{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Vinterdæk nu, godt eller skidt? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at få seriøst lange løg over, at køre rundt med et skævt dæk, og dét vil jeg gerne gøre noget ved! Min plan er, at få sat vinterdæk på mine stålfælge, og så købe noget alu-gejl med sommerdæk til foråret.

Men ville det være dumt, at skifte til vinterdæk nu? Jeg tænker mest på dækslid og dækstøj... Det er disse vinterdæk jeg overvejer at bestille:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=42628028.123.27576&typ=518761&ranzahl=4&Breite=175&Quer=65&Felge=14&Speed=T&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&Transport=P&F_F=&dsco=123&sowigan=Wi&Achse=


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterdæk nu, godt eller skidt?
  • #1   6. sep 2008 Hvis du gerne vil have noget vejgreb så vil det være dumt at sætte dem på nu. Vinterdækkene kan slet ikke få fat når det er så varmt.

  • #2   6. sep 2008 jeg ville vente en måneds tid endnu...

    Dine sommerdæk er jo slidte i forvejen, og der er vel ingen grund til at slide unødigt på sprit nye vinterdæk..


  • #3   6. sep 2008 Vinterdækkene bliver slidt hurtigere når det er varmt, og har ikke så godt ved når det regner som sommerdæk. På tør vej har de nok nogenlunde lige så meget greb som sommerdæk, forudsat at de er lige brede.
    Altid en god idé at købe kvalitetsdæk, kan ikke se noget galt i at købe dem du har fundet.


  • #4   6. sep 2008 Tror bare at jeg lever med det rysteri en måneds tid eller 2 endnu - det er bare så vildt trælst at køre med :-\

  • #5   6. sep 2008 ....i snakker da om noget i ved intet om, du kan nemt køre med dem nu, du vil hænge meget mere ved med et par vinterhjul nu, desuden er de bedre i rejnvejr fordi de kan lede meget mere vand væk, + de er smalle og har et højre tryk pr cm, de bliver bare lidt mere slidt at køre med nu, men intet jeg ville bekymre mig om, sæt dem da på, hvis dine dæk ryster bliver dit styrtøj jo også mere belastet selv når du køre lide ud, så skift da over

  • #6   6. sep 2008 Hp Hashiriya: Hvis du gider at sætte dig bedre ind i tingene, vil du se at hans nuværende sommerdæk, og kommende vinterdæk er nøjagtig lige brede. Og jeg vil nu vedholde at et ordentligt sommerdæk leder vandet bedre end et vinterdæk, det er vist blevet testet flere gange af diverse bilmagasiner og lignende.

  • Tom Skov K
    Tom Skov K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 180
    #7   6. sep 2008 Det er i god tid at sætte vinterdæk på
    Men i nogle tilfælde kan det aligevel være det bedste
    Du er mere sikker kørende på vinterdæk om sommeren end sommerdæk om vinteren
    Det med slid er ikke noget problem, jeg er speciel positiv overrasket af det nye Michelin Alpin
    Dækstøj er normalt det største problem på sommerdæk


Kommentér på:
Vinterdæk nu, godt eller skidt?

Annonce