og den kører som den skal

  • #23   1. sep 2008 Tror ikke det er SKAT der har noget med det at gøre, men det var noget regeringen vedtog i samarbejde med FDM, efter at rigtig mange FDM-kunder har klaget over at de var forpligtet til at få bilen serviceret og repareret der hvor de havde købt den til høje priser

  • #24   1. sep 2008 Korrekt..
    Kan nu heller ikke se hvad der skulle gå i stykker..

    Ved desuden heller ikke helt præcist hvad de skal dække..
    For en mekanisk/elektronisk fejl er jo ikke forhandleren's skyld..
    Som et eksempel, hvis en bordcomputer, navigations anlæg, klima eller aircondition anlæg skulle gå i stykker..


  • #25   1. sep 2008 Arh..
    Den misforstod jeg så lige.. (:
    Syntes bare du skrev SKAT..

    Men vil da så bare søge inde på google om regler mht. køb af bil hos forhandler..
    Rettere sagt, forhandlerens 6 måneders garanti..

    Har fundet det tidligere, men kan ikke huske hvor..


  • #26   1. sep 2008 Jo det er forhandlerens problem jo. Hvis motoren brækker sig af en eller anden uforklarlig grund, så skal han erstatte en ny, fuldstændig som på en fabriksny bil med garanti. De 6 måneder har de fuldstændig samme garanti som du har med en helt ny bil, og det indebærer også klimaanlæg og alt andet elektronisk, medmindre forhandleren har oplyst i annoncen at klimaanlægget ikke virker, eller at det ikke fungerer særlig godt. Der er også enkelte forbehold så som hvis bilen har gået 500,000 km. og koster 3000 kr., så kan man ikke forvente at få fuld garanti hvis noget går i stykker (ekstremt eksempel)

  • #27   1. sep 2008 Desuden tilbyder FDM gratis retshjælp hvis sagen kommer så langt, hvis bilens pris er over 100,000 kr.

  • #28   1. sep 2008 Min mor er jurist og med speciale i forbrugskøb og købers rettigheder, derfor får jeg den store prædiken når jeg skal købe bil, og derfor jeg er lidt nørd på det område smiley

  • #29   1. sep 2008 Arh okaay.. (:
    Well.. Det lyder jo så meget godt alt sammen.. (:

    Men i de 3 annoncer jeg har læst med samme bil, så står der intet med defekter.. (:


    Og kan så også godt se det fornuftige i at hvis en bil har kørt over 500.000 og kun koster 3000,- så er der jo noget helt galt..
    Og de kan jo så sjovt nok ikke give same garanti.. (:
    Hehe...


    Men vil lige gå på nettet for at finde alle informationer, så jeg er helt sikker..
    Specielt det med om jeg kan smide bilen på værksted "her hjemme", frem for at jeg skal til Jylland hver gang der evt. sker noget.. (:

    Det er sku nok det vigtigeste, for det kan ende op i mange penge til sidst..



    Før FDM tilbyder gratis retshjælp, så kræver det jo så at være medlem.. (:
    Men okay, det er vidst også noget billigere at blive medlem end at skulle betale for advokat og hvad man nu ellers skal bruge! smiley




    Uanset hvad, så siger jeg mange tak for hjælpen! (:
    Du har virkelig været til stor hjælp!! (:
    Sku rart at der er nogle folk som dig..

    Jeg vil dog gå i seng nu, men vil da lige tjekke op på diverse ting man skal vide, hvad en forhandler skal dække, om man selv kan vælge værksted osv. her i morgen (senere hedder det)..

    Sov godt når I kommer så langt! (:
    og igen, tak for hjælpen alle!


  • #30   1. sep 2008 Hehe..
    Men det er jo også meget godt at vide, så man ikke står og bliver taget ved røven fordi man glemmer at spørge om noget, eller generelt ikke ved hvad de skal dække..

    For de kan jo nemt stå og sige at de intet skal dække..



    Dog skal man også lige læse købspapirerne inden man skriver under, for det hedder jo at de skal give 6 måneders garanti hvis ikke andet er aftalt! (:


Kommentér på:
Vudering af BMW 523i E39

Annonce