{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.612 visninger | Oprettet:

Måske skade... Hvad nu..? {{forumTopicSubject}}

Hello BG

- Hertil formiddag havde jeg pakket familien sammen i vores pug 306 st. car fra 1999 og begivet os til Aalborg...
Da vi nåede til Nørresundby holdt vi som nummer tre i et lyskryds for rødt og havde holdt helt STILLE forholdsvis længe ( 20 - 30 sek. ) Men med et kommer en tror jeg nok ny ford mondeo klaskende op bag i os ( om bilen havde holdt bag os eller kom - ved jeg ikke ) men vi bliver ramt bagfra og alle fire for et skub i sædet og jeg stiger stille og roligt ud og snakker med kvinden som kørte den anden bil... Vi udvekslede telefonnumre og kommer fra nabobyer til hinnanden åbenbart...

Hendes bil havde tilsyneladen ramt direkte på mit aftagelige træk... for hendes kofanger var flækket/knækket midt på og nummerplader "bukket" lidt i en bue rundt om min knop...det var et meget trafikeret sted og vi kørte efterfølgende hver til sit og skal ringe sammen senere... Jeg kan se at hele overfladen på min anhængerknop er skrabet rent for rust/snavs...

Nu er spørgsmål hvad skal jeg gøre... kan man skubbe noget inde under bil eller..? Kan man forlange at mit aut. peugeot værksted laver et skøn på om der er sket skade og hvem betaler...
Jeg vil nemlig helst ikke stå om 7 måneder med den til syn og så kan den ikke synes pga et eller andet som er relateret dertil...

Måske nogle har et svar eller egne erfaringer eller som arbejder som mekaniker og kebnder proceduren...

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak

Martin P - som har en familie på 4 hvoraf de 2 er lidt ømme i nakke og ryg... ;O(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske skade... Hvad nu..?
  • #1   11. okt 2008 STAVEPLADE søges... det gik lidt stærkt med at skrive kan jeg se nu ;O)

  • #2   11. okt 2008 Hvis den har ramt anhængertrækket er der IKKE sket noget. VI har tit skader, hvor selve reservehjulsbrønden er helt trykket sammen osv, men anhængertrækket er fuldstændig lige og som det hele tiden har været. Det er meget svært at ødelægge et træk. Så jeg vil ikke mene der er sket noget som helst. men du kan selvfølgelig forlange at hendes forsikring skal dække et evt "tjek" af bilen.

  • #4   11. okt 2008 Få lige bilen på lift så i kan se om der er skader under bilen.

  • #5   11. okt 2008 Har fået af vide, at man ALTID skal få et vidne, og ikke vennen eller famile, da hun jo bare kan sige, at du bakkede op i hende smiley Så er det jo lidt svært og bevise,at du rent faktisk ikke gjorde det smiley

    Bare en reminder til næste gang smiley


  • #6   11. okt 2008 Men som ulrik siger, få hellere jer selv tjekket for piskesmæld. det kan komme lang tid efter først. og så er det noteret ved forsikring så de betaler kiropraktor, osv hvad der ellers skal til.

  • #7   11. okt 2008 Daniel L : det er gjort



  • #8   11. okt 2008 ja jeg modsiger vist nogen her nu.....

    MEN.... jeg har flere gange set, at når en bil med træk, er påkørt bagfra, så skaderne som man normalt ser på bilen, bliver forplantet af trækket, og ind i bilens struktur.... Tit ender det i en totalskade.

    Men lad den blive takseret og tjekket på et værksted, det er alligevel hendes forsikring der skal betale.

    Jeg har lige været hele turen igennem.


  • #9   11. okt 2008 ja få den altid tjekket igennem hos autoriseret forhandler. den kan sagens have taget skade som ikke umidlbart kan ses.. og det koster jo ikke jer noget at få den tjekket.

    Få også altid tjekker nakke efter at være blevet påkørt bagfra... jeg lever selv med et piskesmæld fra en ulykke for 22 år siden da mine forældres bil blev påkørt bagfra og jeg røg op i forsædet... det kan godt være der går mange år før der kommer følger efter en ulykke men jeg har stiv nakke og må dagligt leve med smerter, ledgigt og migrene...


  • #10   11. okt 2008 den vogn er jeg med på har nemlig selv fået en bil total skadet ved at en kørte op i mit træk, der var vanger og det skævt... så bilen skulle faktisk i bænk for at blive lige igen så få den lige kørt til et værksted og få det tjekket, og sig til damen der påkørte jer at det må hun jo så betale

  • #11   11. okt 2008 BIGFOOT...

    Jeg har for 10 år siden prøvet noget ligende...

    Bilen så egentlig fin ud indtil værksted fik beklædning af inde i bagagerummet osv der var små forplantningsskader og kun pga det direkte skub så det ikke udaf noget - men kan bare ikke huske hvordan det foregik dengang... farten denne gang var væsentlig mindre men håber self. ikke der er noget


  • #13   11. okt 2008 jeg har efterfølgende kørt en 70 km i den da jeg skulle ud og hjem...

    Selvfølgelig syntes man altid der er noget... jeg kørte ind på en tankstation og fyldte lige meget lufttryk i begge baghjul og prøvede igen... med meget lav bykørsel mellem lyskryds med 20 - 40 km/t mærker det som om den "vralter" ved ikke om det er indbilding - men da konen spurgte og den ikke føltes mærkelig og jeg intet havde nævnt endnu om det jeg troede eller har bildt mig ind bliver man i forbeholdende...


  • #14   11. okt 2008 få fat i din forsikring så kommer der en taksator og kigger på bilen og vudere hvor meget skade den har taget for det har nok forplantet sig i vanger på bilen
    kørte op bag i en bil for mange år siden og der var ikke noget at se på hans bil men da den blev tjekket var der skader over 20000 da anhænger trækket havde trykket vanger skæve
    og kør på skade stuen og blive tjekket med det samme


  • #15   11. okt 2008 Hey.
    Nu er jeg karosserismed hvor vi også selv takserer de biler vi laver.
    Du kan til hver en tid tage ind på dit værksted og få lavet et tjek på din bil, og på et værkstedmed respekt for sig selv, tager det ikke lang tid at finde fejl på en bil, da vi jo ved hvad man skal kigge efter ved sådanne skader, og vi tager sjældent noget for sådan et tjek.
    Vi kan dog forlange et beløb, men så bliver det hvis vi KAN se at der er så store skader at man skal til at splitte bilen ad (indvendige sager såsom sæder, beklædning osv, men så bliver det ikke gjort før der er forsikring indblandet.


  • #16   11. okt 2008 oki... det lyder som om jeg må kontakte mit værksted på mandag...

    Jeg har fået registreret skader hos vagtlæge og skal telefonisk kontakte egen læge mandag for endelig registrering hvis der fortsat er gene på mandag


Kommentér på:
Måske skade... Hvad nu..?

Annonce