{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt min bil. (AFMELD)
  • #1   2. okt 2008 Forsikringen bliver afmeldt automatisk når han omregistrere bilen, hvilket han har 3 uger til medmindre andet er specielt aftalt.

  • #2   2. okt 2008 Så snart køber omregisterer den i sit navn, bliver den automatisk afmeldt.. gør han ikke det, kan du selv gøre det.. det koster en ny reg. attest og en tur på told og skat.

  • #3   2. okt 2008 Okay, det er bar hvis han ikk omregistrere bilen. Men det har han 3 uger til, hvis vi ikk har aftalt andet???

  • #4   2. okt 2008 Tror nu ikk jeg skal på told og skat, min forsikring siger jeg bar skal sende en kopi af slutseddelen, så skulle hun nok afmelde den

  • #5   2. okt 2008 Kan hun ikke gøre så vidt jeg ved?

    Du skal aflevere pladerne, og reg attest hos skat.


  • #6   2. okt 2008 jeg pjejere bare at ringe til forsikringen med det samme alså inden for nogle dag og sige at jeg har solgt min bil

  • #7   2. okt 2008 Du har vel ikke afleveret bilen med plader og reg. att. til køberen vel???

    For har du det, så har du dummet dig... (hvis altså køberen ikke omreg. bilen)

    Forsikringen kan du afmelde med det samme, så den bliver opsagt 3 uger efter salgsdatoen... Altså ingen problem

    Men du hæfter stadig for vægtafgiften/den grønne ejerafgift, hvis du skal være fri for den, skal bilen omreg. ved told og skat... Altså PROBLEM hvis den nye ejer ikke omreg. bilen...

    Men held og lykke mester

    Næste gang beholder du enten pladerne.
    Omreg. sammen med køberen.
    Eller får udfyldt og underskrift på en grøn ejerskifteblanket (fås ved told og skat) beholder reg. att. og så omreg. du den...


  • #8   2. okt 2008 Hov

    omreg. køberen bilen til tiden behøver du ikke afmelde noget som helst, forsikring osv. bliver afmeldt af sig selv...


  • #9   2. okt 2008 Du er nød til vente 3 uger inden du kan gøre noget som helst..
    Efter 3 uger, og hvis køber ikke har omregistreret den til ham selv, kan forsikringen lave en rød afmelding.. Dvs. han kører uden forsikring, og du hæfter ikke for noget hvis bilen er indblandet i en ulykke..
    Du skal bare kunne dokumentere med en slutseddel..
    Den slutseddel er nok ved politiet også.. Så snupper de pladerne når de møder ham..


  • #10   3. okt 2008 Ice...

    Jep, men indtil de nupper pladerne hæfter man stadig for vægtafgiften... ;o)


  • #11   3. okt 2008 Joos G..

    Nix.. Ikke hvis du laver en afmelding ved politiet også..
    Var selv det hele igennem med en københavnsk forhandler der ikke huskede at gøre det inden de 3 uger var gået..


  • #12   5. okt 2008 Er uddannet bilsælger så jeg kender reglerne...

    Men hop du bare på den hvis du vil... du er desværre fejl på den ;o)


  • #13   7. okt 2008 Joos G..

    Det er da bare sjovt at ALT hvad angik bilen blev stoppet efter jeg havde været oppe ved politiet.. Og så er jeg sq ligeglad med at du er uddannet bilsælger.. Du kender åbenbart ikke reglerne så godt så.. Forklar ellers hvordan det blev afsluttet den dag så..? smiley


Kommentér på:
Solgt min bil. (AFMELD)

Annonce